Komunikaty PR

Nowi najemcy oraz wzrost odwiedzalności i obrotów. Koneser podsumowuje 2023 rok

2024-03-06  |  14:35

Ponad 4500 mkw. wynajętej powierzchni w przestrzeni retailowej w 2023 roku, a także stały wzrost odwiedzalności i obrotów – odpowiednio o 6,5 i 11 procent rok do roku. Centrum Praskie Koneser potwierdza swoją pozycję najważniejszej inwestycji mixed-use prawobrzeżnej Warszawy.

Centrum Praskie Koneser już kolejny raz z rzędu może pochwalić się wzrostem kluczowych wskaźników. Liczba odwiedzających część handlowo-usługową inwestycji wzrosła o 6,5 proc. rok do roku, a obrotów najemców – o 11,1 proc.

Świetne wyniki osiągane przez Centrum Praskie Koneser są dla nas powodem do zadowolenia i motywacją do dalszej, wytężonej pracy. Tym bardziej że pierwsze lata działalności kompleksu przypadły na czas pandemii COVID-19 i kryzysu ekonomicznego. Wysoki poziom najważniejszych wskaźników operacyjnych z jednej strony dowodzi skuteczności prowadzonych działań marketingowych i placemakingowych, takich jak Lato Konesera czy Praska Ślizgawka Konesera, a z drugiej strony potwierdza, że nowoczesne, wielofunkcyjne obiekty są w porównaniu z projektami monofunkcyjnymi znacznie odporniejsze na rynkowe – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD w Polsce, spółki, w której portfolio znajduje się Centrum Praskie Koneser.

Nowi najemcy w przestrzeni Konesera

2023 rok dla Centrum Praskiego Koneser był czasem dynamicznego rozwoju oferty. W części handlowej, usługowej i restauracyjnej inwestycji pojawili się nowi najemcy, zajmując łącznie 2 864 mkw.:

  • minicitiinnowacyjny projekt edukacyjny dla dzieci. W unikatowym w skali kraju, miniaturowym miasteczku najmłodsi zdobywają wiedzę z podstaw przedsiębiorczości, ekonomii i zrównoważonego rozwoju;
  • L’Osteria pierwsza w Polsce restauracja docenianej w Europie Zachodniej marki, oferującej kuchnię w stylu włoskim, wyróżniając się rodzinną atmosferą i unikatowym wystrojem;
  • Spółdzielnia.Koneser – nowoczesny lokal gastronomiczny o łódzkich korzeniach. Restauracja zlokalizowana jest w zabytkowym budynku Centrum Praskiego Koneser, na trzech kondygnacjach. W jej menu znajdują się dania kuchni europejskiej i amerykańskiej;
  • Karmnik – miejsce oferujące naturalne, zdrowe produkty i przetwory prosto od lokalnych, niewielkich wytwórców, głownie z Mazowsza i bliskiego Podlasia;
  • Minimal Line, pracownia artystyczna Klaudii Mączka-Rzewuskiej. W Minimal Line można m.in. zamówić minimalistyczne, autorskie projekty – portrety, prezenty lub wymarzoną metryczkę dla dziecka, rysowaną na podstawie zdjęć;
  • Apteka (Grupa Medicover) uzupełniła szeroką ofertę medyczną Centrum Praskiego Koneser, w skład której wchodzą Stomatologia Dental Sense Medicover, Laboratorium Protetyczne Rytuał Uśmiechu Medicover, Centrum Medyczne Damiana, Centrum Medyczne Damiana Medycyna Estetyczna oraz klinika Invimed;
  • Ambassade de la Beaute – pierwsza w Polsce placówka sieci ekskluzywnych salonów kosmetycznych francuskiej marki Biologique Recherche, oferująca zabiegi na twarz, ciało, włosy oraz skórę głowy, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Wraz z początkiem 2023 roku operatorem i najemcą centrum eventowego Butelkownia (1 667 mkw.) została Grupa Dobry Hotel, mająca w swoim portfolio znajdujący się w przestrzeni Konesera Hotel Moxy Warsaw Praga.

Nowi najemcy zajęli łącznie 4 531 mkw. powierzchni.

Rok 2024 w Koneserze – nowi najemcy i wiele atrakcji

Centrum Praskie Koneser w 2024 roku stawia na dalszy rozwój swojej bogatej oferty. Na mapie inwestycji pojawią się nowi, wyjątkowi najemcy. To między innymi:

  • atrakcyjna propozycja dla dzieci, młodzieży i całych rodzin, czyli interaktywne muzeum „Kleks. Magia Kina”, inspirowane światem stworzonym przez Jana Brzechwę,
  • bar muzyczny „Zabawa”, łączący rozrywkę z jakościową kuchnią europejską w stylu slow food,
  • Freya Bistro – restauracja z kuchnią wegetariańską i wegańską, za którą odpowiadać będzie funkcjonująca z powodzeniem w Koneserze marka Freya.

Planowane są też dalsze działania, poszerzające ofertę Centrum Praskiego Koneser.  

W 2024 roku w przestrzeni Konesera nie zabraknie aktywności, które wpisały się na stałe w harmonogram wydarzeń w Warszawie. W lipcu i sierpniu odbędzie się kultowe Lato Konesera. Ponadto, w ciągu całego roku w Koneserze mają miejsce warsztaty, wystawy, wydarzenia, spektakle teatralne, pokazy filmowe i inne atrakcje. Ich celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na zrównoważony rozwój miasta i wspieranie lokalnej społeczności, zgodnie z przyjętą w firmie Liebrecht & wooD Polityką ESG.

Rok 2024 w Centrum Praskim Koneser zapowiada się doskonale. Kolejne, przyciągające odwiedzających koncepty i wydarzenia pokazują, że Koneser jest bardzo atrakcyjną lokalizacją zarówno dla odwiedzających, jak i dla najemców. Niezwykła oferta, unikalne miejsca i klimatyczna, pofabryczna architektura stanowią świetną bazę do rozwijania interesujących i różnorodnych przedsięwzięć – podkreśla Magdalena Bartkiewicz-Podoba.

Funkcjonujące od 2018 roku Centrum Praskie Koneser to łącznie niemal 100 000 mkw. powierzchni o przeznaczeniu biurowym, handlowo-usługowym, kulturalnym, rozrywkowym, gastronomicznym, hotelowym i mieszkalnym. Inwestycja, która powstała na terenie dawnej Wytwórni Wódek „Koneser”, została zrealizowana i należy do Liebrecht & wooD oraz BBI Development S.A. Nieruchomością zarządza firma Liebrecht & wooD.

***

Liebrecht & wooD to międzynarodowa firma z branży nieruchomości, operująca z sukcesami w Europie Środkowej i Wschodniej od 1991 roku. W tym czasie wybudowała w Polsce i Rumunii ponad pół miliona metrów kwadratowych różnorodnych powierzchni o wartości przekraczającej miliard euro. Firma specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych inwestycji mixed-use, biurowych, retailowych, magazynowych i mieszkaniowych. Działalność Liebrecht & wooD wyróżnia się nowoczesnymi budynkami o wysokiej klasy architekturze, a także starannymi rewitalizacjami przestrzeni zabytkowych. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody i wyróżnienia. Liebrecht & wooD w swoim bieżącym funkcjonowaniu kładzie szczególny nacisk na obowiązującą w niej Politykę ESG, zgodnie z którą wszystkie nowe inwestycje spełniają wymogi certyfikacji BREEAM.

W portfolio Liebrecht & wooD w Polsce znajdują się takie projekty jak Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Monopol, Centrum Marszałkowska, Batory Office Building, Plac Unii i Flanders Business Park. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.liebrecht-wood.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości #nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi Biuro prasowe
2024-04-26 | 14:30

#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi

Link do zdjęć onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jM4jc133ZQwXSEKldg?e=OhX42F   Wetransfer: https://we.tl/t-xlJ8N4rpMc    #nowehistorie w relacjach
Nieruchomości Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
2024-04-26 | 14:00

Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania

Wydłużający się czas wykańczania nieruchomości, przekroczenie założonego budżetu, rosnące ceny materiałów i stres to najczęstsze problemy, z którymi mierzyli się
Nieruchomości Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
2024-04-26 | 13:30

Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie

Atrakcyjność Polski dla studentów zagranicznych stale rośnie. Wysoko wykwalifikowana kadra wykładowców, stosunkowo niskie koszty utrzymania oraz bardzo konkurencyjny koszt

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.