Nowi najemcy oraz wzrost odwiedzalności i obrotów. Koneser podsumowuje 2023 rok
Ponad 4500 mkw. wynajętej powierzchni w przestrzeni retailowej w 2023 roku, a także stały wzrost odwiedzalności i obrotów – odpowiednio o 6,5 i 11 procent rok do roku. Centrum Praskie Koneser potwierdza swoją pozycję najważniejszej inwestycji mixed-use prawobrzeżnej Warszawy.
Centrum Praskie Koneser już kolejny raz z rzędu może pochwalić się wzrostem kluczowych wskaźników. Liczba odwiedzających część handlowo-usługową inwestycji wzrosła o 6,5 proc. rok do roku, a obrotów najemców – o 11,1 proc.
– Świetne wyniki osiągane przez Centrum Praskie Koneser są dla nas powodem do zadowolenia i motywacją do dalszej, wytężonej pracy. Tym bardziej że pierwsze lata działalności kompleksu przypadły na czas pandemii COVID-19 i kryzysu ekonomicznego. Wysoki poziom najważniejszych wskaźników operacyjnych z jednej strony dowodzi skuteczności prowadzonych działań marketingowych i placemakingowych, takich jak Lato Konesera czy Praska Ślizgawka Konesera, a z drugiej strony potwierdza, że nowoczesne, wielofunkcyjne obiekty są w porównaniu z projektami monofunkcyjnymi znacznie odporniejsze na rynkowe – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD w Polsce, spółki, w której portfolio znajduje się Centrum Praskie Koneser.
Nowi najemcy w przestrzeni Konesera
2023 rok dla Centrum Praskiego Koneser był czasem dynamicznego rozwoju oferty. W części handlowej, usługowej i restauracyjnej inwestycji pojawili się nowi najemcy, zajmując łącznie 2 864 mkw.:
- miniciti – innowacyjny projekt edukacyjny dla dzieci. W unikatowym w skali kraju, miniaturowym miasteczku najmłodsi zdobywają wiedzę z podstaw przedsiębiorczości, ekonomii i zrównoważonego rozwoju;
- L’Osteria – pierwsza w Polsce restauracja docenianej w Europie Zachodniej marki, oferującej kuchnię w stylu włoskim, wyróżniając się rodzinną atmosferą i unikatowym wystrojem;
- Spółdzielnia.Koneser – nowoczesny lokal gastronomiczny o łódzkich korzeniach. Restauracja zlokalizowana jest w zabytkowym budynku Centrum Praskiego Koneser, na trzech kondygnacjach. W jej menu znajdują się dania kuchni europejskiej i amerykańskiej;
- Karmnik – miejsce oferujące naturalne, zdrowe produkty i przetwory prosto od lokalnych, niewielkich wytwórców, głownie z Mazowsza i bliskiego Podlasia;
- Minimal Line, pracownia artystyczna Klaudii Mączka-Rzewuskiej. W Minimal Line można m.in. zamówić minimalistyczne, autorskie projekty – portrety, prezenty lub wymarzoną metryczkę dla dziecka, rysowaną na podstawie zdjęć;
- Apteka (Grupa Medicover) uzupełniła szeroką ofertę medyczną Centrum Praskiego Koneser, w skład której wchodzą Stomatologia Dental Sense Medicover, Laboratorium Protetyczne Rytuał Uśmiechu Medicover, Centrum Medyczne Damiana, Centrum Medyczne Damiana Medycyna Estetyczna oraz klinika Invimed;
- Ambassade de la Beaute – pierwsza w Polsce placówka sieci ekskluzywnych salonów kosmetycznych francuskiej marki Biologique Recherche, oferująca zabiegi na twarz, ciało, włosy oraz skórę głowy, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.
Wraz z początkiem 2023 roku operatorem i najemcą centrum eventowego Butelkownia (1 667 mkw.) została Grupa Dobry Hotel, mająca w swoim portfolio znajdujący się w przestrzeni Konesera Hotel Moxy Warsaw Praga.
Nowi najemcy zajęli łącznie 4 531 mkw. powierzchni.
Rok 2024 w Koneserze – nowi najemcy i wiele atrakcji
Centrum Praskie Koneser w 2024 roku stawia na dalszy rozwój swojej bogatej oferty. Na mapie inwestycji pojawią się nowi, wyjątkowi najemcy. To między innymi:
- atrakcyjna propozycja dla dzieci, młodzieży i całych rodzin, czyli interaktywne muzeum „Kleks. Magia Kina”, inspirowane światem stworzonym przez Jana Brzechwę,
- bar muzyczny „Zabawa”, łączący rozrywkę z jakościową kuchnią europejską w stylu slow food,
- Freya Bistro – restauracja z kuchnią wegetariańską i wegańską, za którą odpowiadać będzie funkcjonująca z powodzeniem w Koneserze marka Freya.
Planowane są też dalsze działania, poszerzające ofertę Centrum Praskiego Koneser.
W 2024 roku w przestrzeni Konesera nie zabraknie aktywności, które wpisały się na stałe w harmonogram wydarzeń w Warszawie. W lipcu i sierpniu odbędzie się kultowe Lato Konesera. Ponadto, w ciągu całego roku w Koneserze mają miejsce warsztaty, wystawy, wydarzenia, spektakle teatralne, pokazy filmowe i inne atrakcje. Ich celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na zrównoważony rozwój miasta i wspieranie lokalnej społeczności, zgodnie z przyjętą w firmie Liebrecht & wooD Polityką ESG.
– Rok 2024 w Centrum Praskim Koneser zapowiada się doskonale. Kolejne, przyciągające odwiedzających koncepty i wydarzenia pokazują, że Koneser jest bardzo atrakcyjną lokalizacją zarówno dla odwiedzających, jak i dla najemców. Niezwykła oferta, unikalne miejsca i klimatyczna, pofabryczna architektura stanowią świetną bazę do rozwijania interesujących i różnorodnych przedsięwzięć – podkreśla Magdalena Bartkiewicz-Podoba.
Funkcjonujące od 2018 roku Centrum Praskie Koneser to łącznie niemal 100 000 mkw. powierzchni o przeznaczeniu biurowym, handlowo-usługowym, kulturalnym, rozrywkowym, gastronomicznym, hotelowym i mieszkalnym. Inwestycja, która powstała na terenie dawnej Wytwórni Wódek „Koneser”, została zrealizowana i należy do Liebrecht & wooD oraz BBI Development S.A. Nieruchomością zarządza firma Liebrecht & wooD.
***
Liebrecht & wooD to międzynarodowa firma z branży nieruchomości, operująca z sukcesami w Europie Środkowej i Wschodniej od 1991 roku. W tym czasie wybudowała w Polsce i Rumunii ponad pół miliona metrów kwadratowych różnorodnych powierzchni o wartości przekraczającej miliard euro. Firma specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych inwestycji mixed-use, biurowych, retailowych, magazynowych i mieszkaniowych. Działalność Liebrecht & wooD wyróżnia się nowoczesnymi budynkami o wysokiej klasy architekturze, a także starannymi rewitalizacjami przestrzeni zabytkowych. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody i wyróżnienia. Liebrecht & wooD w swoim bieżącym funkcjonowaniu kładzie szczególny nacisk na obowiązującą w niej Politykę ESG, zgodnie z którą wszystkie nowe inwestycje spełniają wymogi certyfikacji BREEAM.
W portfolio Liebrecht & wooD w Polsce znajdują się takie projekty jak Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Monopol, Centrum Marszałkowska, Batory Office Building, Plac Unii i Flanders Business Park. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.liebrecht-wood.com.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.