PPG otrzymało nagrodę Wprost UP!Awards w kategorii ESG
PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że została laureatem nagrody Wprost UP!Awards, którą wyróżniono liderów branży związanej z budownictwem, wnętrzami i nieruchomościami w Polsce. Statuetki wręczono przedstawicielom przedsiębiorstw odważnych i nowatorskich, które wnoszą na polski rynek nową jakość i tworzą trendy. PPG zostało docenione przez kapitułę konkursową za działania w zakresie praktyk środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG).
Podczas uroczystej gali podsumowującej program UP!Awards firmę PPG reprezentowała Magdalena Salamucha, dyrektor zarządzający PPG Industries Poland. Odbierając statuetkę podkreśliła znaczenie i udział pracowników w realizacji strategii ESG: „W imieniu PPG serdecznie dziękuję za przyznaną nagrodę. Strategia zrównoważonego rozwoju jest filarem naszej działalności od wielu lat, była nim jeszcze zanim zaczęto głośno podkreślać rolę i znaczenie takich działań. Nie przesadzę, jeśli powiem, że każdy pracownik jest w jakiś sposób w tę inicjatywę zaangażowany”.
„Jako globalny lider w branży farb, lakierów i powłok specjalistycznych nieustannie działamy na rzecz ochrony i upiększania świata, stawiamy na innowacyjność, inwestujemy w sektor badań i rozwoju, a naszym klientom oferujemy technologie i usługi najwyższej jakości” – komentuje nagrodę Remigiusz Skąpski, dyrektor rynku, PPG Architecural Coatings Poland. „Priorytetowo traktujemy środowisko, dążąc do prowadzenia działalności opartej na zrównoważonym rozwoju, wspieramy społeczności lokalne, a biznes prowadzimy w sposób transparentny i etyczny, bo wierzymy, że jest to jedyna właściwa droga rozwoju” – dodaje.
PPG posiada globalną strategię zrównoważonego rozwoju, której filarami są ograniczanie wpływu na środowisko naturalne, poprawa bezpieczeństwa, zdrowia i samopoczucia pracowników oraz wspieranie społeczności lokalnych. Firma na bieżąco śledzi postępy w realizacji wyznaczonych celów zrównoważonego rozwoju dotyczących zrównoważonych produktów, odpadów, wody, energii i emisji gazów cieplarnianych, zrównoważonego rozwoju dostawców, różnorodności, równości i integracji, bezpieczeństwa i zdrowia, dobrostanu pracowników oraz społeczności. W oparciu o strategię podejmuje szereg działań i aktywności zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnie. Uzupełnieniem korporacyjnych działań PPG na rzecz ochrony środowiska naturalnego są inicjatywy z udziałem pracowników, tj. sadzenie drzew czy sprzątanie świata, których dodatkowym celem jest podnoszenie świadomości ekologicznej i wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za własne otoczenie.
PPG jest znana ze zrównoważonych produktów i rozwiązań dla domu i przemysłu. Przykładem może tu być należącej do PPG TIKKURILA™ Optiva Clean Air - plamoodporna, lateksowa farba akrylowa do barwienia, która dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii aktywnie redukuje poziom formaldehydu z powietrza w pomieszczeniach, co zostało potwierdzone przez akredytowane, niezależne laboratorium (metoda badawcza ISO 16000:24).
Firma priorytetowo traktuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, organizując różnorodne projekty i akcje wolontaryjne. Czołowym programem jest COLORFUL COMMUNITIES®, którego celem jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów w tym roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy. W bieżącym roku w Polsce firma przeprowadziła gruntowny remont Instytutu Spraw Głuchych w Warszawie, aktualnie remontowana jest kolejna placówka - Beskidzki Zespół Leczniczo-Rehabilitacyjny Szpital Opieki Długoterminowej w Jaworzu.
Firma promuje również działania charytatywne, m.in. w ramach PPG Charity Partner. To globalny program, w którym pracownicy danej jednostki biznesowej każdego roku wybierają organizację, na rzecz której przez cały rok realizują działania charytatywne i organizują różne formy wsparcia. Na koniec roku na konto Charity Partnera firma PPG przekazuje dodatkowo podwojoną wartość wsparcia uzyskanego ze strony pracowników.
PPG angażuje się w działania edukacyjne, pomagając rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Regularnie współpracuje z uczelniami wyższymi, m.in. z Uniwersytetem Wrocławskim, Politechniką Śląską czy Uniwersytetem Jagiellońskim, oferując studentom płatne staże oraz wakacyjne praktyki zawodowe, zasiadając w Społecznej Radzie uczelni i angażując się w tworzenie i rozwijanie programu studiów odpowiadającego na potrzeby rynku pracy, czy dzieląc się swoim doświadczeniem oraz wiedzą prowadząc wykłady dla studentów. Na szczególną uwagę zasługuje współpraca pomiędzy PPG i Uniwersytetem Jagiellońskim (UJ), która trwa już ponad 20 lat i stanowi doskonałe uzupełnienie rozwoju naukowego i zawodowego studentów. Przykładem działań STEM skierowanych do młodszego pokolenia jest UNIVERSIADA dla młodych naukowców – program PPG, którego celem jest promowanie wśród uczniów klas 5-8 szkoły podstawowej nauk ścisłych i pokazanie, że nauka nie musi być trudna i nudna.
Więcej informacji o działaniach PPG można znaleźć na stronach internetowych: ppg.com/sustainability oraz communities.ppg.com.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.