Najemcy doceniają Gdański Business Center
- Tylko w minionym roku w warszawskim kompleksie Gdański Business Center wynajęto łącznie prawie 24 tys. m kw. powierzchni.
- Kompleks biurowy o powierzchni 101 tys. m kw., wchodzący w skład portfolio Savills Investment Management, jest obecnie niemal w 100 % wynajęty.
Warszawa, 3 marca 2021 r. Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, ma przyjemność poinformować, że w 2020 roku w biurowcu Gdański Business Center w Warszawie zrealizowano transakcje najmu o łącznej powierzchni niemal 24 tys. m kw., co stanowi prawie ¼ całkowitej powierzchni kompleksu. Wynik ten jest efektem porozumień zawartych przez Savills IM z 10 firmami. Zdecydowana większość transakcji to przedłużenia obowiązujących już umów.
Na kontynuowanie swojej działalności w Gdański Business Center zdecydowały się firmy, takie jak: KPMG, Provident, Webinterpret, Groupe SEB oraz firmy z sektora państwowego, bankowego, odzieżowego i wykończenia wnętrz. Z kolei za sprawą nowego najmu, swoją działalność w kompleksie zainaugurował showroom marki Tefal.
Bardzo pozytywnie dla Gdański Business Center rozpoczął się również I kwartał 2021 roku – w lutym, decyzję o pozostaniu w kompleksie podjęła firma Techland, jak również powitano nowego najemcę – markę Exon. Tym samym, Gdański Business Center jest obecnie niemal w pełni wynajęty.
Julia Racewicz, Senior Asset Manager, Savills Investment Management, powiedziała:
„Gdański Business Center to kompleks, który dzięki doskonałej lokalizacji i najwyższej jakości oferowanej przestrzeni, od lat cieszy się uznaniem wielu firm. Potwierdza to chociażby fakt, że wielu najemców związanych jest z naszym biurowcem od samego początku jego funkcjonowania. Nie ma więc wątpliwości, że Gdański Business Center to doskonałe miejsce do rozwoju każdego biznesu. Pandemia koronawirusa tego nie zmieniła. Co więcej, skłoniła nas do znalezienia takich rozwiązań, które pozwoliły nam pozyskać nie tylko nowych klientów, ale i zacieśnić współpracę z dotychczasowymi najemcami. Osiągnięcie tak znaczącego sukcesu jakim jest wynajęcie niemal 24 tys. m kw. w obecnych, trudnych czasach, to dla nas ogromny powód do dumy i motywacja do kolejnych działań. Dziękuję wszystkim firmom, które nam zaufały – tym, które są z nami od dawna, jak i nowym najemcom. Wierzę, że kolejne lata naszej współpracy będą owocne.”
Gdański Business Center powstał w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi oraz showroomem Tefal, na terenie kompleksu ulokowane są także restauracje, kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centrum medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. Do dyspozycji najemców inwestycji są również tarasy zlokalizowane na wyższych piętrach budynków. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent, została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.
Będzie większy wybór mieszkań, ale ceny wzrosną – prognozy na II kwartał 2024
Promocyjne ceny lokali i miejsc postojowych na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.