Panattoni czwarty raz z rzędu największym logistycznym deweloperem w Europie!
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni czwarty raz z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu Top Logistics Developers magazynu PropertyEU. W latach 2017-2019 firma dostarczyła ponad 6,31 mln m kw. powierzchni przemysłowej – ponad dwukrotnie więcej od kolejnego miejsca na podium. Plany Panattoni na najbliższe trzy lata są jeszcze bardziej ambitne, a będzie to możliwe dzięki intensyfikacji projektów adresowanych sprzedaży w intrenecie, a także prowadzonej strategii ekspansji dewelopera w Europie.
Panattoni mocno wyprzedza konkurencję. Europejski oddział Panattoni Development Company, czwarty raz z rzędu otrzymał tytuł Top Logistics Developer w rankingu PropertyEU! Co roku magazyn publikuje klasyfikację 10 największych deweloperów, która powstaje w oparciu o ilość dostarczonej na rynek powierzchni. W tegorocznym zestawieniu udział wzięło 14 deweloperów, a badanie obejmowało lata 2017-2019. Panattoni zostało uznane za największego dewelopera w Europie z wynikiem ponad 6,31 mln m kw. zrealizowanej powierzchni w Polsce, w Czechach, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii ponad dwukrotnie wyprzedzając następną pozycję w rankingu. Podobnie jak w zeszłorocznym, w zestawieniu jedną trzecią stanowią projekty adresowane i wybierane przez sektor e-commerce, zaś jedna czwarta to wysoce zaawansowane obiekty produkcyjne.
Będzie więcej. W latach 2020 – 2021 Panattoni zamierza pobić własny rekord zwielokrotniając oddaną w ostatnich trzech latach powierzchnię. Jak komentuje Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Europe, Panattoni: „Ich motorem będą projekty adresowane sprzedaży w intrenecie zarówno w Polsce, w Czechach i na Słowacji, w Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii, jak i na otworzonych w ciągu ostatniego półrocza kolejnych dwóch rynkach – w Holandii i Hiszpanii, w której właśnie ogłosiliśmy prace nad pierwszą inwestycją - Panattoni Park Madrid East” i dodaje „W celu realizacji założeń i wykorzystania spektakularnego wzrostu sprzedaży w internecie, Panattoni jest w trakcie powiększania zespołu, który skoncentruje się na e-commerce w całej Europie”.
Tylko w ciągu 15 lat obecności na rynku europejskim, w tej części świata firma zrealizowała projekty o łącznej powierzchni przekraczającej 10 milionów m kw. W ramach Panattoni działa struktura, dedykowana projektom dopasowanym do indywidualnych potrzeb najemców, typu build-to-suit, która specjalizuje się nie tylko w dostarczaniu zaawansowanych obiektów produkcyjnych, ale i w obiektów dedykowanych firmom działającym m.in. w branży e-commerce. Należą do nich zarówno szyte na miarę tzw. big boxy liczące powyżej 210 tys. m kw., w których wykorzystywana jest robotyka i automatyka, jak i powierzchnie magazynowe dostosowane do procesów logistyki e-handlu w ramach własnych parków. Rozwijany przez dewelopera koncept City Logistics Parks jest naturalnym i niezbędnym krokiem dostosowującym rynek obiektów przemysłowych do oczekiwań klientów i ich konsumentów. Wśród nich są takie firmy jak Amazon, DB Schenker, DHL, Fedex, DPD, XPO, Coca Cola, Weber, Whirlpool, Bosch, Volkswagen, czy H&M.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.