Panattoni wchodzi na rynek węgierski. Dwa projekty w przygotowaniu
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wchodzi na nowy rynek. Deweloper poinformował o stworzeniu biura na Węgrzech, na czele którego stanie László Kemenes.
Ekspansja Panattoni. Deweloper jest już obecny w USA, Kandzie oraz na największych i najważniejszych rynkach magazynowo-przemysłowych Europy takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Czechy, Polska i Hiszpania. Teraz w maju 2021 r., deweloper zapowiada otwarcie swojego pierwszego przedstawicielstwa na Węgrzech i ma już zabezpieczone dwa projekty na budapeszteńskim rynku.
- „Nasi klienci, to firmy działające na wielu europejskich rynkach. Chcemy im wszędzie zapewnić jak najlepsze warunki funkcjonowania, dostarczając najwyższej klasy powierzchnie magazynowo-produkcyjne” – tłumaczy powody ekspansji Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Panattoni i podaje atuty Węgier: - „Podobnie jak w innych krajach regionu globalna pandemia w niewielkim stopniu wpłynęła na węgierski sektor nieruchomości magazynowo-przemysłowych. Kraj korzysta na nowych trendach, które miniony rok mocno podbił, w tym wzroście e-commerce. Może również stać się beneficjentem dążeń do poszukiwania alternatywnych dla krajów azjatyckich lokalizacji magazynów i zakładów produkcyjnych, gdyż na Węgrzech ulokowało się wiele firm motoryzacyjnych. Z drugiej strony Chiny finansują budowę i modernizację szybkiej linii kolejowej z Budapesztu do Belgradu, która ma spiąć specjalnym szlakiem transportowym Bałkany z portem morskim w Pireusie, który już należy do Chińczyków. Tym samym Węgry stają się coraz ważniejszym przyczółkiem Chin w Europie i ich bramą do krajów zachodnich. Po zakończeniu tej inwestycji będą mogły śmiało konkurować z głównymi węzłami logistycznymi w Europie”.
Na czele węgierskiej filii Panattoni stanie László Kemenes. Będzie odpowiadał za rozwój projektów spekulacyjnych jak i typu big-box na ternie Węgier, począwszy od nabycia gruntu, przygotowania inwestycji, po jej komercjalizację i przekazanie najemcom.
László Kemenes ma ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie, wynajmie i sprzedaży nieruchomości w regionie. Przez trzynaście ostatnich lat (2006-2019) pracował jako Country Manager w Prologis na Węgrzech, zajmując się także przez kilka lat rynkiem rumuńskim. Odpowiadał za wszystkie działania biznesowe i rozwojowe spółki w obu krajach, w tym identyfikację możliwości inwestycyjnych, nowe inwestycje i pozyskiwanie klientów, a także nadzorował zarządzanie projektami, nieruchomościami oraz działem finansów i prawnym. W tym czasie dostarczył na rynek budapesztański blisko 300 000 m kw. powierzchni oraz zarządzał aktywami o powierzchni 700 000 m kw.
Wcześniej, przez cztery lata pracował jako starszy doradca ds. nieruchomości w CB Richard Ellis zajmując się badaniem rynku, najmem, sprzedażą oraz wyceną nieruchomości komercyjnych i przemysłowych.
László uzyskał tytuł licencjata w zakresie studiów biznesowych w Międzynarodowej Szkole Biznesu w Budapeszcie. Od 2011 roku jest także członkiem RICS (Royal Institution of Chartered Surveyors). Biegle włada językiem angielskim, mówi też trochę po niemiecku.
Budapeszt rośnie jak na drożdżach. Głównym centrum logistycznym i dystrybucyjnym kraju jest Budapeszt i jego okolice, gdzie mieszka jedna piąta całej ludności Węgier. Budapeszteński rynek powierzchni przemysłowych i logistycznych rozwija się dynamicznie przy rekordowo wysokim popycie i niewystarczającej podaży nowoczesnej powierzchni. Na koniec trzeciego kwartału ub. r. zasoby powierzchni logistycznych sięgnęły w tym rejonie 2,35 mln m kw. przy czym w III kwartale 2020 nie przekazano żadnych nowych budynków magazynowych. Całkowity popyt sięgnął 176 900 m kw. i był o 30 proc. większy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rekordowy względem ubiegłych lat był także całkowity popyt w okresie styczeń-wrzesień, sięgający 460 000 m kw. Na koniec października w budowie było ok. 183 000 m kw. powierzchni.
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice
City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.