Komunikaty PR

Panattoni dostarczy firmie InPost ponad 75 500 m kw. w ramach 8 lokalizacji

2021-04-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, informuje o największym najmie w branży KEP. Deweloper dostarczy firmie InPost   magazyny w 8 lokalizacjach o łącznej powierzchni 75 500 m kw. Obiekty powstaną jeszcze w tym roku.

Realizowane przez Panattoni huby InPost powstaną zarówno na rynkach "Wielkiej Piątki” – we Wrocławiu czy Poznaniu, ale i w Radzyminie, który będzie obsługiwać również północą część Aglomeracji Warszawskiej. Firma postawiła również na Kalisz, Siedlce, Szczecin, Rzeszów   i Wałbrzych. To kolejna współpraca obu firm – dotychczas Panattoni wynajęło InPost ok. 325 500 m kw. Jak jednak podkreśla Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni: „Ta jest wyjątkowa, gdyż dotyczy 8 lokalizacji o łącznej powierzchni 75 500 m kw. Realizacja ta pokazuje również trend na rynku – inwestowania przez firmy kurierskie w coraz większą liczbę regionalnych centrów dystrybucji - również w mniejszych ośrodkach - w celu poprawienia efektywności dostaw zarówno pod względem kosztów, jak i czasu dostarczenia przesyłki. A to nie udałoby się bez doświadczenia Panattoni i takich innowatorów jak Inpost”.

Panattoni i Inpost gotowi na jeszcze większy wzrost  e-commerce. W 2020 r. wartość brutto sprzedaży dóbr online w Polsce wyniosła 83 mld PLN. Według analizy PWC w 2021 r. mają to być 93 mld, a w 2026 – 162 miliardy PLN przy średniorocznym wzroście na poziomie 12 proc. Jednocześnie 85 proc. Polaków deklaruje przynajmniej utrzymanie obecnej częstotliwości zakupów online po Covid-19, a jak wskazuje badanie Gemius - niższe koszty dostawy, a także znaczne skrócenie jego czasu motywują do zwiększenia częstotliwości zakupów online. Dlatego powstawanie kolejnych centrów dystrybucyjnych bliżej klienta napędza rozwój e-commerce’u i zwiększa atrakcyjność tego kanału wśród internautów. 

„Od dwóch lat jesteśmy liderem w wynajmie powierzchni logistycznych w Polsce, ale nasza infrastruktura wzrośnie w tym roku wykładniczo. W 2020 roku podwoiliśmy obroty i wolumen przesyłek, które obsługujemy – a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Polska – wraz z największą ze wszystkich krajów w Europie siecią Paczkomatów® i gigantycznym zapleczem logistycznym – będzie wzorem dla naszego rozwoju międzynarodowego. Nasz model jest unikatowy na skalę światową i bardzo trudny do podrobienia. A przede wszystkim – sprawdzony na milionach przesyłek, dostarczanych w reżimie D+1. Mogę powiedzieć, że najprawdopodobniej w całej Europie nie ma takiego gracza – a na dogonienie nas potrzeba wielu lat pracy i gigantycznych inwestycji. Teraz nasz potencjał dodatkowo wzrośnie dzięki nowej fabryce Paczkomatów®, która ruszy w połowie roku oraz planowanemu przejęciu Mondial Relay – francuskiej firmy posiadającej rozbudowaną sieć 15.800 punktów odbioru i nadania („PUDO”) we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Panattoni od lat obserwuje trend zwiększania udziału e-commerce w handlu, dzięki czemu wyspecjalizował się w dostarczaniu powierzchni dedykowanych sprzedaży w ineternecie, zarówno w formatach „big box”, parkach dedykowanych wielu najemcom, ostatniej mili, jak i obiektach BTS. Dotychczas deweloper zrealizował ok. 3,3 m kw. powierzchni dedykowanej e-commerce, co stanowi 30 % proc. dotychczasowych realizacji Panattoni.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.