Komunikaty PR

Styropian, czyli o materiale lepszym od innych

2023-01-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Nie bez przyczyny zdecydowaną większość termoizolacji wykonuje się w Polsce z płyt styropianowych. To materiał trwały, lekki i łatwy w montażu. Trudno dziś sobie wyobrazić budowę domu bez styropianu i to nie tylko z powodu wymagań, jakie wynikają z przepisów budowlanych.

- Styropian jest pierwszym wyborem wśród materiałów ociepleniowych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Unia Europejska konsekwentnie dąży do tego, by budownictwo było coraz bardziej energooszczędne, ludzie zaś zdają sobie sprawę, że to się opłaca, ale też, że oszczędzanie energii to nasz obowiązek wobec planety - mówi Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.

Płyty styropianowe w 98 proc. składają się z powietrza i choć gęstość ich (a więc i waga) różni się w zależności od przeznaczania (np. styropian do ocieplania podłóg jest bardziej wytrzymały niż ten, który układa się na ścianach), to co do zasady jest to materiał lekki, a więc i poręczny - bez problemu się go przenosi, bez kłopotu odbywa się montaż.

Istotną zaletą styropianu jest jego trwałość - jest odporny na chemiczne i biologiczne oddziaływania, a prawidłowo położony przez długie lata będzie pozostawał na miejscu, nie tracąc nic ze swoich właściwości.

Komfort, czyli o cieple i pieniądzach

Kiedy mówimy o właściwościach styropianu, to w zasadzie o czym? - Przede wszystkim chodzi o to, że styropian nie przepuszcza ciepła, bardziej obrazowo mówi się też, że nie pozwala uciec ogrzanemu powietrzu z domu na zewnątrz - odpowiada Dariusz Pruszkowski.

Z tej cechy wynikają wyraźne korzyści.

  • Pierwsza - komfort mieszkania w ciepłych pomieszczeniach.
  • Druga - jeśli nie tracimy ciepła, nie musimy go nadmiernie dużo produkować, a to oznacza, że zużywamy mniej energii.
  • Trzecia - im mniej zużytej energii, która mimo starań nadal w większości pochodzi z paliw kopalnych, tym mniejszy tzw. ślad węglowy, to jest ważne dla środowiska.
  • Czwarta - im mniej zużywamy energii, tym mniej za nią płacimy, comiesięczne rachunki za ogrzewanie są po prostu niższe.

- Jeszcze kilka lat temu domy energooszczędne, nie mówiąc o pasywnych - które potrzebują tylko 30 proc. energii w porównaniu do tzw. tradycyjnego budynku - były uważane za pewien luksus. Dziś już wiemy, że w tym kierunku zmierza całe budownictwo. Osoby, które w tej chwili przystępują do budowy domu, już nie kierują się tylko przepisami budowlanymi, ale szukają rozwiązań długoterminowych, chcą mieć dom optymalny pod względem zapotrzebowania na energię na lata - mówi doradca techniczny w Styropminie.

Stąd też rosnąca popularność płyt styropianowych, które mają podwyższone parametry pod względem zatrzymywania ciepła. Da się je rozpoznać na pierwszy rzut oka - tzw. styropian pasywny jest ciemnoszary z powodu dodatku grafitu. - Trzeba jednak pamiętać, że styropian biały nie jest gorszy od szarego. Skuteczność warstwy izolacyjnej wykonanej z płyt styropianowych jest pochodną dwóch czynników - parametrów styropianu i grubości warstwy. Zatem styropianu pasywnego będziemy potrzebować mniej, to może mieć znaczenie np. estetyczne - wskazuje Dariusz Pruszkowski.

Ekologia to nie tylko dbałość o energię

Styropian łatwo podlega recyklingowi, a na dodatek może być przetwarzany wielokrotnie. Średni poziom jego odzyskiwania w Europie nie jest jeszcze zadowalający. Liderami tutaj, podobnie jak w innych proekologicznych przedsięwzięciach, są kraje skandynawskie. Stowarzyszenie Europejskich Producentów Styropianu zwraca uwagę, że jest to materiał wygodny także pod względem zbierania resztek czy zużytych płyt, dlatego warto zawsze, gdy to możliwe, oddać niepotrzebny styropian do właściwego punktu odzyskiwania odpadów.

W Polsce pozostałości po ociepleniu domu powinny trafić do odpadów budowlanych. Można w tym celu zamówić specjalny kontener lub samodzielnie przewieźć odpady, jeśli np. jest ich mało, do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Każda gmina powinna oferować takie miejsce, popularnie nazywane “PSZOK-iem”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.