Nowa siedziba Raiffeisen Bank International AG przy placu Konesera
Jedna z wiodących instytucji finansowych, działających na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, przeniesie część swoich biur na Pragę-Północ. Polski Oddział zagranicznego banku Raiffeisen Bank International AG wybrał inwestycję Monopol, zrealizowaną przez Grupę Liebrecht & wooD na działce przylegającej do Centrum Praskiego Koneser. Bliskość centrum Warszawy oraz wyjątkowy charakter i potencjał dzielnicy docenia kolejna międzynarodowa firma.
Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce wynajął niemal 1 500 mkw. powierzchni biurowej. W nowej siedzibie spółki, do której pracownicy wprowadzą się jesienią bieżącego roku, prowadzone będą czynności bankowe, okołobankowe i bancassurance oraz usługi wsparcia dla nich, m.in. w zakresie IT. W procesie najmu doradzała międzynarodowa firma Colliers International.
– Szukaliśmy najlepszej lokalizacji na nową siedzibę Spółki, mając na uwadze potrzeby naszych pracowników. Blisko centrum, nowoczesnej i jednocześnie wyjątkowej. Biuro przy placu Konesera to zarówno szybki dojazd do każdej części miasta, jak i inspirująca atmosfera miejsca. Ponadto bezpośrednie sąsiedztwo Centrum Praskiego Koneser to gwarancja komfortu z uwagi na bogatą ofertę gastronomiczną, usługową i handlową oraz kulturalną – mówi Anna Klimek z Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce.
Inwestycja Grupy Liebrecht & wooD to dwa pięciopiętrowe budynki biurowe o łącznej powierzchni 22 000 mkw., połączone ze sobą garażem podziemnym. Biurowce położone są na terenie zabytkowej Fabryki Wódek w sąsiedztwie Centrum Praskiego Koneser. Pierwsi najemcy wprowadzą się do nich jeszcze w I kwartale 2021 r.
Inwestycja Monopol została zrealizowana zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa, czego potwierdzeniem jest otrzymanie certyfikatów BREEAM Interim na poziomie Excellent.
– Monopol jest kolejnym projektem Grupy Liebrecht & wooD po prawej stronie Wisły. Praga-Północ to dzielnica, której unikalny charakter i potencjał doceniają międzynarodowe firmy. Zabytkowa architektura, szeroki dostęp do terenów zielonych i transportu publicznego, w tym metra czy kolei miejskiej, kultowe restauracje i kawiarnie oraz bogata oferta artystyczna to elementy wysoko cenione przez firmy i ich pracowników. Potwierdzeniem tego trendu jest obecność w naszych praskich inwestycjach takich firm jak Raiffeisen, Spaces, Kantar czy Google Campus – podkreśla Ilona Koski-Lammi, Zastępca Dyrektora Sprzedaży Liebrecht & wooD, odpowiedzialna za komercjalizację budynków biurowych w Liebrecht & wooD.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.