Komunikaty PR

Nowe biuro Orange spod kreski Iliard

2022-12-21  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Kopiec Kościuszki, Wawel i Wieliczka bez wychodzenia z biura – nowe biuro Orange spod kreski Iliard. 

Zdjecia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iupitvd_wjNjL-w99g?e=ecucpP

Pracownia Iliard Architecture & Interior Design przygotowała dla Orange biuro, w którym jak w pigułce znajdują się największe atrakcje Krakowa i okolic. W ten sposób pracownicy firmy na co dzień mogą czerpać z energii współczesnego miasta oraz wielowiekowej historii dawnej stolicy Polski. W tym biurze ciekawe rozwiązania projektowe, odważne barwy, zaskakujące struktury tkanin łączą się z ekologią.

 

Krakowska pracownia Iliard otrzymała zadanie stworzenia biura przesiąkniętego historią miasta, a przy tym nowoczesnego, pobudzającego i przyjaznego środowiska pracy. Oprócz miksu historii z nowoczesnością architekci połączyli wydawałoby się sprzeczne ze sobą potrzeby: otwartych przestrzeni i kameralnych miejsc pracy, które pozwalają na pracę w ciszy i skupieniu. 

Projekt objął siedem różnych stref, wśród których znalazła się duża sala konferencyjna, reprezentacyjna strefa powitalna z miejscami dla gości, sale spotkań, coffee point, strefa wypoczynku i strefa socjalna z zapleczem gastronomicznym. Powierzchnia biura obejmuje 1800 m2, na której przygotowanych zostało 171 stanowisk pracy. Każda ze stref zawiera w sobie akcenty związane z historią miasta. 

 

MAY THE STORY BE WITH YOU!

Do wnętrz tej realizacji wprowadziliśmy dobrze kojarzące się motywy miejskie, jasną, ciepłą kolorystykę, która przynosi ze sobą pozytywne wibracje! A odważne barwy, tkaniny, jak również grafiki zaskakują. Wszystko to podane we współczesnym minimalistycznym wydaniu – mówi Alicja Dziedzina-Majchrzyk z Iliard Architecture & Interior Design.

Punktem centralnym biura jest krakowski Rynek Główny, od którego każdy gość i pracownik zaczyna swoją wizytę w biurze. Charakter i styl biura zostały określone w strefie powitalnej grafiką króla i ledonem z napisem HELLO. Wejście ozdabiają elementy nawiązujące do starych kamienic i sztukaterie, a wrażenie rozległej przestrzeni potęguje brak zamkniętych sufitów. Tło tej strefy stanowią przygaszone kolory, co pozwoliło dodatkowo wyeksponować intensywne kolory grafik, obić meblowych i zasłon.

Z krakowskiego Rynku architekci Iliard kierują na krakowski Kazimierz i Plac Nowy – wypełnione gwarem miasta miejsca spotkań i dobrej energii. Akcenty tętniących życiem części miasta zostały wprowadzone do kuchni, gdzie architekci zaprojektowali półkolisty barek, nawiązujący do słynnego Okrąglaka z Placu Nowego i feerię barw charakterystycznych dla uwielbianego przez mieszkańców placu. To właśnie w tej przestrzeni można celebrować wspólne towarzystwo i wymieniać się opowieściami o  tym, co na co dzień dostarcza nam miasto i ludzie z biura. 

 

Pozytywnie? Blisko? Odważnie? Prosto? Czemu nie! – Zobaczcie koniecznie zdjęcia i oceńcie sami!

Największa sala biura nosi nazwę Wawel, a jej design nawiązuje do zamkowych Krużganków, które zostały przedstawione na esencjonalnej grafice w granatowo-szarej kolorystyce. To właśnie granat i pomarańcz królują w największej sali spotkań. Welurowe, pomarańczowe zasłony nawiązują do miękkich szat króla, a równocześnie poprawiają akustykę i odgradzają od światła zewnętrznego. Na ścianach ponownie pojawiły się granatowe sztukaterie. Wykorzystując nowoczesne formy sterowania oświetleniem architekci zapewnili zróżnicowane możliwości kreowania nastroju. Od półmroku sprzyjającego prowadzeniu prezentacji po pełne oświetlenie podczas szkoleń i spotkań.

 

Kolejną salę zdobią motywy łusek inspirowanych smoczym ogonem. One również nie zostały wprowadzone bez przyczyny: wykonano je z paneli poprawiających właściwości akustyczne pomieszczenia. Salę otaczają dwie rozległe przeszklone ściany, które otwierają uczestników spotkań na przestrzenie wspólne, a w razie potrzeby prywatność i skupienie zapewniają łatwe w użytku zasłony. W następnych salach znalazły się akcenty nawiązujące do Sukiennic, kopca Kościuszki oraz Alei Róż z Nowej Huty. Wszystkie sale zostały wyposażone w miękkie zasłony w nieco innym motywie kolorystycznym, zróżnicowane oświetlenie dekoracyjne oraz panele poprawiające ich walory akustyczne. 

 

Odniesienie do słynnych, krakowskich wypieków oraz do niebieskich wózków z preclami znalazło się w Coffe Poincie nazwanym Obważanek. W tej eklektycznej kawiarence można odbyć krótkie, inspirujące rozmowy przy aromatycznej kawie. Ściany tej strefy zdobią szare i granatowe drewniane sztukaterie, które zostały przeplecione grafikami obwarzanków. W ich sąsiedztwie znalazły się drobne i nieregularne płytki ścienne nawiązujące do nieco już sfatygowanych ścian krakowskich kamienic. 

 

Architekci z Iliard Architecture & Interior Design zapewnili pracownikom również strefę wypoczynku inspirowaną kopalnią soli w Wieliczce. Panuje w niej klimat niczym w grocie solnej, gdzie na drewnianych leżankach można w się pełni odprężyć skupiając wzrok na podświetlanych panelach solnych. W ten sposób można złapać oddech w otoczeniu zieleni, naturalnych materiałów i poddać korzystnemu oddziaływaniu światłoterapii. Strefę wypełniają beże ścian i miękkich przesuwnych zasłon, które pozwalają na wydzielenie prywatnych stref wypoczynku. Na suficie znalazły się natomiast panele akustyczne wykonane z wełny drzewnej, a całość dopełniają ażurowe, plecione abażury, tworzące wrażenie przytulności.

 

Strefy open space wypełnia stonowana biało-szara kolorystyka z dodającymi energii kolorowymi grafikami, nawiązującymi do ikon Małopolski i popularnych miejsc wokół Krakowa. Lajkonik zaprasza na wyprawę pod szyb Kopalni Soli w Wieliczce, w Tatry, do Zalipia, do Ojcowskiego Parku Narodowego, na Pustynię Błędowską i wiele innych magicznych miejsc… W całym biurze przeplatają się akcenty zielone, granatowe i żółte, dzięki czemu, pomimo różnorodnych funkcji pomieszczeń architekci uzyskali efekt spójności. W biurze Orange nie mogło również zabraknąć akcentów w kolorze pomarańczowym. Kameralność poszczególnych stref pracy pozwoliły osiągnąć ażurowe przegrody, zastosowane we wszystkich open space’ach.

 

Warty podkreślenia jest fakt, że nowe biuro Orange znajduje się w zaprojektowanym przez Iliard budynku V.offices, który w 2019 roku uzyskał miano najbardziej ekologicznego budynku biurowego w Europie, zdobywając certyfikację BREEAM na poziomie 98,87. Jednym z kluczowych aspektów V.Offices jest maksymalna optymalizacja procesów w każdym wymiarze. Jakość i innowacje od wczesnych etapów stanowiły motywy przewodnie procesów projektowych i budowlanych, co pozwoliło osiągnąć wysoką wydajność i ostatecznie ustanowić nowy standard w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wiedza i doświadczenie architektów Iliard pozwoliły na znaczną redukcję energochłonności w stosunku do wstępnych założeń projektowych: osiągnięto redukcję o 34% emisji CO2, o 37% redukcję zużycia energii oraz zmniejszono zużycie wody o 57% w porównaniu z wyjściowymi planami wydajności budynku. V.Offices ponadto wytwarza własne ciepło w wysokosprawnych kaskadowych kotłach gazowych, wspomaganych odnawialną energią grzewczą z dachowych kolektorów słonecznych.

 

Zespół projektowy: Alicja Dziedzina-Majchrzyk, Dominika Stygar, Aleksandra Paszcza, Dorota Gazda

Zdjęcia: Krzysztof Kalinowski, Afera Studio

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.