Panattoni największym logistycznym deweloperem w Europie – po raz piąty z rzędu!
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, już piąty raz z rzędu zajął pierwsze miejsce w rankingu Top Logistics Developers magazynu PropertyEU. W latach 2018-2020 firma dostarczyła na rynek 6,4 miliona m kw. powierzchni magazynowo-przemysłowej. Swoją mocną pozycję Panattoni zawdzięcza doskonałemu antycypowaniu trendów na rynku oraz szybkiej reakcji na sytuację gospodarczą wywołaną pandemią.
Panattoni nie ma sobie równych. Panattoni już po raz piąty z rzędu znalazł się na czele rankingu magazynu PropertyEU, zdobywając tytuł Top Logistics Deweloper. Ranking powstaje w oparciu o klasyfikację największych europejskich deweloperów pod kątem ilości dostarczonych przez nich powierzchni magazynowych. Tegoroczne zestawienie obejmuje lata 2018-2020. W tym czasie Panattoni dostarczyło na rynki europejskie aż 6.4 mln m kw. powierzchni.
Wyniki najnowszego rankingu komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni: - „Zdobycie tytułu największego dewelopera w Europie już po raz piąty z rzędu, pokazuje że nasza firma zdecydowanie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. Z jednej strony jest to oczywiście efekt ekspansji i wejścia na nowe rynki, jak chociażby Holandii czy Hiszpanii i Portugalii, gdzie już rozpoczęliśmy nowe inwestycje. Z drugiej jednak strony potwierdza, że kierunki rozwoju, które obraliśmy, były zdecydowanie w dobrym kierunku. Chodzi przede wszystkim o rozwój e-commerce, który pandemia COVID-19 przyspieszyła jeszcze bardziej. Zautomatyzowane centra dedykowane temu sektorowi stanowią już 35 proc. wszystkich naszych projektów. Szybko zwiększa się też liczba parków miejskich, dedykowanych obsłudze tzw. ostatniej mili, zarówno w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce” – wyjaśnia i dodaje: - „Kolejne 25 proc. wszystkich naszych realizacji stanowią wysoce zaawansowane technologicznie projekty produkcyjne. Panattoni specjalizuje się w budowie tego typu obiektów, skrojonych pod konkretnego klienta. Zamieszanie, które pandemia poczyniła w łańcuchach dostaw, powoduje, że wiele firm myśli teraz o relokacji swoich biznesów produkcyjnych lub ich części do Europy, by być bliżej klienta. Rynki środkowo-europejskie, na których operujemy, tylko na tym zyskają”.
Przepis na sukces. Nie tylko trafnie odczytane trendy na rynku decydują o sukcesie Panattoni. Wzrostowi firmy sprzyja też świadoma realizacja strategii zrównoważonego rozwoju, czyniąc go liderem ekologicznych zmian w branży deweloperskiej. Firma w standardzie dostarcza obiekty magazynowo-produkcyjne z rozwiązaniami ekologicznymi sprzyjającymi ograniczeniu emisji CO2, zużycia energii i wody czy poprawie wellbeing’u przyszłych pracowników, m.in. dzięki obowiązkowej certyfikacji każdej inwestycji w systemie BREEAM. W dobie walki z kryzysem klimatycznym takie działania doskonale wpisują się w oczekiwania klientów.
W ciągu ponad 15 lat obecności na europejskim rynku Panattoni zrealizował projekty o łącznej powierzchni przekraczającej 12 mln m kw. Są to zarówno obiekty produkcyjne typu BTS, jak i liczące ponad 200 tys. m kw. wyspecjalizowane centra do obsługi potentatów e-handlu. Deweloper dostarcza także różnorodną powierzchnię w ramach własnych parków w atrakcyjnych logistycznie lokalizacjach, także miejskich. Działa m.in. w Polsce, Niemczech, Wlk. Brytanii, Czechach i Słowacji, Hiszpanii, Holandii.
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.