Najemcy doceniają Gdański Business Center
- Tylko w minionym roku w warszawskim kompleksie Gdański Business Center wynajęto łącznie prawie 24 tys. m kw. powierzchni.
- Kompleks biurowy o powierzchni 101 tys. m kw., wchodzący w skład portfolio Savills Investment Management, jest obecnie niemal w 100 % wynajęty.
Warszawa, 3 marca 2021 r. Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, ma przyjemność poinformować, że w 2020 roku w biurowcu Gdański Business Center w Warszawie zrealizowano transakcje najmu o łącznej powierzchni niemal 24 tys. m kw., co stanowi prawie ¼ całkowitej powierzchni kompleksu. Wynik ten jest efektem porozumień zawartych przez Savills IM z 10 firmami. Zdecydowana większość transakcji to przedłużenia obowiązujących już umów.
Na kontynuowanie swojej działalności w Gdański Business Center zdecydowały się firmy, takie jak: KPMG, Provident, Webinterpret, Groupe SEB oraz firmy z sektora państwowego, bankowego, odzieżowego i wykończenia wnętrz. Z kolei za sprawą nowego najmu, swoją działalność w kompleksie zainaugurował showroom marki Tefal.
Bardzo pozytywnie dla Gdański Business Center rozpoczął się również I kwartał 2021 roku – w lutym, decyzję o pozostaniu w kompleksie podjęła firma Techland, jak również powitano nowego najemcę – markę Exon. Tym samym, Gdański Business Center jest obecnie niemal w pełni wynajęty.
Julia Racewicz, Senior Asset Manager, Savills Investment Management, powiedziała:
„Gdański Business Center to kompleks, który dzięki doskonałej lokalizacji i najwyższej jakości oferowanej przestrzeni, od lat cieszy się uznaniem wielu firm. Potwierdza to chociażby fakt, że wielu najemców związanych jest z naszym biurowcem od samego początku jego funkcjonowania. Nie ma więc wątpliwości, że Gdański Business Center to doskonałe miejsce do rozwoju każdego biznesu. Pandemia koronawirusa tego nie zmieniła. Co więcej, skłoniła nas do znalezienia takich rozwiązań, które pozwoliły nam pozyskać nie tylko nowych klientów, ale i zacieśnić współpracę z dotychczasowymi najemcami. Osiągnięcie tak znaczącego sukcesu jakim jest wynajęcie niemal 24 tys. m kw. w obecnych, trudnych czasach, to dla nas ogromny powód do dumy i motywacja do kolejnych działań. Dziękuję wszystkim firmom, które nam zaufały – tym, które są z nami od dawna, jak i nowym najemcom. Wierzę, że kolejne lata naszej współpracy będą owocne.”
Gdański Business Center powstał w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi oraz showroomem Tefal, na terenie kompleksu ulokowane są także restauracje, kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centrum medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. Do dyspozycji najemców inwestycji są również tarasy zlokalizowane na wyższych piętrach budynków. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent, została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.