Lubelski deweloper LUK obchodzi 30-lecie
Firma LUK, jeden z liderów na lubelskim rynku deweloperskim, świętuje swoje trzydzieste urodziny. Marka znana z wysokiej jakości swoich inwestycji, dbałości o detale architektoniczne i lokalizacji premium, kształtuje już od trzech dekad krajobraz nowoczesnego Lublina.
Firma, założona w 1994 roku przez Jacka Wysokińskiego, zaczynała od produkcji stolarki okiennej oraz wykonywania elewacji budynków. Po dziesięciu latach dynamicznego rozwoju i poszerzania kompetencji budowlanych, LUK stał się deweloperem o wyjątkowych ambicjach, realizując wymagające inwestycje, w tym na osiedlu w Turce, czy ulicach Poligonowej, Gęsiej, Wapowskiego i Kryształowej. Kolejne dekady przyniosły dalsze rozszerzanie portfolio firmy. Do listy zrealizowanych inwestycji dołączyły m.in. osiedle Diamenty Wrotkowa składające się z 6 budynków mieszkalnych, hotel Hampton by Hilton, galeria handlowa „Diamentowa Park” oraz pierwszy apartamentowiec przy al. Kompozytorów Polskich. Obecnie trwa komercjalizacja pięciu budynków z apartamentami o podwyższonym standardzie, w tym kompleksu Choiny 3 i budynku „Aurum Residence” przy ulicy Peowiaków. Łącznie od 1994 roku do dziś LUK zbudował ok. półtora tysiąca mieszkań, apartamentów i lokali o łącznej powierzchni około 100.000 metrów kwadratowych, zaś kolejne 10.000 metrów kwadratowych jest w realizacji.
Zaufanie ze strony klientów znajdowało także swoje odzwierciedlenie w zdobywanych nagrodach. W 2012 roku spółka otrzymała nagrodę Kryształowa Cegła za budynek mieszkalny przy ulicy Gęsiej, a inwestycja Dwie Wieże otrzymała od „Rynku Pierwotnego” nagrodę „Najlepsza Inwestycja w Lublinie” w I kwartale 2020 roku. LUK otrzymał także w 2018 roku Medal Prezydenta Miasta Lublin.
Dla mieszkańców miasta i regionu firma LUK to jednak nie tylko deweloper. Wielu lublinian docenia bowiem społeczne zaangażowanie LUK-a. To między innymi dzięki zamiłowaniu prezesa Jacka Wysokińskiego do sportu, możemy dziś w Lublinie oglądać najlepsze siatkarskie drużyny Europy, walczące z klubem Bogdanka LUK Lublin, w którym to klubie deweloper od sześciu lat jest sponsorem tytularnym.
– Pierwsze 30 lat naszej działalności to nieustanny progres firmy i sukces: zarówno nasz, naszych partnerów, pracowników, ale przede wszystkim – naszych Klientów. Razem z nimi zrealizowaliśmy jedne z najciekawszych inwestycji na mapie nowoczesnego Lublina. Dlatego dziękuję w tym jubileuszowym roku wszystkim, którzy wspierali i wspierają nas w dalszym rozwoju i w budowie kolejnych lokali i apartamentów – powiedział Jacek Wysokiński, prezes i założyciel firmy LUK.
– Budując mieszkania i biura na sprzedaż, kierowani wieloletnim doświadczeniem, wybieramy na miejsce naszych inwestycji najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Lublinie. Dla naszych klientów bardzo ważny jest dostęp do miejskiej infrastruktury oraz to, aby miejsca te były świetnie skomunikowanie. Ale oprócz tych topowych lokalizacji, ważna jest dziś też funkcjonalność mieszkań i lokali. Liczy się zastosowanie nowoczesnych, pro-ekologicznych rozwiązań, takich jak ogniwa fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, czy nawadnianie części zielonych deszczówką zgromadzonych w zbiornikach retencyjnych. To wszystko sprawia, że nasze inwestycje pozytywnie wpływają na estetykę krajobrazu i sprawiają, że Lublin staje się coraz ładniejszym i coraz bardziej przyjaznym dla ludzi miastem – powiedziała Anita Wysokińska, z-ca prezesa zarządu LUK.
Jubileusz 30-lecia firmy LUK zorganizowano 20 stycznia 2024 r. w hotelu Hampton by Hilton w Lublinie. Goście wydarzenia mogli oklaskiwać na scenie m.in. artystyczne występy Katarzyny Pakosińskiej i Andrzeja Krzywego, jednego z założycieli legendarnego zespołu De Mono.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.