Lubelski deweloper LUK obchodzi 30-lecie
Firma LUK, jeden z liderów na lubelskim rynku deweloperskim, świętuje swoje trzydzieste urodziny. Marka znana z wysokiej jakości swoich inwestycji, dbałości o detale architektoniczne i lokalizacji premium, kształtuje już od trzech dekad krajobraz nowoczesnego Lublina.
Firma, założona w 1994 roku przez Jacka Wysokińskiego, zaczynała od produkcji stolarki okiennej oraz wykonywania elewacji budynków. Po dziesięciu latach dynamicznego rozwoju i poszerzania kompetencji budowlanych, LUK stał się deweloperem o wyjątkowych ambicjach, realizując wymagające inwestycje, w tym na osiedlu w Turce, czy ulicach Poligonowej, Gęsiej, Wapowskiego i Kryształowej. Kolejne dekady przyniosły dalsze rozszerzanie portfolio firmy. Do listy zrealizowanych inwestycji dołączyły m.in. osiedle Diamenty Wrotkowa składające się z 6 budynków mieszkalnych, hotel Hampton by Hilton, galeria handlowa „Diamentowa Park” oraz pierwszy apartamentowiec przy al. Kompozytorów Polskich. Obecnie trwa komercjalizacja pięciu budynków z apartamentami o podwyższonym standardzie, w tym kompleksu Choiny 3 i budynku „Aurum Residence” przy ulicy Peowiaków. Łącznie od 1994 roku do dziś LUK zbudował ok. półtora tysiąca mieszkań, apartamentów i lokali o łącznej powierzchni około 100.000 metrów kwadratowych, zaś kolejne 10.000 metrów kwadratowych jest w realizacji.
Zaufanie ze strony klientów znajdowało także swoje odzwierciedlenie w zdobywanych nagrodach. W 2012 roku spółka otrzymała nagrodę Kryształowa Cegła za budynek mieszkalny przy ulicy Gęsiej, a inwestycja Dwie Wieże otrzymała od „Rynku Pierwotnego” nagrodę „Najlepsza Inwestycja w Lublinie” w I kwartale 2020 roku. LUK otrzymał także w 2018 roku Medal Prezydenta Miasta Lublin.
Dla mieszkańców miasta i regionu firma LUK to jednak nie tylko deweloper. Wielu lublinian docenia bowiem społeczne zaangażowanie LUK-a. To między innymi dzięki zamiłowaniu prezesa Jacka Wysokińskiego do sportu, możemy dziś w Lublinie oglądać najlepsze siatkarskie drużyny Europy, walczące z klubem Bogdanka LUK Lublin, w którym to klubie deweloper od sześciu lat jest sponsorem tytularnym.
– Pierwsze 30 lat naszej działalności to nieustanny progres firmy i sukces: zarówno nasz, naszych partnerów, pracowników, ale przede wszystkim – naszych Klientów. Razem z nimi zrealizowaliśmy jedne z najciekawszych inwestycji na mapie nowoczesnego Lublina. Dlatego dziękuję w tym jubileuszowym roku wszystkim, którzy wspierali i wspierają nas w dalszym rozwoju i w budowie kolejnych lokali i apartamentów – powiedział Jacek Wysokiński, prezes i założyciel firmy LUK.
– Budując mieszkania i biura na sprzedaż, kierowani wieloletnim doświadczeniem, wybieramy na miejsce naszych inwestycji najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Lublinie. Dla naszych klientów bardzo ważny jest dostęp do miejskiej infrastruktury oraz to, aby miejsca te były świetnie skomunikowanie. Ale oprócz tych topowych lokalizacji, ważna jest dziś też funkcjonalność mieszkań i lokali. Liczy się zastosowanie nowoczesnych, pro-ekologicznych rozwiązań, takich jak ogniwa fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, czy nawadnianie części zielonych deszczówką zgromadzonych w zbiornikach retencyjnych. To wszystko sprawia, że nasze inwestycje pozytywnie wpływają na estetykę krajobrazu i sprawiają, że Lublin staje się coraz ładniejszym i coraz bardziej przyjaznym dla ludzi miastem – powiedziała Anita Wysokińska, z-ca prezesa zarządu LUK.
Jubileusz 30-lecia firmy LUK zorganizowano 20 stycznia 2024 r. w hotelu Hampton by Hilton w Lublinie. Goście wydarzenia mogli oklaskiwać na scenie m.in. artystyczne występy Katarzyny Pakosińskiej i Andrzeja Krzywego, jednego z założycieli legendarnego zespołu De Mono.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.