Komunikaty PR

Pole namiotowe w biurze

2023-02-21  |  09:00
Biuro prasowe

Od czasu do czasu udaje się połączyć dwie pozornie rozbieżne idee. Przykład? Biura i namioty. Co ma jedno do drugiego? Okazuje się, że sporo, jak udowadnia producent mebli biurowych Steelcase, korzystający w procesie projektowym z badań na temat potrzeb pracowników. Jednym z efektów jest nowy projekt – Pod Tent. Można go już obejrzeć w Warszawie, w showroomie ARC Interiors.

Badania nad komfortem pracy

Zespół projektowy Steelcase przeprowadził wspólnie z naukowcami z Uniwersytetu Wisconsin badania związane z potrzebą prywatności w miejscu pracy. Wykazały one, że nie tylko ruch i hałas przeszkadzają w skupieniu, ale również nadmiar wrażeń wizualnych. Postanowili poszukać rozwiązania, które od razu odpowiadałoby wielu innym potrzebom przestrzeni pracy, czyli elastyczności i mobilności. Jednym z zadanych pytań dotyczyło warunków, w jakich czujemy się bezpiecznie i odczuwamy psychiczny komfort. Wśród odpowiedzi pojawiło się, że – w namiocie. I trudno się z tym nie zgodzić. Bo sposobem na oddzielenie się na kempingu od otaczającego nas tłumu, jest ukrycie się wewnątrz namiotu, a mimo to pozostajemy częścią atmosfery miejsca.

Poszukiwane rozwiązań

Problem polegał na tym, że projektanci Steelcase pracowali dotychczas z twardą materią, tworząc fotele obrotowe, biurka, systemy szaf i regałów biurowych. Tu zaś trzeba było się, dosłownie - nagiąć. O pomoc zwrócili się do projektanta Chrisa Pottingera, który współpracował z takimi firmami, jak The North Face czy REI, opracowując stosunkowo niedrogie i niewielkie rozwiązania namiotowe. Tym razem jego zadanie polegało na dopasowaniu ich do przestrzeni pracy. - Namioty z natury dają poczucie komfortu i bezpieczeństwa - mówi Pottinger. - A pomysł wprowadzenia ich do miejsca pracy wydał mi się tak innowacyjny, że musiałem być częścią tego projektu.

Innowacyjny Pod Tent

Wspólne działania przyniosły naprawdę ciekawy efekt. Jest nim Pod Tent, rodzaj schronienia w biurze, nawiązujący kształtem do słynnego londyńskiego budynku Gherkin. Konstrukcję „biurowego namiotu” wzięto bezpośrednio od outdoorowego pierwowzoru. Mamy gięte, aluminiowe rurki, na których rozpościera się materiał, ale już jego funkcjonalność ujawnia inne potrzeby. Wejście jest otwarte i brakuje zadaszenia. Pod Tent ma być bowiem częścią biurowej przestrzeni, a nie balonem oddzielającym od niej. Zapewnia wystarczającą prywatność, a przede wszystkim - zatrzymuje nadmiar wrażeń wizualnych.

Różne potrzeby, różne wersje

Projektanci Steelcase stworzyli przy okazji kilka wersji „biurowego namiotu”, realizującego różne potrzeby. Mamy więc lekki i wszechstronny wolnostojący ekran (Boundary Tent). Dalej - nabiurkowy Table Tent, zapewniający osłonę z trzech stron i nad głową. Blokuje on wizualne rozpraszacze i w łatwy sposób tworzy z biurka bardziej prywatną przestrzeń. Jest jeszcze duży, lekki wizualnie i inspirowany architekturą Overhead Tent, zapewniający prywatność poprzez formę zadaszenia, idealny do stanowisk pracy na planie otwartym.

Elastyczna aluminiowa rama i konstrukcja tej nowości są lekkie i łatwe do przenoszenia. Wprowadzają przy tym wizualne zaskoczenie, uśmiech na twarzy. Dystans w myśleniu o tym, jak efektywnie pracować korzystając z wiedzy, w jakich okolicznościach czujemy się dobrze i pracujemy efektywnie. Stanowisko pracy z zastosowaniem Pod Tent można obejrzeć i przetestować w showroomie ARC Interiors na ul. Rydygiera 15 w Warszawie. www.arcinteriors.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.