Kobiety w nieruchomościach – estetki i menadżerki
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Kobiety świetnie sobie radzą na rynku nieruchomości. Jako klientki odgrywają niezastąpioną rolę przy wybieraniu mieszkania, zwracając uwagę na inne kwestie niż mężczyźni, natomiast jako menadżerki mają duży wpływ na firmę.
Co dwie głowy rodziny, to nie jedna. W dzisiejszych czasach najważniejsze decyzje podejmowane są wspólnie. Jedną z nich jest wybór mieszkania. Działanie w duecie to chyba najlepsza metoda, bo – jak to często bywa – kobiety i mężczyźni zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy i mają inne zadania.
Kobieta patrzy z szerszej perspektywy. Jej zadaniem jest analiza otoczenia. – Dla nas bardziej liczy się to, co poza mieszkaniem: plac zabaw, części wspólne w budynku i na zewnątrz, zagospodarowanie terenu, udogodnienia dodatkowe. Klientki sprawdzają także dalszą okolicę – mówi Małgorzata Maziarz, menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska. – W samych mieszkaniach większą uwagę niż mężczyźni zwracają na łazienkę i kuchnię. Zależy im, żeby te pomieszczenia były praktyczne i przestronne – dodaje.
Zadaniem mężczyzny są natomiast negocjacje cenowe i analiza planu mieszkania. Panów interesują sprawy techniczne: liczba i rozkład pomieszczeń, metraż, a także inne fizyczne cechy mieszkania, takie jak ekspozycja, balkon i numer piętra. Podczas gdy mężczyźni przyglądają się rzutom i planom, kobiety oglądają wizualizacje, makiety 3D i prezentacje wideo. – Kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć atrakcyjne, nowoczesne materiały graficzne – wyjaśnia Małgorzata Maziarz.
Jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Kobieta już podczas wyboru mieszkania wyobraża sobie, jak urządzi wnętrze. – Nasze klientki z zaciekawieniem przeglądają programy kompleksowego wykończenia pod klucz. Nawet jak ostatecznie urządzą mieszkanie samodzielnie, to zawsze coś je zainspiruje – mówi Małgorzata Maziarz. – Z oferty wykończenia pod klucz korzysta coraz więcej osób. Podoba im się, że programy można modyfikować według własnych preferencji – dodaje.
Ważne stanowiska w firmach deweloperskich
Pozycja kobiety na rynku nieruchomości jest mocna. Panie odgrywają ważną rolę nie tylko jako klientki. Coraz częściej zasiadają na wysokich stanowiskach w firmach deweloperskich. W Bouygues Immobilier Polska kobiety zajmują połowę stanowisk menadżerskich. Wśród menadżerów projektów panie stanowią zdecydowaną większość – 75%. Są większością, licząc także wszystkich pracowników, niezależnie od funkcji – 61%. Kobiety wyprzedzają mężczyzn w awansach. Wśród osób, które przeszły na wyższe stanowisko w ostatnim roku 54% to panie. – Jesteśmy silne, dobrze zgrane i skuteczne. Czujemy się docenione i ważne. I bardzo cenimy sobie współpracę z kolegami. Branża deweloperska to dobre miejsce dla kobiety – mówi Monika Wiercińska, która w Bouygues Immobilier Polska pracuje jako specjalistka ds. marketingu.
Międzynarodowa grupa Bouygues, której częścią jest polski odział dewelopera Bouygues Immobilier, zatrudnia na całym świecie prawie 24 000 kobiet, z czego 57% we Francji, skąd grupa pochodzi.
Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 51 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 7200 mieszkań.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.