Komunikaty PR

Rynek szczeciński doceniany przez DSV Prime Cargo

2021-07-01  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zbliża rynek szczeciński do tzw. Wielkiej Piątki. Deweloper dostarczył dotychczas w regionie blisko 270 000 m kw., czyli ok. 30 proc. całej dostępnej powierzchni. Potencjał Pomorza Zachodniego doceniają kolejni najemcy. Jednym z nich jest międzynarodowy spedytor logistyczny DSV Prime Cargo, który w ramach Panattoni Park Goleniów przedłużył umowę najmu, jednocześnie podwajając ją do blisko 10 000 m kw. Park, położony blisko zachodniej granicy i Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, zapewnia firmie doskonałe połączenia zarówno z rynkiem niemieckim, jak i skandynawskim.

Zachodniopomorskie z rosnącym zainteresowaniem. Rynek Zachodniopomorski rośnie z roku na rok i jest największym poza tzw. Wielką Piątką obok rynku pomorskiego. Bliskość zachodniej granicy i doskonałe połączenie z Berlinem, a także pro-biznesowa polityka lokalnych władz, przyciągają kolejne przedsiębiorstwa i napędzają budowę kolejnych obiektów przemysłowych. W Szczecinie i okolicach powstało już ponad 800 000 m kw. powierzchni magazynowej i będzie to prawdopodobnie szósty rynek w Polsce z przekroczonym milionem. – „Pomorze Zachodnie to region z ogromny potencjałem i nieustannie rosnącym zainteresowaniem najemców. Raporty za 2020 r. pokazały, że jest to rynek praktycznie pozbawiony pustostanów, a my odczuwamy to szczególnie. Dostarczyliśmy tu 265 000 m kw. i cały czas zgłaszają się do nas chętni na nowe powierzchnie lub na rozszerzenie już zajmowanej, tak jak w przypadku DSV Prime Cargo w ramach Panattoni Park Goleniów” – mówi Weronika Mioduszewska, Senior Leasing Manager z Panattoni.

Międzynarodowy spedytor logistyczny będący częścią DSV Panalpina zajmował dotychczas 4480 m kw., a od teraz skorzysta z kolejnych 4900 m kw. Firma na terenie Panattoni Park Goleniów prowadziła operacje dla klientów z sektora B2B. Wraz z budową systemu antresol zwiększy się możliwość obsługi przedsiębiorstw z branży e-commerce, a w zakres usług wejdzie również obsługa zwrotów. Powierzchnia wynajęta przez DSV Prime Cargo została dostosowana do potrzeb firmy. Nośność posadzki w obiekcie wynosi 5t/mkw., a obciążenie ogniowe przekracza 4000 MJ/mkw. Ponadto w magazynie znajdzie się aż 50 doków.

DSV Prime Cargo to przedsiębiorstwo działające na 5 kontynentach, oferując usługi transportowe i logistyczne dedykowane zarówno sektorom e-commerce & fashion, jak i branżom alkoholowej i tytoniowej (skład zawieszonej akcyzy, usługi VAS np. banderolowanie), a także dostarczając rozwiązania dla produktów o wysokiej wartości.

- „Okolice Szczecina to lokalizacja idealna pod kątem dystrybucyjnym dla większości naszych klientów. Szczególnie tych, dla których bliskość rynku niemieckiego i skandynawskiego jest bardzo istotna. Codziennie dostarczamy paczki do hubów firm kurierskich zlokalizowanych w Niemczech, Danii i Holandii by później trafiły do nabywcy w dowolne miejsce na świecie. To nasza kolejna lokalizacja w tym regionie i z pewnością nie ostatnia. Panattoni Park Szczecin Goleniów jest nowym parkiem z możliwością budowy kolejnych obiektów magazynowych i także ten argument braliśmy pod uwagę dokonując wyboru, przy którym wspierało nas M4 Real Estate” – zapowiada Zbigniew Kempski, Managing Director DSV Prime Cargo Poland.

- „Na potrzeby DSV Prime Cargo przygotowaliśmy szczegółową analizę dostępnych lokalizacji spełniających oczekiwania firmy. Następnie, po wyborze obiektu, wspieraliśmy klienta w negocjacjach komercyjnych zapisów umowy najmu, a także zakresie warunków technicznych. Widząc jak dynamicznie rozwija się na polskim rynku firma DSV Prime Cargo jestem pewna, że jeszcze nie jeden raz będziemy mieli okazję do tak udanej współpracy" - mówi Hanna Pryczek, Senior Consultant M4 Real Estate.

Panattoni Park Goleniów, dzięki bliskości autostrady A6 zapewnia dogodne połączenie zarówno z Berlinem, jak i kluczowymi metropoliami Polski. Ponadto park pozwala na sprawny dojazd do Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, a także zyskuje na obecności w regionie Portu Morskiego Szczecin – Świnoujście. Ten po spadkach w pierwszych miesiącach pandemii, w kwietniu br. zanotował 18 proc. wzrost przeładunków r/r, a w czterech pierwszych miesiącach br. obydwa porty odnotowały 12 proc. wzrosty wobec analogicznego okresu w 2020 r.

Panattoni Park Goleniów to kompleks 2 budynków magazynowych klasy A o docelowej powierzchni 54 260 m kw., z czego dotychczas powstało blisko 20 000 m kw. Centrum logistyczne odpowiada na potrzeby klientów z różnych branż i wyposażone zostało w doki rozładunkowe, bramy wjazdowe z poziomu „0”, obszerne place manewrowe oraz dodatkowe miejsca parkingowe. Oba realizowane budynki certyfikowane są w standardzie BREEAM na poziomie Very Good.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych? Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:00

Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?

Na rodzimym rynku materiałów budowlanych korekta cenowa wciąż jest obowiązującą tendencją, jednak w kwietniu pojawiły się pierwsze wyraźne symptomy jej wygaszania. Po raz
Nieruchomości W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.

W.G Partners, notowany na NewConnect producent domów w technologii szkieletowej i modułowej odnotowuje skokowy wzrost skali działalności i bardzo dobrą rentowność. W I kwartale firma
Nieruchomości OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
2024-05-16 | 18:00

OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK

15 maja br. zakończył się dialog poświęcony etapowi I planowanej przez OKAM warszawskiej inwestycji F.S.O. PARK. Odbyło się 6 spotkań, w których wzięło udział łącznie 109

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.