Komunikaty PR

Realizacja godna Oscara. Biuro Mattel projektu BIT CREATIVE

2024-03-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Przed nami wielka gala Oscarowa. W nocy z 10 na 11 marca poznamy najlepsze produkcje filmowe na świecie. Wśród nominowanych nie mogło zabraknąć najbardziej kasowego filmu minionego roku „Barbie”, który ma aż 8 nominacji. Historia najpopularniejszej lalki na świecie przyciągnęła miliony widzów, potwierdzając sukces Mattel. Z tej okazji zapraszamy wszystkich w niesamowitą podróż do wnętrz siedziby biura firmy Mattel w Warszawie, które zaprojektowało BIT CREATIVE.

Zlokalizowana w sercu Warszawskiego Obszaru Biznesowego, na 34 piętrze Skylinera polska siedziba firmy Mattel to 650 mkw przenoszących wszystkich do magicznego świata producenta najbardziej popularnych zabawek dla dzieci. Barbie, Fisher Price, Hot Wheels czy Matchbox to kultowe już produkty, które stały się też istotnym, choć nie dominującym, elementem aranżacji wnętrz.

Głównym z założeń towarzyszących nam przy opracowywaniu koncepcji dla biura Mattel w Warszawie, było stworzenia wielobarwnego wnętrza oddającego ducha dobrze znanych nam wszystkim produktów tworzonych przez markę – mówi arch. Barnaba Grzelecki. - Jednocześnie zależało nam na wykreowaniu wnętrza, które w efekcie końcowym nie będzie przytłaczało pracowników ilością barw i nasileniem kontrastów. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na wizualne zróżnicowanie przestrzeni w zależności od pełnionej funkcji – dodaje architekt.

Stąd sale spotkań nasycone zostały kolorami oraz motywami brandowymi z portfolio Inwestora, zaś otwarte przestrzenie wspólne oraz przestrzenie stricte do pracy wyciszone poprzez użycie ograniczonej palety barw (szarości oraz bieli) i zastosowanie jedynie delikatnych akcentów w głównym, czerwonym kolorze z brandbooka firmy.

Wnętrze biura Mattel z perspektywy komunikacji czy open space może wydawać się dość spokojne i stonowane. Jednak pogrupowane ze względu na swój gabaryt sale spotkań wewnątrz tętnią kolorami – podkreśla arch. Jakub Bubel.

W biurze znajdziemy sale spotkań o mocno zróżnicowanej wielkości, pomieszczenia do kolaboracji, dużą funkcjonalną kuchnię oraz przestrzenie do pracy typu open space i wydzielone pomieszczenia biurowe. Strefa recepcji wraz z poczekalnią jest elementem wpisującym się w całościowy charakter wnętrza. Perforowane sufity, malowany strop, ciepłe drewno czy kolory takie jak biel, szarość i czerwień znajdziemy również w dalszej części biura. Punktem, który z kolei zapowiada twist w designie wnętrza jest kanapa w formie bus’a Barbie.

Dwie główne i największe sale konferencyjne reprezentują najbardziej rozpoznawalne marki, czyli Barbie oraz Fisher Price. Ponieważ sale mogą być ze sobą połączone, nawiązują do siebie estetycznie, jednocześnie będąc swoim lustrzanym odbiciem. Mniejsze czteroosobowe sale to pomieszczenia spod znaku Hot Wheels oraz Matchbox - w tym przypadku również są one wizualnie do siebie zbliżone. Na ścianach znajdują się grafiki przygotowane przez Inwestora oraz lacobel do pisania. W obydwu salach nietuzinkowym rozwiązaniem są stoły, których podstawą są fragmenty silnika samochodowego, oraz zmodyfikowane fotele konferencyjne powstałe z oryginalnych foteli samochodowych. Trzecią grupą stanowią nieduże salki przeznaczone głównie do kameralnych spotkań. Wspólną cechą tych pomieszczeń jest sposób oraz umiejscowienie konkretnego wykończenia. Każda z nich ma jednak również wyróżniający się element charakterystyczny dla danego brand’u, na przykład planszę do gry w scrabble w formie stolika, czy ścianę z klocków Megabloks. W każdym z tych pomieszczeń na suficie oraz ścianach znajdziemy niezwykle żywe kolory z kolorystyki poszczególnych produktów, podkreślając charakter marki, którą reprezentuje.

Z kolei przestrzenie pracownicze w strefie open space utrzymane są w kolorystyce biało-szarej z elementami w kolorze czerwonym. Sufit w tych częściach jest elementem wspólnym dla całości aranżacji, jednak nad biurkami wiszą filcowe lampy o dużej średnicy. Ściany ozdabiają dekoracyjne panele obite tkaniną w dwóch kolorach. O wiele odważniej urządzone są zaś pomieszczenia socjalne oraz strefa kolaboracji połączona z chillout.

W pomieszczeniu socjalnym chcieliśmy dodać kilka elementów wykończenia, które nadadzą kuchni wydźwięku retro. Stąd też w zabudowie kuchennej znajdziemy ryflowane fronty czy blat z jasnego lastryko, a na ścianie neon. Pod sufitem zaprojektowaliśmy stalowe kwietniki z siatką cięto-ciągnioną, gdzie w doniczkach rosną żywe rośliny – opowiada arch. Zuzanna Wojda.

Niewątpliwą zaletą tego pomieszczenia jest również jego lokalizacja na planie piętra z narożnika 34. Dzięki temu w przerwie na kawę można podziwiać panoramę Warszawy i okolicy. Z tego też względu w kuchni zaplanowano zróżnicowane miejsca do siedzenia- od foteli, przez krzesła i kanapę, po hokery przy blacie barowym bezpośrednio przy elewacji.

Strefa kolaboracji połączona ze strefą chillout natomiast to część biura o zróżnicowanej funkcji. Służy nie tylko jako przestrzeń do kolaboracji, ale również do wypoczynku organizacji większych spotkań wewnętrznych. W tym pomieszczeniu umieszczono wygodne meble, takie jak modułowa sofa, fotele czy huśtawki mocowane do stropu, a także wysokie fotele z niewielkim, wygodnym blatem do pracy na laptopie.

I choć umieszczenie tak dużej liczby funkcji na stosunkowo niewielkiej powierzchni było sporym wyzywaniem przy przygotowywaniu projektu układu przestrzennego, jak widać architekci z BIT CREATIVE sprostali mu stu procentach, tworząc przestrzeń godną architektonicznego Oscara.

Inwestor: Mattel Poland Sp. z o.o.

Lokalizacja: Skyliner 1, ul. Prosta 67, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Joanna Zaorska, arch. Zuzanna Wojda

Zdjęcia: Fotomohito

www.bitcreative.info

Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.