Maersk Polska nowym najemcą 3T Office Park w Gdyni
Maersk Polska Sp. z o. o. wybrała 3T Office Park na lokalizację polskiego oddziału w Trójmieście. Duński koncern w listopadzie 2021 roku zajmie 1244 m2 na 7. piętrze w wieży A.
- Nasza umowa z Maersk Polska jest potwierdzeniem, że Gdynia odgrywa kluczową rolę w transporcie i logistyce, a dla firm o skandynawskich korzeniach stanowi wręcz naturalne środowisko do prowadzenia i rozwoju biznesu. W gronie naszych najemców jest już Wartsila Polska, oddział fińskiego reprezentanta branży morskiej oraz instalacji naftowo-gazowych – komentuje Sergiusz Gniadecki, inwestor biurowca, prezes zarządu 3T Office Park Sp. z o.o.
Maersk Polska jest częścią duńskiego koncernu A.P. Moller - Maersk. Jest ważnym graczem w branży transportowej i logistycznej, chociaż nie ogranicza się wyłącznie do tych gałęzi działalności. Należy do największych operatorów kontenerowych. Wśród 250 największych kontenerowców świata aż 54 pływa dla jednego armatora Maersk.
- Spośród biur, które braliśmy pod uwagę, 3T Office Park wyróżniał się najbardziej atrakcyjną pod względem komunikacyjnym i funkcjonalnym lokalizacją oraz najwyższym standardem budynku. Połączenie obu tych cech jest dla nas bardzo ważne w kontekście komfortu pracy naszych pracowników – mówi Justyna Barycza, Country Representative z Maersk Polska Sp. z o. o.
Maersk Polska dołącza do grupy przyszłych użytkowników 3T Office Park, którymi są już Wartsila Poland, centrum medyczne Medicover, restauracja Meating Point oraz przedszkole Mały Einstein.
***
3T Office Park to największy z realizowanych obecnie projektów biurowych w Trójmieście. Całkowita powierzchnia najmu kompleksu wynosi 38,5 tys. m2. Budynek składa się z trzech wież (10, 13 i 10 kondygnacji) ze wspólnym podziemiem dwóch pięter hali garażowej (405 miejsc parkingowych i 250 stanowisk rowerowych). Zgodnie z harmonogramem obiekt zostanie oddany do użytkowania w połowie 2021 roku. Budynek znajduje się przy ul. Kazimierza Górskiego – w dobrze skomunikowanej, wielofunkcyjnej dzielnicy, obejmującej m.in. przystanki SKM i PKM, Halę Gdynia Arena, biurowce przy ul. Łużyckiej, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, kompleksy sportowe oraz centrum handlowe Riviera.
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.