Osoby z całej Polski chcą mieszkać w nadmorskim pasie Gdańska
Mieszkania powstające w pasie nadmorskim Gdańska cieszą się popularnością nie tylko wśród mieszkańców Trójmiasta, ale także nabywców z innych rejonów Polski. W inwestycjach, które firma deweloperska Develia realizuje w bezpośrednim sąsiedztwie bałtyckich plaż, aż 49 proc. lokali kupionych zostało przez klientów z innych województw.
Develia w ubiegłym roku realizowała w pasie nadmorskim Gdańska cztery projekty: Baltea Apartments na Przymorzu, Przy Alejach na Zaspie, Osiedle Marinus w Brzeźnie oraz Osiedle Latarników na Letnicy. Pozą tą ostatnią inwestycją, której trzeci etap jest obecnie w budowie, wszystkie zostały prawie całkowicie sprzedane. Okazuje się, że mieszkania w pobliżu morza cieszą się dużym zainteresowaniem wśród osób z innych części kraju. Dominują klienci z województwa mazowieckiego, którzy we wszystkich czterech inwestycjach zakupili w sumie 16 proc. mieszkań. W Baltea Apartments odpowiadali za blisko co czwartą transakcję (24 proc.), a na Osiedlu Marinus – co piątą (21 proc.), który jednocześnie upatrzyli sobie także mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (12 proc. lokali). Letnicę i Osiedle Latarników preferowali z kolei kupujący z Warmii i Mazur, którzy stanowili 10 proc. nabywców.
Nadmorski pas Gdańska jest popularny nie tylko wśród osób z północy Polski. Z 789 lokali, jakie Develia sprzedała w czterech wspomnianych inwestycjach, 26 nabyli mieszkańcy Małopolski, 15 – Śląska, 12 – Dolnego Śląska, a 6 mieszkań zostało kupionych przez klientów z Podkarpacia.
- Nasze inwestycje zlokalizowane w pasie nadmorskim Gdańska wzbudzają duże zainteresowanie klientów. Osiedle Przy Alejach zostało sprzedane, a w projektach Marinus i Baltea Apartments dostępne są ostatnie lokale – odpowiednio 14 i 8 sztuk. Tereny wzdłuż plaży są dziś gęsto zabudowane i nieruchomości o równie korzystnej lokalizacji nie powstanie zbyt wiele. Realizowane tu mieszkania kupowane są nie tylko na własne potrzeby, ale również na wynajem lub w charakterze apartamentów wakacyjnych – komentuje Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develia S.A.
Gdańskie wybrzeże przyciąga nie tylko plażami. W okolicy znajduje się wiele terenów zielonych - największy w mieście, ponad 85-hektarowy Park Nadmorski im. Ronalda Reagana czy Park Brzeźnieński im. J. J. Haffnera, który niegdyś pełnił funkcję parku zdrojowo-kuracyjnego. Nadmorskie dzielnice mają rozbudowaną infrastrukturą lokalną w postaci sklepów, punktów usługowych, restauracji, placówek edukacyjnych i ochrony zdrowia. Powstaje tu także coraz więcej inwestycji publicznych, jak letnicki stadion Polsat Plus Arena – miejsce licznych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Planowana jest także budowa Nautilus Gdańsk – nowoczesnego obiektu edukacyjno-rozrywkowego z multimedialnym oceanarium, gastronomią, usługami oraz centrum medycznym i spa. Intensywnie rozbudowywana jest również infrastruktura drogowa. Aleja Macieja Płażyńskiego czy tunel pod Martwą Wisłą zapewniają sprawny dojazd do centrum oraz wyjazd na trasy S6, S7 oraz autostradę A1, co jest ważnym udogodnieniem dla nabywców dojeżdżających z innych województw.
Oprócz osiedli w pasie nadmorskim Develia realizuje inwestycje w innych częściach Gdańska. W aktualnej ofercie dostępne są Via Flora na Chełmie, Szmaragdowy Park na Łostowicach, Ujeścisko Vita i Przemyska Vita na Ujeścisku oraz Południe Vita na Oruni Górnej.
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 38 osiedli, składających się w sumie ze 101 etapów inwestycyjnych - to ponad 14 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 760 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2021 r. firma wypracowała 911,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.