Komunikaty PR

Stocznia Cesarska: Budynek Dyrekcji wkrótce zakończenie remontu

2020-02-06  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Remont budynku Dyrekcji Stoczni Gdańskiej na ostatniej prostej.

Zdjęcia do pobrania: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iLJxRlRF35iLY-PMYg?e=qdxUgb 

Był tłem najważniejszych wydarzeń społecznych i politycznych ruchu Solidarności, teraz, staraniem właściciela, spółki Stocznia Cesarska Development, budynek Dyrekcji Stoczni Gdańskiej odzyskuje należyty blask, a inwestor otwiera przed nim nowy rozdział.

Powstały w 1871 roku obiekt przez lata ulegał licznym przemianom. Był modyfikowany, rozbudowywany i znacząco ucierpiał w czasie działań wojennych. Remont Dyrekcji jest pierwszym etapem rewitalizacji Stoczni Cesarskiej - projektu rewitalizacji 16ha postoczniowych w Gdańsku.

Od czasu powstania budynek Dyrekcji przechodzi pierwszy kompleksowy remont zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz, od konstrukcji do najdrobniejszych detali. Wyczyszczeniu i scaleniu kolorystycznemu poddano 160 tyś. historycznych cegieł z czterech różnych zakładów (Kokoszken-Kokoszki, Cadinen-Kadyny, Kolibken-Kolibki, Lenzen- Schmit – Leźno). Naprawiono, uzupełniono lub wymieniono 100 km fug. Olbrzymim wyzwaniem była naprawa i przywrócenie stolarki okiennej i drzwiowej. W czasie remontu wymieniono lub odrestaurowano łącznie 330 okien. Te, które nie zachowały się nawet w szczątkowej formie trzeba było odtworzyć na podstawie dokumentacji zdjęciowej. W budynku założono poziome i pionowe izolacje przeciwwilgociowe. Po raz pierwszy w Dyrekcji pojawi się winda, zapewniając dostępność obiektu dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Budynek zostanie wyposażony w nowoczesne systemy wentylacyjne, grzewcze i p.poż. Po wielu latach na wieżę Dyrekcji powrócił również zegar. Wszystkie działania zrealizowano pod okiem specjalistów z zakresu konserwacji zabytków. Warty podkreślenia jest fakt, że wszystkie firmy zaangażowane w prace przy budynku prowadzą firmy z Pomorza. – mówi Przemysław Kobza, partner w firmie TPS, która pełni rolę koordynatora prac konstrukcyjnych projektu. Napawa nas dumą, że w Polsce mamy doskonale wyspecjalizowane firmy, które z taką pieczołowitością potrafią rewitalizować budynki. Tym bardziej, że w przypadku Dyrekcji, mamy do czynienia z tak ważnym historycznie obiektem.

Naszym zadaniem było połączenie duszy jednego z najciekawszych budynków dawnej Stoczni Gdańskiej z potrzebami innowacyjnych i dynamicznie rozwijających się firm. – mówi Jakub Bladowski, prezes zarządu Roark Studio, pracowni odpowiedzialnej za projekt wnętrz budynku. Postawiliśmy zatem na odrestaurowanie i wyeksponowanie ceglanych murów, drewnianych schodów, okien i drzwi oraz stalowych detali i takie zagospodarowanie wnętrz, aby spełniały wymogi start-upów i innych nowoczesnych firm. Budynek będzie wyposażony w nowoczesne zaplecze techniczne i sprzętowe, przygotowywane są współdzielone sale konferencyjne i mniejsze sale spotkań, przestrzeń co-workingowa ze strefami chill-out’u i integracji.

Wnętrze budynku z założenia stanowić ma przestrzeń elastyczną, gotową na przyjęcie najemcy o różnych potrzebach pod kątem układu funkcjonalnego oraz architektury wnętrz. Zachowane i odrestaurowane historyczne elementy wyposażenia i wykończenia wnętrz stanowić będą tło docelowej aranżacji. Stonowana kolorystyka historycznego tła nie będzie się narzucać, pozwoli na uzupełnienie go aranżacją w dowolnej stylistyce – mówi Paulina Lehmann, architekt prowadzący z Roark Studio.

Po zakończeniu prac remontowych obiekt o pow. użytkowej 4.000 m. kw. nadal będzie pełnić funkcję biurową, jednak rewitalizacja pozwoli znacząco podnieść standard obiektu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego wyniku prac i dumni z multidyscyplinarnego zespołu, który wspiera nas w tym wyjątkowym projekcie. - mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej. Pozytywna reakcja zainteresowanych najemców, a także większej społeczności, jest dla nas bardzo pozytywnym sygnałem, że jesteśmy na właściwej drodze. 

Przygotowywany jest dla mniejszych firm i start-upów. Układ funkcjonalny sprzyjać ma budowaniu relacji międzyludzkich. W Dyrekcji, poza powierzchnią biurową, przygotowywane są współdzielone sale konferencyjne, strefy relaksu, kawiarnia i współdzielone aneksy kuchenne, ale również powierzchnia do organizacji konferencji, wystaw i imprez. Przestrzeń co-workingowa znajdzie się na dwóch najwyższych, dotychczas wyłączonych z użytkowania piętrach budynku.

Budynek już na tym etapie znalazł swoich pierwszych najemców, wśród których są firmy z branży projektowej i IT. Odwiedziliśmy kilka bardzo ładnych nowoczesnych budynków i po kilku tygodniach od tych wizyt praktycznie nie byliśmy w stanie przypomnieć sobie czym się różniły od siebie te miejsca – mówi Adam Ślipy, prezes zarządu firmy Seatech, przyszłego najemcy budynku Dyrekcji. Do budynku trafiliśmy na bardzo wczesnym etapie remontu, ale wystarczyło nam otwarcie drzwi wejściowych i w sumie podjęliśmy decyzję. To jest to! Wierzymy, że ten wyjątkowy klimat i charakter budynku stworzą nam komfortowe i niepowtarzalne miejsce pracy, co mamy nadzieję wesprze naszą kreatywność w projektowaniu nowych statków.

Jesteśmy z Gdańska i czujemy się związani z tym miastem. Stocznia Cesarska ma olbrzymią szansę stać się nowym nieprzeciętnym miejscem na mapie Trójmiasta. – mówi Piotr Rocławski, CEO Yetiz Interactive. Jesteśmy agencją interaktywną, tak więc naturalne jest, że szukamy ciekawej i niebanalnej przestrzeni, która będzie pobudzała kreatywność. Jesteśmy przekonani, że Stocznia Cesarska to właśnie takie miejsce, dobre miejsce do pracy. Industrialny klimat, wszechobecna historia i ciekawy design sprawiają, że już niedługo każdy będzie chciał tu być.

 

Zainteresowanie najemców powierzchnią biurową w budynku Dyrekcji jest bardzo duże. Pokazuje to, że coraz więcej firm szuka wyjątkowych przestrzeni z historią i charakterem. Nieczęsto zdarza się podpisać pierwsze umowy najmu na 7 miesięcy przed oficjalnym otwarciem budynku – mówi Daria Zagożdżon-Dembicka z międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, odpowiedzialnej za komercjalizację obiektu. W budynku powstał również showroom, w którym zainteresowani najemcy będą mogli zobaczyć przykładową aranżację przyszłego biura.

Ta realizacja to nasza obietnica. Z taką samą pieczołowitością chcemy podejść do każdego budynku, istniejącego na terenie Stoczni Cesarskiej – mówi Gerard Schuurman. Zależy nam na stworzeniu przestrzeni otwartej dla każdego mieszkańca Gdańska, gdzie powstaną nie tylko miejsca pracy, ale również nadwodne bulwary, kawiarnie, restauracje i miejskie place, a wszystko wśród pieczołowicie zrewitalizowanej dzielnicy, którą na każdym kroku wypełni duch historii tego miejsca.

Obecnie w budynku trwają prace wykończeniowe. Planowany termin oddania Dyrekcji do dyspozycji najemców to trzeci kwartał 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.