Mainfreight Poland dołączy do najemców w MLP Poznań West
Globalny operator logistyczny zostanie kolejnym najemcą rozbudowywanego parku logistycznego MLP Poznań West. Firma Mainfreight Poland będzie korzystać łącznie z blisko 3,2 tys. m2 nowoczesnej powierzchni. Przekazanie obiektu magazynowego planowane jest na początku 2023 r. Klienta podczas transakcji wspierał zespół specjalistów z wiodącej firmy doradczej z sektora nieruchomości komercyjnych Cushman & Wakefield.
MLP Group szybko wypełnia listę najemców rozbudowywanego parku logistycznego MLP Poznań West. Kolejna umowa dotycząca przekazania do użytkowania blisko 3,2 tys. m2 powierzchni została zawarta z firmą Mainfreight Poland. Na cele magazynowe przeznaczone będzie ponad 2,7 tys. m2. Zgodnie z planem gotowy obiekt zostanie przekazany na początku bieżącego roku. Kilka miesięcy później oddane zostaną do użytkowania powierzchnie biurowe i socjalne liczące blisko 500 m2.
Mainfreight to globalna firma zajmująca się magazynowaniem i transportem zarówno międzynarodowym, jak i krajowym. Oferuje spedycję lądową, lotniczą i morską. Operator ma oddziały w Australii, Europie, Nowej Zelandii i obu Amerykach i wciąż rozszerza swój globalny zasięg, a z uwagi na swoją szeroko zakrojoną działalność wymaga również precyzyjnie określonych warunków powierzchni magazynowych. Firma jest notowana na nowozelandzkiej giełdzie papierów wartościowych. Na rynku polskim obecna jest od roku 2004.
„Powoli zbliżamy się do zapełnienia całego parku MLP Poznań West. W ramach docelowej powierzchni mamy do dyspozycji jeszcze kilka tysięcy metrów kwadratowych. MLP Poznań West jest jednym z najbardziej popularnych centrów logistycznych w naszym portfolio. Najemcom zapewniamy wysoki standard obiektów, przy jednoczesnym wdrażaniu rozwiązań wpływających na ochronę środowiska. Wszystkie nowo powstające budynki objęte są systemem certyfikacji BREEAM” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer, MLP Group S.A.
Centrum logistyczne MLP Poznań West docelowo dostarczy ponad 141 tys. m2 najnowocześniejszej przestrzeni magazynowo-biurowej na terenie o powierzchni 29 ha. Nowe hale będą miały podwyższoną wysokość do 11,5 m. MLP Poznań West jest zlokalizowany po zachodniej stronie Poznania w pobliżu drogi ekspresowej S11, zaledwie 7 km od węzła z autostradą A2. Doskonała lokalizacja jest atrakcyjna dla różnego rodzaju biznesu.
„Wynajem magazynu jest następstwem dynamicznego rozwoju firmy Mainfreight na rynku Polskim. Istotnym czynnikiem przy wyborze nowej powierzchni była dla Klienta lokalizacja oraz standard oferowanej przestrzeni. Dbałość o detale oraz uwaga poświęcona projektowaniu pokazała nam jak ważne jest dla firmy stworzenie dogodnego dla pracowników środowiska pracy. Cieszymy się z efektów naszej wspólnej pracy i bardzo dziękujemy zespołowi firmy Mainfreight za zaufanie” – podsumowuje Magdalena Taciak, Negotiator, Cushman & Wakefield.
Za realizację obiektów magazynowych w ramach MLP Poznań West odpowiedzialna jest spółka W.P.I.P., będąca ekspertem w budowaniu i wyposażaniu obiektów przemysłowych zaawansowanych technologicznie, a także zrównoważonych, w których stosowane są rozwiązania spełniające wysokie standardy środowiskowe.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.