Komunikaty PR

Nowi najemcy oraz wzrost odwiedzalności i obrotów. Koneser podsumowuje 2023 rok

2024-03-06  |  14:35

Ponad 4500 mkw. wynajętej powierzchni w przestrzeni retailowej w 2023 roku, a także stały wzrost odwiedzalności i obrotów – odpowiednio o 6,5 i 11 procent rok do roku. Centrum Praskie Koneser potwierdza swoją pozycję najważniejszej inwestycji mixed-use prawobrzeżnej Warszawy.

Centrum Praskie Koneser już kolejny raz z rzędu może pochwalić się wzrostem kluczowych wskaźników. Liczba odwiedzających część handlowo-usługową inwestycji wzrosła o 6,5 proc. rok do roku, a obrotów najemców – o 11,1 proc.

Świetne wyniki osiągane przez Centrum Praskie Koneser są dla nas powodem do zadowolenia i motywacją do dalszej, wytężonej pracy. Tym bardziej że pierwsze lata działalności kompleksu przypadły na czas pandemii COVID-19 i kryzysu ekonomicznego. Wysoki poziom najważniejszych wskaźników operacyjnych z jednej strony dowodzi skuteczności prowadzonych działań marketingowych i placemakingowych, takich jak Lato Konesera czy Praska Ślizgawka Konesera, a z drugiej strony potwierdza, że nowoczesne, wielofunkcyjne obiekty są w porównaniu z projektami monofunkcyjnymi znacznie odporniejsze na rynkowe – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD w Polsce, spółki, w której portfolio znajduje się Centrum Praskie Koneser.

Nowi najemcy w przestrzeni Konesera

2023 rok dla Centrum Praskiego Koneser był czasem dynamicznego rozwoju oferty. W części handlowej, usługowej i restauracyjnej inwestycji pojawili się nowi najemcy, zajmując łącznie 2 864 mkw.:

  • minicitiinnowacyjny projekt edukacyjny dla dzieci. W unikatowym w skali kraju, miniaturowym miasteczku najmłodsi zdobywają wiedzę z podstaw przedsiębiorczości, ekonomii i zrównoważonego rozwoju;
  • L’Osteria pierwsza w Polsce restauracja docenianej w Europie Zachodniej marki, oferującej kuchnię w stylu włoskim, wyróżniając się rodzinną atmosferą i unikatowym wystrojem;
  • Spółdzielnia.Koneser – nowoczesny lokal gastronomiczny o łódzkich korzeniach. Restauracja zlokalizowana jest w zabytkowym budynku Centrum Praskiego Koneser, na trzech kondygnacjach. W jej menu znajdują się dania kuchni europejskiej i amerykańskiej;
  • Karmnik – miejsce oferujące naturalne, zdrowe produkty i przetwory prosto od lokalnych, niewielkich wytwórców, głownie z Mazowsza i bliskiego Podlasia;
  • Minimal Line, pracownia artystyczna Klaudii Mączka-Rzewuskiej. W Minimal Line można m.in. zamówić minimalistyczne, autorskie projekty – portrety, prezenty lub wymarzoną metryczkę dla dziecka, rysowaną na podstawie zdjęć;
  • Apteka (Grupa Medicover) uzupełniła szeroką ofertę medyczną Centrum Praskiego Koneser, w skład której wchodzą Stomatologia Dental Sense Medicover, Laboratorium Protetyczne Rytuał Uśmiechu Medicover, Centrum Medyczne Damiana, Centrum Medyczne Damiana Medycyna Estetyczna oraz klinika Invimed;
  • Ambassade de la Beaute – pierwsza w Polsce placówka sieci ekskluzywnych salonów kosmetycznych francuskiej marki Biologique Recherche, oferująca zabiegi na twarz, ciało, włosy oraz skórę głowy, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Wraz z początkiem 2023 roku operatorem i najemcą centrum eventowego Butelkownia (1 667 mkw.) została Grupa Dobry Hotel, mająca w swoim portfolio znajdujący się w przestrzeni Konesera Hotel Moxy Warsaw Praga.

Nowi najemcy zajęli łącznie 4 531 mkw. powierzchni.

Rok 2024 w Koneserze – nowi najemcy i wiele atrakcji

Centrum Praskie Koneser w 2024 roku stawia na dalszy rozwój swojej bogatej oferty. Na mapie inwestycji pojawią się nowi, wyjątkowi najemcy. To między innymi:

  • atrakcyjna propozycja dla dzieci, młodzieży i całych rodzin, czyli interaktywne muzeum „Kleks. Magia Kina”, inspirowane światem stworzonym przez Jana Brzechwę,
  • bar muzyczny „Zabawa”, łączący rozrywkę z jakościową kuchnią europejską w stylu slow food,
  • Freya Bistro – restauracja z kuchnią wegetariańską i wegańską, za którą odpowiadać będzie funkcjonująca z powodzeniem w Koneserze marka Freya.

Planowane są też dalsze działania, poszerzające ofertę Centrum Praskiego Koneser.  

W 2024 roku w przestrzeni Konesera nie zabraknie aktywności, które wpisały się na stałe w harmonogram wydarzeń w Warszawie. W lipcu i sierpniu odbędzie się kultowe Lato Konesera. Ponadto, w ciągu całego roku w Koneserze mają miejsce warsztaty, wystawy, wydarzenia, spektakle teatralne, pokazy filmowe i inne atrakcje. Ich celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na zrównoważony rozwój miasta i wspieranie lokalnej społeczności, zgodnie z przyjętą w firmie Liebrecht & wooD Polityką ESG.

Rok 2024 w Centrum Praskim Koneser zapowiada się doskonale. Kolejne, przyciągające odwiedzających koncepty i wydarzenia pokazują, że Koneser jest bardzo atrakcyjną lokalizacją zarówno dla odwiedzających, jak i dla najemców. Niezwykła oferta, unikalne miejsca i klimatyczna, pofabryczna architektura stanowią świetną bazę do rozwijania interesujących i różnorodnych przedsięwzięć – podkreśla Magdalena Bartkiewicz-Podoba.

Funkcjonujące od 2018 roku Centrum Praskie Koneser to łącznie niemal 100 000 mkw. powierzchni o przeznaczeniu biurowym, handlowo-usługowym, kulturalnym, rozrywkowym, gastronomicznym, hotelowym i mieszkalnym. Inwestycja, która powstała na terenie dawnej Wytwórni Wódek „Koneser”, została zrealizowana i należy do Liebrecht & wooD oraz BBI Development S.A. Nieruchomością zarządza firma Liebrecht & wooD.

***

Liebrecht & wooD to międzynarodowa firma z branży nieruchomości, operująca z sukcesami w Europie Środkowej i Wschodniej od 1991 roku. W tym czasie wybudowała w Polsce i Rumunii ponad pół miliona metrów kwadratowych różnorodnych powierzchni o wartości przekraczającej miliard euro. Firma specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych inwestycji mixed-use, biurowych, retailowych, magazynowych i mieszkaniowych. Działalność Liebrecht & wooD wyróżnia się nowoczesnymi budynkami o wysokiej klasy architekturze, a także starannymi rewitalizacjami przestrzeni zabytkowych. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody i wyróżnienia. Liebrecht & wooD w swoim bieżącym funkcjonowaniu kładzie szczególny nacisk na obowiązującą w niej Politykę ESG, zgodnie z którą wszystkie nowe inwestycje spełniają wymogi certyfikacji BREEAM.

W portfolio Liebrecht & wooD w Polsce znajdują się takie projekty jak Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Monopol, Centrum Marszałkowska, Batory Office Building, Plac Unii i Flanders Business Park. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.liebrecht-wood.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:20

Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof

Do 16 sierpnia internauci mogą oddawać głosy na najciekawsze budynki architektoniczne Polski i świata, w plebiscycie „Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Nowa siedziba firmy
Nieruchomości Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego
2024-07-23 | 08:10

Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego

Najnowsza informacja Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), prezentująca statystyki budownictwa mieszkaniowego w czerwcu oraz I poł. 2024 roku, zakomunikowała ich dość optymistyczne
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 08:00

Niski wkład własny - program BK 2% go przywrócił?

Polscy kredytobiorcy mogli już przywyknąć do tego, że bez wkładu własnego wynoszącego co najmniej 10% kosztów zakupu lokum lub budowy domu nie ma co wybierać się do banku. Taki wymóg dotyczący wkładu (10%)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.