Santander Bank zapewnił finansowanie parku MLP Łódź
MLP Group podpisało nową umowę z Santander Bank Polska. Instytucja udzieliła finansowania w wysokości ponad 19 mln euro oraz 4 mln zł. Środki zostaną wykorzystane na refinansowanie istniejących i finansowanie budowy nowych obiektów magazynowych w ramach parku logistycznego MLP Łódź. W transakcji doradzała kancelaria Kycia Legal.
MLP Group sfinalizowało transakcję z Santander Bank Polska. Zgodnie z ustalonymi warunkami instytucja udzieliła finansowania w wysokości ponad 19 mln euro oraz 4 mln zł. W zawarciu transakcji doradzała kancelaria Kycia Legal. Pozyskane środki zostaną wykorzystane na refinansowanie istniejących i finansowania budowy nowych obiektów magazynowych w ramach parku logistycznego MLP Łódź. W nowo powstającym centrum dotychczas oddane do użytkowania zostało już ponad 43 tys. m2 nowoczesnej powierzchni. W ramach docelowej powierzchni możliwe jest wybudowanie drugie tyle obiektów.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sfinalizowania transakcji z kolejną wiodącą instytucją finansową w Polsce. W imieniu MLP Group chciałabym podziękować Santander Bank Polska za partnerską współpracę i mam nadzieję na dalsze budowanie naszych relacji biznesowych” – powiedziała Monika Dobosz, CFO w MLP Group S.A.
„Długoterminowe finansowanie udzielone przez Santander Bank Polska, instytucję finansową wspierającą od wielu lat rozwój sektora magazynowo-logistycznego w Polsce, jest efektem pozytywnego postrzegania modelu działania MLP Group S.A, profesjonalizmu jego pracowników oraz wysokiej jakości aktywów spełniających kryteria zrównoważonego rozwoju. Mamy nadzieję na dalszy, dynamiczny rozwój naszej współpracy” – podkreślił Paweł Sobień, Corporate Clients Director Santander Bank Polska.
„Cieszymy się, że Kycia Legal mogła współpracować z Santander Bank Polska i MLP Group. Dziękujemy za zaufanie obu stron przy realizacji ich pierwszej wspólnej transakcji” – powiedział Grzegorz Kycia, Partner Kancelaria Prawna Kycia.
Projekt MLP Łódź to nowoczesne centrum logistyczno-dystrybucyjne zlokalizowane w południowo wschodniej część Łodzi, w dzielnicy Widzew, zaledwie 4 km od autostrady A1, łączącej Łódź z Trójmiastem oraz ok. 20 km (10 min) od autostrady A2 (Berlin-Poznań-Warszawa). Dużą zaletą jest bliskość komunikacji miejskiej. Powstaje na działce ok. 20,98 ha i docelowo dostarczy 86,8 tys. m2. Nowe centrum zostanie powstaje zgodnie zasadami zrównoważonego rozwoju, a obiekty magazynowe zostaną poddane certyfikacji BREEAM. Kompleks logistyczny MLP Łódź skierowany jest przede wszystkim do najemców z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.