Konferencja ULI Poland - wpływ pandemii na rynek nieruchomości
E-konferencja zorganizowana przez polski oddział Urban Land Institute skupi liderów rynku nieruchomości oraz specjalistów, którzy współtworzą przestrzeń miast na całym świecie. Wśród tematów dyskusji m.in. zrewidowana wizja miasta przyszłości, uwzględniająca zdarzenia takie jak trwająca pandemia czy zmiany klimatyczne, zyskowność zrównoważonych inwestycji, dobrostan lokalnych społeczności oraz wpływ nowych technologii na funkcjonowanie największych aglomeracji.
Wirtualna konferencja ULI Poland to cykl pięciu webinariów zaplanowanych pomiędzy 23 czerwca a 7 lipca br. Punktualnie o godz. 15 zaproszeni eksperci rozpoczną prelekcje i dyskusje obejmujące jeden z kluczowych obszarów tematycznych: klimat, kapitał, miasta, ludzie oraz przyszłość. Jako główni mówcy wystąpią m.in. architekci z renomowanych pracowni Skidmore, Owings & Merrill, MVRDV i SLA Copenhagen, innowatorzy z reSITE, Global Resilient Cities Network, Blue Zones, Measurabl, Fifth Wall oraz Zalando, a także przedstawiciele wiodących inwestorów: Echo Investment, Skanska, Hines oraz Immobel.
"W tych wyjątkowych czasach wszyscy poszukujemy nowych sposobów funkcjonowania. Jako ULI chcemy pozostać w kontakcie z naszymi sympatykami, dlatego postanowiliśmy przenieść naszą konferencję do sieci, a jej tematykę poświęcić zagadnieniom związanym z wpływem pandemii na rynek nieruchomości. Wspólnie z zagranicznymi prelegentami zorganizujemy wirtualne wydarzenie najwyższej jakości” – mówi Dorota Wysokińska-Kuzdra, przewodnicząca ULI Poland.
Program konferencji obejmuje następujące dyskusje tematyczne:
- 23 czerwca – Miasto przyszłości
- 25 czerwca – Jak możemy przygotować się na zmiany klimatyczne?
- 30 czerwca – Zrównoważony rozwój a inwestycje
- 2 lipca – Dobrostan przyszłych pokoleń w obliczu epidemii koronawirusa i zmian klimatycznych
- 7 lipca – Masowa cyfryzacja – pomaga czy szkodzi?
Dodatkowe informacje są dostępne na stronie: https://poland.uli.org/events/detail/93730B8D-4635-4FE8-AF2F-733D44A00F91/
Wszystkie prezentacje i dyskusje będą prowadzone w języku angielskim. Osoby zainteresowane mogą wykupić udział we wszystkich lub tylko wybranych webinariach.
Tegoroczną konferencję ULI Poland wspierają firmy: Greenberg Traurig, Dentons, Skanska, Colliers International, Cushman & Wakefield, Echo Investment, MDDP, Vastint oraz Baker McKenzie.
***
O Urban Land Institute
Urban Land Institute to międzynarodowa organizacja non-profit oraz instytut badawczy, którego misją jest wytyczanie odpowiedzialnych sposobów planowania i rozwoju miast, sprzyjających tworzeniu i umacnianiu lokalnych społeczności. ULI zostało założone w 1936 roku. Obecnie zrzesza ponad 40 tysięcy osób w 82 krajach – specjalistów w obszarach takich jak nieruchomości, urbanistyka i architektura. W Europie ULI skupia ponad 3,5 tysięcy członków w 14 oddziałach krajowych, w tym ULI Poland.
Kontakt w sprawie udziału w wydarzeniach / członkostwa w ULI: Małgorzata Poręba, National Council Coordinator ULI Poland, Malgorzata.Poreba-ctr@uli.org, +48 696 036 652
#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi
Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.