Komunikaty PR

Rafał Kus – nowy Dyrektor ds. Rozwoju Decoroom

2021-03-04  |  16:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK!

ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
olga|okkpr.pl| |olga|okkpr.pl
882 444 811
www.okkpr.pl

O tym, dlaczego przy wykończeniu nieruchomości warto skorzystać z usług doświadczonych profesjonalistów, jakimi wartościami kierować się w życiu zawodowym i jakie znaczenie ma marketing oraz public relations w sukcesie firm architektonicznych opowiada Rafał Kus, Dyrektor ds. Rozwoju w Decoroom.

Niedawno dołączył Pan do zespołu Decoroom, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju. Jakie zadania realizuje Pan w nowej firmie?

R.K. To prawda, rozpoczęcie pracy w Decoroom to dla mnie wielki powód do dumy. Obserwuję rozwój tej firmy od 6 lat i cieszę się, że dołączyłem do tak świetnie działającej drużyny. Zawsze staram się utożsamiać z miejscem, w którym pracuję i spędzam znaczącą część swojego życia. Wierzę, że swoim doświadczeniem przyczynię się do dalszego rozwoju marki Decoroom. Rozpoczynam od dużego wyzwania, jakim jest rozwój firmy na nowych rynkach oraz od umacniania pozycji lidera na rynku warszawskim. Jeszcze w tym roku Decoroom otworzy swój pierwszy showroom we Wrocławiu, następnie planujemy ekspansję do innych miast.

Po blisko 7 latach spędzonych w Polskim Związku Firm Deweloperskich można powiedzieć, że branżę zna Pan bardzo dobrze. Jak to doświadczenie udaje się przełożyć na pracę w innej, pokrewnej, ale przecież nieco odmiennej – branży architektury wnętrz?

R.K. Na szczęście osobiście nie będę projektował wnętrz klientom Decoroom (śmiech). Mamy w zespole 20 genialnych architektów, ekspertów z dużym doświadczeniem, specjalizujących się w projektowaniu we wszystkich stylach. Każdy z naszych klientów może liczyć na projekt mieszkania lub domu przygotowany indywidualnie, zgodnie z własną wizją. Moje wcześniejsze doświadczenie zawodowe pozwala mi doskonale wejść w relację klient - deweloper – klient – pracownia wykończenia wnętrz. Wiem, jak ważne jest dla deweloperów zadowolenie klientów z kupionego mieszkania lub domu. Mieszkanie/dom bez wykończenia jest jak ciało bez ducha. Wykończenie sprawia, że ściany, podłogi i sufity zamieniają się w przestrzeń do życia, relaksu czy odpoczynku. To właśnie dobrze zaprojektowane i wykonane wykończenie wnętrza stanowi swoistą „kropkę nad i” i decyduje, czy doświadczenie klienta z procesu zakupu mieszkania/domu będzie pozytywne czy negatywne. Zakup mieszkania/domu to jeden z bardziej stresujących momentów w życiu każdego człowieka. W przysłowiowych 4 ścianach będziemy spędzali znaczną część swojego życia, dlatego warto, aby przestrzeń ta była maksymalnie funkcjonalna. Każdy, kto sam podjął się kiedyś misji wykończenia swojego mieszkania/domu z ekipą poleconą przez „wujka Zdziśka” wie, jak może się to zakończyć. Nerwy, czas, pieniądze, źle wyliczony materiał, a na koniec efekt znacznie odbiegający od pierwotnej wizji. Tego wszystkiego można uniknąć, decydując się na współpracę z nami.

Jak te dwa różne doświadczenia wpłynęły na Pańskie postrzeganie rynku?

R.K. Rynek jest stabilny, poukładany i od lat rozwija się dynamicznie. Nic nie zapowiada załamania cenowego, na które być może liczyli klienci, a które w ich ocenie mogłoby być związane z epidemią koronawirusa. Co więcej – myślę, że będzie drożej. I ma na to wypływ wiele czynników. Brak nowych gruntów pod budowę mieszkań, rosnące koszty pracy, rosnące koszty materiałów budowanych oraz ciągłe podnoszenie wymagań technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Kolejne widmo podwyżek cen mieszkań wisi już nad klientami, a jest związane z nowelizacją ustawy deweloperskiej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje wprowadzenie kolejnego środka ochrony w postaci Deweloperskiego Funduszu Świadczeń Gwarancyjnych, jak również kilku innych zmian, które odbiją się na portfelach konsumentów. Jeśli mamy możliwości finansowe, to nie odkładajmy decyzji o zakupie mieszkania na później, bo jak mówią, taniej już było, teraz może być tylko drożej.

Ma Pan bardzo ciekawy dorobek zawodowy. Prawnik, manager, PR-owiec, nauczyciel w liceum ogólnokształcącym, wykładowca akademicki, wieloletni pracownik administracji samorządowej i rządowej. Czy był w Pańskiej pracy jakiś moment przełomowy? Moment, który zdecydował o wyborze branży związanej z architekturą wnętrz?

R.K. Parafrazując słynną kwestię Ireny Kwiatkowskiej z kultowego serialu pt. Czterdziestolatek „jestem mężczyzną pracującym i żadnej pracy się nie boję”. Fakt, robię wiele rzeczy w życiu zawodowym, bo w każdej aktywności odnajduję inne elementy radości i satysfakcji. Praca w biznesie daje ogromne spełnienie budowania czegoś nowego, nieustannej inspiracji, ciągłej nauki i doskonalenia siebie. Lubię podejmować nowe wyzwania, lubię wychodzić z własnej strefy komfortu, stąd moja decyzja o dołączeniu do zespołu Decoroom. Natomiast jako nauczyciel akademicki, czy nauczyciel w liceum ogólnokształcącym, mogę przekazywać moim młodym przyjaciołom zdobytą wiedzę i doświadczenie, nie teoretyczne, a praktyczne. Mogę naładować się energią od młodych ludzi i ruszać wspólnie z nimi w podbój świata. Młodzież jest cudowna, świetnie mi się z nimi pracuje. Trzeba jednak być autentycznym, fałsz, podwójne standardy, niespójność wyczują na kilometr. Jeśli chodzi o momenty przełomowe w mojej pracy to było ich kilka, zmieniałem miejsce zamieszkania, miejsce pracy lub branżę. Żadnej decyzji nie żałuję, każde wcześniejsze doświadczenie zawodowe sprawia, że dziś mogę być lepszą wersją siebie.

W Decoroom jest Pan odpowiedzialny za dbanie o rozwój firmy. Na jakie wartości zwraca Pan szczególną uwagę w swojej pracy?

R.K. Można by to określić skrótem SWZ, już wyjaśniam co on oznacza w odniesieniu do klientów i współpracowników. S to szacunek. Szacunek wobec klienta - umiejętne gospodarowanie jego czasem, dobre wyczucie potrzeb oraz dostosowanie budżetu do ich możliwości. Szacunek dla współpracowników to w mojej ocenie przestrzeganie zasad i standardów, na które się umówiliśmy. Dbanie i udoskonalanie procesów komunikacji, wzmacnianie talentów i rozwijanie umiejętności oraz pomoc w radzeniu sobie ze słabościami. W to współpraca. Współpraca, a nie rywalizacja.  Jestem wielkim zwolennikiem budowania zespołów, które razem przeżywają zarówno sukcesy, jak i porażki. Uważam, że współpraca wzmacnia zespół, czyni go silniejszym, bardziej odpornym na turbulencje. Rywalizacja wewnątrz spala i wyniszcza nawet najsilniejszych i najlepszych. Zespół wie z kim rywalizować na zewnątrz firmy, w duchu współpracy wewnątrz zespołowej. Jeśli chodzi o klientów - ta współpraca polega na wsłuchiwaniu się w potrzeby każdego indywidualnego klienta. Na linii klient – firma jest rozwinięciem pierwszej wartości szacunku. Współpraca wynika z szacunku. Szanujemy naszego klienta, dlatego chcemy z nim dobrze współpracować. Szanujemy naszą koleżankę, naszego kolegę z pracy, dlatego chcemy z nią z nim dobrze współpracować. I ostatnią wartością na Z, która jest dla mnie niezwykle ważna to zadowolenie. Chcemy, aby nasi klienci byli zadowoleni ze swoich mieszkań/domów, które u nas projektują. Chcemy również, aby nasz zespół czuł się spełniony i czerpał z pracy satysfakcję.

Zawsze żywo interesował się Pan zagadnieniami z zakresu marketingu i public relations. Jakie znaczenie mają te dwa obszary dla efektywnego rozwoju firmy

R.K. Ile mamy stron na publikację tego wywiadu? (śmiech). Na to pytanie trudno odpowiedzieć w trzech zdaniach. Dziś bez narzędzi marketingowych i PR-owych nie ma mowy o działaniu firmy, a tym bardziej o jej rozwoju. Każdy z nas weryfikuje marki poprzez ich stronę internetową, konta w mediach społecznościowych. Pozyskujemy uwagę klientów, budujemy społeczności, staramy się wzmacniać świadomość naszej marki. Ważne jest, aby działania PR-owe podejmowane przez firmę były prawdziwe, spójne z jej DNA, z jej kulturą organizacyjną i filozofią działania. Niektóre firmy robią sobie krzywdę, źle rozumiejąc prowadzenie działań PR-owych. Chcą trochę koloryzować rzeczywistość, chcą za pomocą „magicznych zaklęć” budować wizerunek firmy niespójny z jej codzienną działalnością. Klienci dziś świetnie „czują ściemę”, a więc takie praktyki w mgnieniu oka są weryfikowane. Zaznaczę tu wyraźnie, że takie zachowania nie mają nic wspólnego z PR-em. Cóż, dopóki głos ludzi z PR-u nie będzie mocniej akcentowany i słuchany w firmach, dopóty czasem będą się zdarzały różne kwiatki. W przypadku firmy takiej jak Decoroom, naszym marketingiem jest 2400 wykończonych mieszkań lub domów.

Jest Pan wielkim miłośnikiem sztuki. Czy w czasie pandemii udało się Panu odnaleźć jakiś substytut zamkniętych teatrów?

R.K. Jestem totalnym maniakiem teatrów, chodzę do teatru ponad 100 razy w roku, jeżdżę po całym kraju i nie tylko na wybrane przedstawienia, musicale czy opery. Są spektakle, które widziałem ponad dwadzieścia razy.  Taka miłość do teatru, sprawia, że nie potrafię znaleźć substytutu emocji, które daje mi moment, gdy gasną światła, podnosi się kurtyna, wyłącza się moje własne życie i zaczyna się wchodzenie w życie postaci. Teatr uzależnia - ostrzegam, ale to piękne uzależnienie. Wielką przyjemność odnajduję również w obcowaniu ze sztuką, szczególnie z malarstwem. Malarstwo inspiruje mnie i uruchamia pokłady kreatywności, z których mogę czerpać z życiu zawodowym.

Dziękujemy za rozmowę!

 

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/

Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/

 

O DECOROOM

Pracownia Architektury Wnętrz DECOROOM jest obecna na rynku od 12 lat i z wieloma sukcesami na koncie pozycjonuje się jako jeden z pionierów usługi kompleksowego wykończenia mieszkania „pod klucz”. Swoich klientów zaprasza do wyjątkowego biura połączonego z showroomem w samym centrum Warszawy. Zespół DECOROOM tworzą doświadczeni architekci, zaufane ekipy wykończeniowe, działy realizacji i dział DECOROOM KITCHEN, który zajmuje się kompleksowym wykończeniem zabudowy kuchennej i meblowej. Wszyscy nieustannie dbają o to, aby dostarczać klientom jak najwyższy poziom obsługi. Firma współpracuje z czołowymi przedstawicielami branży wykończeniowej, a swój wizerunek w branży zbudowała dzięki wysokim standardom wykonywanej usługi jak i współpracy z klientem. W ofercie Decoroom znajdziemy 3 pakiety: Standard, Premium oraz Designer, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów.

*** DECOROOM jest laureatem European Property Awards – Best Office Interior Europe (2015-2016), firma posiada również certyfikat „Rzetelnej Firmy”.

*** Jest Członkiem Wpierającym Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Będzie większy wybór mieszkań, ale ceny wzrosną – prognozy na II kwartał 2024 Biuro prasowe
2024-04-24 | 15:00

Będzie większy wybór mieszkań, ale ceny wzrosną – prognozy na II kwartał 2024

Zła informacja dla kupujących jest taka, że ceny mieszkań z rynku wtórnego prawdopodobnie dalej będą rosły. Ale jest też dobra – pojawi się więcej ogłoszeń, dzięki czemu
Nieruchomości Promocyjne ceny lokali i miejsc postojowych na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-04-24 | 12:00

Promocyjne ceny lokali i miejsc postojowych na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Grupa Murapol, deweloper z ponad 23-letnim doświadczeniem, przygotowała dla swoich klientów kolejną atrakcyjną promocję. Pierwszych 10 klientów, którzy pojawią się 27
Nieruchomości Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii
2024-04-24 | 11:00

Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii

MLP Group, jeden z wiodących deweloperów na europejskim rynku nieruchomości magazynowych, rozbudowuje zespół w Niemczech. Norbert Philippen obejmując funkcję Head of Technical

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.