MLP Group z sukcesem finalizuje emisję obligacji o wartości 41 mln Euro
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
MLP Group uplasowało wszystkie oferowane obligacje o wartości 41 mln EUR. W ramach oferty publicznej kierowanej do inwestorów kwalifikowanych papiery objęło łącznie 35 podmiotów. Za organizację i przeprowadzenie transakcji odpowiadał mBank. Doradcą prawnym MLP Group było warszawskie biuro globalnej kancelarii prawnej Taylor Wessing, natomiast mBank doradzała kancelaria CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang.
W ramach przeprowadzonej przez MLP Group emisji obligacji przydzielone zostały wszystkie oferowane papiery korporacyjne. Inwestorzy objęli 41.000 niezabezpieczonych obligacji na okaziciela serii G
o wartości nominalnej 1000 EUR za jedną obligację. W efekcie MLP Group pozyskało kwotę 41 mln EUR. Oferta była skierowana do inwestorów kwalifikowanych. Termin wykupu obligacji został określony na dzień 4 grudnia 2026 roku. Za organizacje i przeprowadzenie emisji odpowiadał mBank.
Obligacje będą podlegać zmiennemu oprocentowaniu w wysokości stawki EURIBOR dla 3-miesięcznych depozytów bankowych w EUR powiększonej o marżę. MLP Group będzie ubiegać się o wprowadzenie obligacji do obrotu w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
– Sfinalizowaliśmy kolejną, a jednocześnie pod względem wartości największą z naszych emisji obligacji w euro na przestrzeni ostatnich trzech lat. To niewątpliwie olbrzymi sukces potwierdzający również stale rosnące zainteresowanie inwestorów chęcią finansowania naszego dalszego rozwoju. Ich zaangażowanie w tym zakresie wyraża także zaufanie i docenienie naszego modelu biznesowego, silnego standingu finansowego oraz konsekwentnie realizowanej strategii rozbudowy portfolio nieruchomościowego na rynku europejskim. Sukces emisji to również efekt zaangażowania wszystkich naszych doradców, a w szczególności mBanku odpowiadającego za organizację i przeprowadzenie transakcji. Pozyskane środki standardowo wykorzystywane będą głównie na finansowanie budowy obiektów magazynowych oraz zakup gruntów pod kolejne projekty – powiedziała Monika Dobosz, CFO w MLP Group S.A.
MLP Group rozwija działalność na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim oraz planuje ekspansję w kolejnych krajach. Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.
#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi
Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.