Najemcy doceniają Gdański Business Center
- Tylko w minionym roku w warszawskim kompleksie Gdański Business Center wynajęto łącznie prawie 24 tys. m kw. powierzchni.
- Kompleks biurowy o powierzchni 101 tys. m kw., wchodzący w skład portfolio Savills Investment Management, jest obecnie niemal w 100 % wynajęty.
Warszawa, 3 marca 2021 r. Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, ma przyjemność poinformować, że w 2020 roku w biurowcu Gdański Business Center w Warszawie zrealizowano transakcje najmu o łącznej powierzchni niemal 24 tys. m kw., co stanowi prawie ¼ całkowitej powierzchni kompleksu. Wynik ten jest efektem porozumień zawartych przez Savills IM z 10 firmami. Zdecydowana większość transakcji to przedłużenia obowiązujących już umów.
Na kontynuowanie swojej działalności w Gdański Business Center zdecydowały się firmy, takie jak: KPMG, Provident, Webinterpret, Groupe SEB oraz firmy z sektora państwowego, bankowego, odzieżowego i wykończenia wnętrz. Z kolei za sprawą nowego najmu, swoją działalność w kompleksie zainaugurował showroom marki Tefal.
Bardzo pozytywnie dla Gdański Business Center rozpoczął się również I kwartał 2021 roku – w lutym, decyzję o pozostaniu w kompleksie podjęła firma Techland, jak również powitano nowego najemcę – markę Exon. Tym samym, Gdański Business Center jest obecnie niemal w pełni wynajęty.
Julia Racewicz, Senior Asset Manager, Savills Investment Management, powiedziała:
„Gdański Business Center to kompleks, który dzięki doskonałej lokalizacji i najwyższej jakości oferowanej przestrzeni, od lat cieszy się uznaniem wielu firm. Potwierdza to chociażby fakt, że wielu najemców związanych jest z naszym biurowcem od samego początku jego funkcjonowania. Nie ma więc wątpliwości, że Gdański Business Center to doskonałe miejsce do rozwoju każdego biznesu. Pandemia koronawirusa tego nie zmieniła. Co więcej, skłoniła nas do znalezienia takich rozwiązań, które pozwoliły nam pozyskać nie tylko nowych klientów, ale i zacieśnić współpracę z dotychczasowymi najemcami. Osiągnięcie tak znaczącego sukcesu jakim jest wynajęcie niemal 24 tys. m kw. w obecnych, trudnych czasach, to dla nas ogromny powód do dumy i motywacja do kolejnych działań. Dziękuję wszystkim firmom, które nam zaufały – tym, które są z nami od dawna, jak i nowym najemcom. Wierzę, że kolejne lata naszej współpracy będą owocne.”
Gdański Business Center powstał w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi oraz showroomem Tefal, na terenie kompleksu ulokowane są także restauracje, kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centrum medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. Do dyspozycji najemców inwestycji są również tarasy zlokalizowane na wyższych piętrach budynków. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent, została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.