Kobiety w nieruchomościach – estetki i menadżerki
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Kobiety świetnie sobie radzą na rynku nieruchomości. Jako klientki odgrywają niezastąpioną rolę przy wybieraniu mieszkania, zwracając uwagę na inne kwestie niż mężczyźni, natomiast jako menadżerki mają duży wpływ na firmę.
Co dwie głowy rodziny, to nie jedna. W dzisiejszych czasach najważniejsze decyzje podejmowane są wspólnie. Jedną z nich jest wybór mieszkania. Działanie w duecie to chyba najlepsza metoda, bo – jak to często bywa – kobiety i mężczyźni zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy i mają inne zadania.
Kobieta patrzy z szerszej perspektywy. Jej zadaniem jest analiza otoczenia. – Dla nas bardziej liczy się to, co poza mieszkaniem: plac zabaw, części wspólne w budynku i na zewnątrz, zagospodarowanie terenu, udogodnienia dodatkowe. Klientki sprawdzają także dalszą okolicę – mówi Małgorzata Maziarz, menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska. – W samych mieszkaniach większą uwagę niż mężczyźni zwracają na łazienkę i kuchnię. Zależy im, żeby te pomieszczenia były praktyczne i przestronne – dodaje.
Zadaniem mężczyzny są natomiast negocjacje cenowe i analiza planu mieszkania. Panów interesują sprawy techniczne: liczba i rozkład pomieszczeń, metraż, a także inne fizyczne cechy mieszkania, takie jak ekspozycja, balkon i numer piętra. Podczas gdy mężczyźni przyglądają się rzutom i planom, kobiety oglądają wizualizacje, makiety 3D i prezentacje wideo. – Kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć atrakcyjne, nowoczesne materiały graficzne – wyjaśnia Małgorzata Maziarz.
Jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Kobieta już podczas wyboru mieszkania wyobraża sobie, jak urządzi wnętrze. – Nasze klientki z zaciekawieniem przeglądają programy kompleksowego wykończenia pod klucz. Nawet jak ostatecznie urządzą mieszkanie samodzielnie, to zawsze coś je zainspiruje – mówi Małgorzata Maziarz. – Z oferty wykończenia pod klucz korzysta coraz więcej osób. Podoba im się, że programy można modyfikować według własnych preferencji – dodaje.
Ważne stanowiska w firmach deweloperskich
Pozycja kobiety na rynku nieruchomości jest mocna. Panie odgrywają ważną rolę nie tylko jako klientki. Coraz częściej zasiadają na wysokich stanowiskach w firmach deweloperskich. W Bouygues Immobilier Polska kobiety zajmują połowę stanowisk menadżerskich. Wśród menadżerów projektów panie stanowią zdecydowaną większość – 75%. Są większością, licząc także wszystkich pracowników, niezależnie od funkcji – 61%. Kobiety wyprzedzają mężczyzn w awansach. Wśród osób, które przeszły na wyższe stanowisko w ostatnim roku 54% to panie. – Jesteśmy silne, dobrze zgrane i skuteczne. Czujemy się docenione i ważne. I bardzo cenimy sobie współpracę z kolegami. Branża deweloperska to dobre miejsce dla kobiety – mówi Monika Wiercińska, która w Bouygues Immobilier Polska pracuje jako specjalistka ds. marketingu.
Międzynarodowa grupa Bouygues, której częścią jest polski odział dewelopera Bouygues Immobilier, zatrudnia na całym świecie prawie 24 000 kobiet, z czego 57% we Francji, skąd grupa pochodzi.
Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 51 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 7200 mieszkań.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.