Komunikaty PR

PLGBC wspiera ogólnopolską kampanię Co z tą wodą

2020-06-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

ul. Konarskiego 18c/2-11A
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Do pobrania plgbc ( 0.04 MB )

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Co z tą wodą?” organizowana przez Koalicję Klimatyczną. Jej głównym celem jest edukacja Polaków oraz uświadomienie rządzącym, jak istotnym problemem jest wpływ zmian klimatu i szkodliwa działalność człowieka na zasoby wody w Polsce. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC wraz z 30 innymi organizacjami pozarządowymi wsparło kampanię.

Prognozy nie są optymistyczne - grozi nam rekordowa susza. Jest ona skutkiem destrukcyjnej działalności człowieka oraz postępującego kryzysu klimatycznego. Od kilku lat mamy bezśnieżne zimy, długie okresy bez deszczu, a także coraz częstsze i dłuższe fale upałów, zagrażające naszemu zdrowiu i życiu.

Pomysłodawcą kampanii „Co z tą wodą?” jest Koalicja Klimatyczna. To porozumienie organizacji pozarządowych zaangażowanych, nastawione na wspólne działanie w celu zapobiegania wywołanej przez człowieka zmianie klimatu dla dobra ludzi i środowiska.

Twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę rządzących na konieczność natychmiastowego zaprzestania działań pogłębiających suszę oraz realizację tych, które pomogą zatrzymać wodę w naszym kraju. W związku z tym powstał Apel o wodę, pod którym podpisało się do tej pory ponad 30 organizacji pozarządowych, w tym Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.

Swój podpis może złożyć także każdy internauta: coztawoda.pl/apel

Więcej informacji o Kampanii: https://coztawoda.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Auto Land Polska wprowadza się do Ideal Idea City Park Wrocław Biuro prasowe
2021-08-04 | 14:00

Auto Land Polska wprowadza się do Ideal Idea City Park Wrocław

Auto Land Polska S.A., firma specjalizująca się w sprzedaży hurtowej i detalicznej części do aut osobowych i dostawczych, zdecydowała się podpisać umowę najmu na ponad 660 mkw.
Nieruchomości Billennium S.A., międzynarodowa firma IT, otwiera biuro w Mindspace Koszyki
2021-08-04 | 11:00

Billennium S.A., międzynarodowa firma IT, otwiera biuro w Mindspace Koszyki

Międzynarodowa firma technologiczna Billennium S.A. dołączyła do grona najemców Mindspace Koszyki. Spółka zdecydowała się wynająć 65 stanowisk do pracy na pierwszym i drugim
Nieruchomości Billennium S.A. Chooses Mindspace Koszyki for Its Headquarters
2021-08-04 | 11:00

Billennium S.A. Chooses Mindspace Koszyki for Its Headquarters

Billennium S.A., the international IT services and solutions company, recently joined Mindspace Koszyki. The new member will occupy 65 workstations on the first and second floors of the complex

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Transport

Pandemia wzmocniła rolę portów morskich w transporcie. Szczecin i Świnoujście notują kolejny miesiąc wzrostów

Lipiec był kolejnym z rzędu miesiącem wzrostów w przeładunkach towarów w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Po pierwszej połowie roku wzrost był na poziomie 11,5 proc. Jeśli ta dynamika się utrzyma, obecny rok prześcignie 2019 rok. Perspektywy są jeszcze lepsze, bo kolejne inwestycje zwiększają możliwości obu portów. Ubiegły rok, chociaż zamknął się na niewielkim minusie, pokazał, jak ważna jest rola portów morskich w krajowym transporcie.

Konsument

Coraz więcej nieruchomości w Polsce jest smart. Polacy najczęściej inwestują w inteligentne systemy zarządzania oświetleniem i ogrzewaniem

40 proc. Polaków użytkuje urządzenia, które są uważane za elementy inteligentnego domu – wynika z badania Somfy, dostawcy rozwiązań automatyki domowej i smart home. Co więcej, 60 proc. użytkowników zamierza dalej inwestować w unowocześnianie swoich nieruchomości. Kierunkiem rozwoju smart home jest integracja wszystkich urządzeń i sterowanie nimi za pomocą aplikacji czy asystenta głosowego. – Konsumenci zaczynają rozumieć, że smart home to nie tylko pojedyncze rozwiązanie, ale cały ekosystem, który można dostosować do stylu życia mieszkańców – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

Ochrona środowiska

Od 14 do 36 tys. górników będzie potrzebować wsparcia na rynku pracy. Wielu znajdzie zatrudnienie w energetyce odnawialnej

Do końca tej dekady od 14 do 36 tys. górników będzie potrzebować wsparcia na rynku pracy: przebranżowienia, relokacji do innych kopalni albo wcześniejszego odejścia na emeryturę. Jednocześnie do tego czasu na Śląsku istnieje możliwość stworzenia nawet 75–85 tys. nowych miejsc pracy, a największe szanse na zastąpienie górniczych etatów mają budownictwo, przetwórstwo przemysłowe i energetyka oparta na OZE – pokazują szacunki Instytutu Badań Strukturalnych. – Nie wolno tracić czasu, trzeba od razu przystąpić do tych działań. One muszą być podejmowane stopniowo, bez gwałtownych ruchów, każdy  obawia się pogorszenia sytuacji materialnej i utraty pracy – podkreśla prezes zarządu ILF Consulting Engineers Polska, Andrzej Dercz.

Konsument

Prawie połowa Polaków chce żyć bardziej ekologicznie, nawet jeśli oznacza to wyrzeczenia. Proekologicznego podejścia oczekują również od firm

Rośnie świadomość ekologiczna Polaków. 47 proc. społeczeństwa deklaruje, że zmieniłoby styl życia na bardziej ekologiczny, nawet jeśli wiązałoby się to z wyrzeczeniami i mniejszą wygodą – wynika z badania Barometr Providenta. Najczęściej wskazywane działania podejmowane na rzecz środowiska to segregowanie odpadów, oszczędzanie wody i rezygnacja z plastiku. Proekologicznego podejścia Polacy oczekują również od firm. Chcieliby także pracować w otoczeniu roślinności. Dziś połowa badanych wskazuje, że w ich miejscu pracy nie ma w ogóle roślin lub jest ich za mało.