Strategia Warszawa 2030: miasto zwarte i otwarte
Drawbridge Media
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 Warszawa
k.zarska|drawbridge.pl| |k.zarska|drawbridge.pl
601 888 957
www.jwc.pl
Strategia Warszawa 2030: miasto zwarte i otwarte
Światowy trend to poszukiwanie mieszkania jak najbliżej centrów miast i korzystanie z ich dobrodziejstw – gastronomii, teatrów, kin, nawet kosztem kompaktowych mieszkań i gęstej zabudowy.
Według założeń Strategii Warszawa #2030, określającej politykę rozwoju stolicy, Warszawa, będzie stawać się miastem zwartym. To polityka odwrotna do tej, którą przyjęto w latach 70. i która prowadziła do „rozlewania” miasta. Warszawa jako miasto otwarte na świat ma być miejscem wyjątkowym i stanowić ważny węzeł sieci europejskich metropolii. Jednym z celów strategicznych jest zapewnienie wygodnego życia i działania w tak dużym mieście poprzez zachowanie równowagi między wielkomiejskością i stołecznymi funkcjami, a środowiskiem życia mieszkańców. „Chodzi o umożliwienie mieszkańcom zaspokajania codziennych potrzeb, czyli zapewnienie podstawowych usług, miejsc pracy i spędzania wolnego czasu, blisko domu”- napisano w dokumencie, w którym wzięto pod uwagę prognozy demograficzne, nie tylko do 2030 roku, ale i w latach kolejnych.
W sąsiadującej ze Śródmieściem warszawskiej Woli, w rejonie ronda Daszyńskiego i ulicy Towarowej, powstaje biznesowe centrum Warszawy. Określenie „rośnie” byłoby bardziej na miejscu, bo w perspektywie kilku najbliższych lat Wola zyska kilkanaście wieżowców, w tym najwyższy budynek nie tylko w Polsce, ale i w całej UE – Varso Tower, który będzie miał 230 m.
Jednym z najwyższych budynków o charakterze multifunkcyjnym, jest budowany obecnie trójgłowy wieżowiec Bliska Wola Tower. Zaprojektowano w nim zarówno przestrzeń mieszkaniową z 482 lokalami, jak też biurową oraz handlowo-usługową. Część biurowo-apartamentowa, gdzie znajdzie się 170 apartamentów i 380 biur, będzie miała odrębną od części mieszkalnej klatkę schodową z windami, reprezentacyjnym hallem i recepcją. To rozdzielenie funkcji budynku podoba się klientom, którzy chętnie kupują tu biura i apartamenty. W wieżowcu będzie także czterokondygnacyjny garaż i 27 lokali usługowych. Trzy czwarte powierzchni mieszkaniowej w Bliskiej Woli Tower zajmują lokale o metrażu od 40 do 147 m kw. Blisko 26 proc. ogółu powierzchni w budynku to mieszkania o małym metrażu i właśnie te, prawie wszystkie, udało się sprzedać w pierwszej kolejności. Podobnie jak lokale znajdujące się w części apartamentowej.
- Z uwagi na rekordowo niskie stopy procentowe klienci postrzegają mikroapartamenty jako dobrą lokatę. Małe mieszkanie kosztuje mniej a jego wielofunkcyjność można osiągnąć nie tylko poprzez większy metraż. Zauważają to producenci mebli, nie tylko na całym świecie ale i w Polsce, którzy przestawiają się na produkcję kolekcji mebli mniejszych i urządzeń dostosowanych do małych mieszkań lub przestrzeni – uważa Małgorzata Ostrowska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction.
Popyt na kompaktowe mieszkania w Warszawie potwierdzają dane Narodowego Banku Polskiego. Deweloperzy budują tu coraz więcej małych mieszkań, a i tak jest ich za mało. Wzrost zainteresowania niewielkimi mieszkaniami NBP notuje od 2013 r. Wówczas lokale o powierzchni nieprzekraczającej 40 m kw. stanowiły tylko 13 proc. transakcji, potem wartość ta rosła, by w 2018 osiągnąć nawet 25 proc. To doprowadziło do wyprzedania się niewielkich mieszkań, a deweloperzy nie nadążali z budową kolejnych. W ofertach takie lokale stanowiły tylko 11,5 proc., co świadczy o tym, że popyt przewyższał podaż. Na rynku wtórnym również brakuje małych mieszkań a duże trudno jest sprzedać. Z badania ankietowego przeprowadzonego przez NBP wśród deweloperów wynika, że około jedna czwarta lokali kupowana jest z przeznaczeniem na wynajem.
Bliska Wola Tower wkrótce ukaże swoje prawdziwe oblicze - przeszklone elewacje, które będą jednocześnie panoramicznymi oknami luksusowych apartamentów, oferujących rozległy widok na miasto. Wieżowiec jest zwieńczeniem Osiedla Bliska Wola - w obrębie ulic Kasprzaka, al. Prymasa Tysiąclecia i Ordona - zwycięzcy rankingu „TOP 10 najlepszych osiedli mieszkaniowych” i hitu sprzedaży od 2017 roku. Osiedle jest już dzisiaj prawie w całości zamieszkałe. Z jednej strony odpowiada specyfice tej części miasta, tej dzielnicy, przestrzeni tworzonej zgodnie ze strategią rozwoju stolicy a zarazem jest przestronne i funkcjonalne, ma własną strukturę: ulice, zielone patia, plac z fontannami, place zabaw dla dzieci, ścieżki rowerowe, boisko do siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, piłki nożnej, badmintona i tenisa stołowego. Mieszkańcy podkreślają, że bardzo dobrze się tu czują, odpowiada ich potrzebom – łączenia pracy, spędzania wolnego czasu i korzystania z podstawowych usług.
- Jestem przekonana, że Osiedle Bliska Wola, po zakończeniu prac, będzie jednym z najbardziej popularnych i pożądanych do zamieszkania dla młodych ludzi miejsc w Warszawie. Swoje przekonanie opieram na tym, że wiem, jak starannie i z zachowaniem wszystkich, nawet najbardziej wymagających norm, zostało zaprojektowane, i wiem również jak wysoki jest standard powstających tam mieszkań - podkreśla Małgorzata Ostrowska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction.
***
J.W. Construction jest jednym z największych polskich deweloperów mieszkaniowych. W ciągu 27 lat zbudował ponad 32 tys. mieszkań w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Gdyni i Szczecinie. Aktywny jest także na rynku nieruchomości komercyjnych i luksusowych, m.in. jako właściciel i operator sieci Hoteli 500, Hotelu Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdrój, Hotelu Dana w Szczecinie i aparthotelu Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz inwestor realizujący projekty aparthotelowo-komercyjne.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.