PPG otrzymało nagrodę Wprost UP!Awards w kategorii ESG
PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że została laureatem nagrody Wprost UP!Awards, którą wyróżniono liderów branży związanej z budownictwem, wnętrzami i nieruchomościami w Polsce. Statuetki wręczono przedstawicielom przedsiębiorstw odważnych i nowatorskich, które wnoszą na polski rynek nową jakość i tworzą trendy. PPG zostało docenione przez kapitułę konkursową za działania w zakresie praktyk środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG).
Podczas uroczystej gali podsumowującej program UP!Awards firmę PPG reprezentowała Magdalena Salamucha, dyrektor zarządzający PPG Industries Poland. Odbierając statuetkę podkreśliła znaczenie i udział pracowników w realizacji strategii ESG: „W imieniu PPG serdecznie dziękuję za przyznaną nagrodę. Strategia zrównoważonego rozwoju jest filarem naszej działalności od wielu lat, była nim jeszcze zanim zaczęto głośno podkreślać rolę i znaczenie takich działań. Nie przesadzę, jeśli powiem, że każdy pracownik jest w jakiś sposób w tę inicjatywę zaangażowany”.
„Jako globalny lider w branży farb, lakierów i powłok specjalistycznych nieustannie działamy na rzecz ochrony i upiększania świata, stawiamy na innowacyjność, inwestujemy w sektor badań i rozwoju, a naszym klientom oferujemy technologie i usługi najwyższej jakości” – komentuje nagrodę Remigiusz Skąpski, dyrektor rynku, PPG Architecural Coatings Poland. „Priorytetowo traktujemy środowisko, dążąc do prowadzenia działalności opartej na zrównoważonym rozwoju, wspieramy społeczności lokalne, a biznes prowadzimy w sposób transparentny i etyczny, bo wierzymy, że jest to jedyna właściwa droga rozwoju” – dodaje.
PPG posiada globalną strategię zrównoważonego rozwoju, której filarami są ograniczanie wpływu na środowisko naturalne, poprawa bezpieczeństwa, zdrowia i samopoczucia pracowników oraz wspieranie społeczności lokalnych. Firma na bieżąco śledzi postępy w realizacji wyznaczonych celów zrównoważonego rozwoju dotyczących zrównoważonych produktów, odpadów, wody, energii i emisji gazów cieplarnianych, zrównoważonego rozwoju dostawców, różnorodności, równości i integracji, bezpieczeństwa i zdrowia, dobrostanu pracowników oraz społeczności. W oparciu o strategię podejmuje szereg działań i aktywności zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnie. Uzupełnieniem korporacyjnych działań PPG na rzecz ochrony środowiska naturalnego są inicjatywy z udziałem pracowników, tj. sadzenie drzew czy sprzątanie świata, których dodatkowym celem jest podnoszenie świadomości ekologicznej i wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za własne otoczenie.
PPG jest znana ze zrównoważonych produktów i rozwiązań dla domu i przemysłu. Przykładem może tu być należącej do PPG TIKKURILA™ Optiva Clean Air - plamoodporna, lateksowa farba akrylowa do barwienia, która dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii aktywnie redukuje poziom formaldehydu z powietrza w pomieszczeniach, co zostało potwierdzone przez akredytowane, niezależne laboratorium (metoda badawcza ISO 16000:24).
Firma priorytetowo traktuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, organizując różnorodne projekty i akcje wolontaryjne. Czołowym programem jest COLORFUL COMMUNITIES®, którego celem jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów w tym roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy. W bieżącym roku w Polsce firma przeprowadziła gruntowny remont Instytutu Spraw Głuchych w Warszawie, aktualnie remontowana jest kolejna placówka - Beskidzki Zespół Leczniczo-Rehabilitacyjny Szpital Opieki Długoterminowej w Jaworzu.
Firma promuje również działania charytatywne, m.in. w ramach PPG Charity Partner. To globalny program, w którym pracownicy danej jednostki biznesowej każdego roku wybierają organizację, na rzecz której przez cały rok realizują działania charytatywne i organizują różne formy wsparcia. Na koniec roku na konto Charity Partnera firma PPG przekazuje dodatkowo podwojoną wartość wsparcia uzyskanego ze strony pracowników.
PPG angażuje się w działania edukacyjne, pomagając rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Regularnie współpracuje z uczelniami wyższymi, m.in. z Uniwersytetem Wrocławskim, Politechniką Śląską czy Uniwersytetem Jagiellońskim, oferując studentom płatne staże oraz wakacyjne praktyki zawodowe, zasiadając w Społecznej Radzie uczelni i angażując się w tworzenie i rozwijanie programu studiów odpowiadającego na potrzeby rynku pracy, czy dzieląc się swoim doświadczeniem oraz wiedzą prowadząc wykłady dla studentów. Na szczególną uwagę zasługuje współpraca pomiędzy PPG i Uniwersytetem Jagiellońskim (UJ), która trwa już ponad 20 lat i stanowi doskonałe uzupełnienie rozwoju naukowego i zawodowego studentów. Przykładem działań STEM skierowanych do młodszego pokolenia jest UNIVERSIADA dla młodych naukowców – program PPG, którego celem jest promowanie wśród uczniów klas 5-8 szkoły podstawowej nauk ścisłych i pokazanie, że nauka nie musi być trudna i nudna.
Więcej informacji o działaniach PPG można znaleźć na stronach internetowych: ppg.com/sustainability oraz communities.ppg.com.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.