Nominacje na kluczowych stanowiskach w Golden Star Estate
Zespół Golden Star Estate, firmy inwestycyjnej działającej na międzynarodowych rynkach nieruchomości, został wzmocniony przez dwie doświadczone ekspertki. Małgorzata Głowicka objęła stanowisko Group Chief Financial Officer, natomiast Magdalena Ruta dołączyła do Golden Star Estate jako Head of Asset Management.
Malgorzata Głowicka wzmocniła zespół Golden Star Estate jako Group CFO. Jest odpowiedzialna za kształtowanie polityki finansowej grupy Golden Star dla segmentu nieruchomości biurowych w regionie CEE. Małgorzata Głowicka posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze finansów, księgowości, audytu oraz zarządzania strukturami SSC. Doświadczenie zawodowe zdobywała w globalnych organizacjach specjalizujących się w dostarczaniu profesjonalnych usług finansowych, a przez ostatnie 14 lat związana była stricte z branżą nieruchomości. Podczas swojej kariery pracowała w takich firmach, jak m.in. JLL, Cushman & Wakefield, DTZ czy PwC.
Magdalena Ruta odpowiada za kompleksowe zarządzanie aktywami nieruchomościowymi o łącznej powierzchni ponad 125 000 mkw., znajdującymi się w portfolio Golden Star Group w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach swojej działalności, Magdalena koordynuje również działania związane z komercjalizacją i transakcjami, a także zarządza zespołem asset i leasing menadżerów. Magdalena Ruta posiada 19-letnie doświadczenie zawodowe, zdobyte w polskich i międzynarodowych firmach o profilu inwestycyjnym, doradczym oraz deweloperskim. Podczas swojej kariery odpowiadała za zarządzanie portfelami różnorodnych nieruchomości, zwłaszcza biurowych. Uczestniczyła również w licznych transakcjach sprzedaży i nabycia nieruchomości, a także koordynowała procesy komercjalizacji poszczególnych aktywów. Przed dołączeniem do Golden Star Estate, zajmowała stanowiska menadżerskie w takich firmach, jak m.in.: Macquarie Group, GLL Real Estate Partners, Waryński S.A. Grupa Holdingowa czy DTZ.
Grupa Golden Star koncentruje się na nabywaniu nieruchomości i tworzeniu ich wartości dodanej poprzez wynajem oraz zarządzanie. Portfolio grupy obejmuje projekty o łącznej wartości przekraczającej 1,5 mld euro. Wśród projektów należących do polskiego portfela firmy znajdują się m.in. Konstruktorska Business Center, Oxygen Park, JK 55 czy DOT Park w Krakowie.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.