Komunikaty PR

Tarcza antykryzysowa obniża zdolność kredytową

2020-10-07  |  23:00
Biuro prasowe

Ubiegający się o kredyt hipoteczny znowu mogą liczyć na relatywnie niski wkład własny i złagodzenie innych wymogów bankowych – mówi Agata Antosiewicz, dyrektor działu kredytowego w Domu Kredytowym Victoria. Są też nowe skutki pandemii – prowadzący działalność gospodarczą, którzy skorzystali z tarczy antykryzysowych mają mniejsze szanse na kredyt hipoteczny.

Zdaniem dyr. Antosiewicz po najtrudniejszych miesiącach: kwietniu i maju, gdy banki mocno ograniczyły podaż kredytów hipotecznych, w drugiej połowie roku nastąpiło pewne „odmrożenie” – w większości przypadków obniżono wymagania, co do wkładu własnego. W pierwszych miesiącach pandemii było to nawet 30 proc. własnych środków – teraz żeby skorzystać z kredytu hipotecznego za naszym pośrednictwem wystarczy mieć wkład własny w wysokości 10 proc. ceny mieszkania. Działalność gospodarcza wciąż jest traktowana ostrożnie, ale umowy zlecenia i umowy o dzieło też już automatycznie nie wykluczają ubiegających się o kredyt – wyjaśnia A. Antosiewicz.

Banki poluzowały, ale…

Wszystko wskazuje na to, że trwałym skutkiem pandemii, stanie się bardzo uważna weryfikacja branży, w której prowadzi aktywność ubiegający się o kredyt. Przy turystyce, hotelarstwie, transporcie czy działalności eventowej bankowcom z reguły zapala się pomarańczowe światło. Bankowi eksperci traktują także skorzystanie z tarczy antykryzysowej przez prowadzących działalność gospodarczą jako dowód niepewności o finansową przyszłość. Dyr. Antosiewicz dodaje, że tak samo traktowani są przy staraniach o kredyt zatrudniani przez nich pracownicy. Coraz częściej banki, które dotąd nie wymagały historii ROR dziś o nie proszą. – Nie chodzi już tylko o zaświadczenie o zatrudnieniu, wysokości zarobków, ale także potwierdzenie wpływu środków na konto – czy faktycznie przelane zostały na rachunek i do tego w deklarowanej wysokości – tłumaczy dyr.  Antosiewicz. 

Taniej, szybciej, wygodniej

W okresie pandemii zmiany w procedurach kredytowych są tak dynamiczne, że często kliencka wiedza na temat wymogów jest nieaktualna w momencie złożenia wniosku o kredyt. Dodatkowo banki bardzo ostrożnie podchodzą nie tylko do klientów, ale także do sytuacji finansowej deweloperów. To pole do działania dla wyspecjalizowanych firm takich jak Dom Kredytowy Victoria. Ważna jest stabilność firmy, fachowość ekspertów i wieloletnie kontakty z bankami. – Dokumentacja Victoria Dom jest we wszystkich bankach, z którymi współpracujemy, więc nie muszą już weryfikować naszej wiarygodności. Klient z naszego polecenia ma większe szanse na kredyt niż ten, który samodzielnie składa wniosek o kredyt na kupno nieruchomości u nieznanego bankowi dewelopera. Owocuje to znacznie szybszą procedurą. Nasz klient w praktyce już w dwa, trzy tygodnie wie, czy kredyt zostanie przyznany. Zawsze przedstawiamy przy tym oferty kilku banków i oferujemy bezpłatną pomoc naszych ekspertów na każdym etapie – mówi dyr. Antosiewicz.

Kredyt hipoteczny wciąż najpopularniejszy

Liczba chętnych na zakup mieszkania w Victoria Dom nie zmniejsza się. Dane dotyczące transakcji kredytowych w Domu Kredytowym Victoria dają powody do optymizmu (wrzesień 2020 r. – 144 mln zł, w (wrześniu ub.r. – 123 mln zł) i to mimo faktu, że w ostatnich miesiącach ok. 45 proc. klientów kupuje mieszkania za gotówkę. – Mamy niskie stopy procentowe, dlatego osoby posiadające gotówkę wolą pieniądze zainwestować w zakup mieszkania. Stopa zwrotu z wynajmu jest wyższa niż na koncie oszczędnościowym lub lokacie – tłumaczy A. Antosiewicz. Jej zdaniem, w najbliższej perspektywie nie ma istotnych zagrożeń dla branży po stronnie podaży kredytów hipotecznych i popytu na nieruchomości. – W Victoria Dom mamy bogatą ofertę mieszkań, jednak na rynku zauważamy poważne opóźnienia decyzji administracyjnych. I to jest powód do niepokoju dla całego rynku – zaznacza dyr. w Domu Kredytowym Victoria.

 

Dom Kredytowy Victoria istnieje od  2015 r. W tym czasie jego klienci otrzymali kredyty na kwotę  ponad 630mln zł. Strategicznym partnerem firmy jest deweloper Victoria Dom. W ciągu 22 lat istnienia ta polska spółka wybudowała ponad 5,2 tys. mieszkań i domów o łącznej powierzchni ponad 301 tys. mkw.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł

Nowelizacja ustawy wiatrakowej, a szczególnie zmniejszenie wymaganej odległości farm od zabudowań, może zwiększyć potencjał polskiej energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie. Przychody z podatków od takich instalacji mogą wynieść w każdej z gmin nawet kilka milionów złotych rocznie. Na turbinach wiatrowych w gminie zyskają również sami mieszkańcy, ponieważ 10 proc. łącznej mocy zainstalowanej będzie możliwe do objęcia przez mieszkańców na zasadzie tzw. wirtualnego prosumenta. – Wokół energetyki wiatrowej krąży jednak wiele mitów. Konieczna jest edukacja społeczeństwa – podkreśla Anna Kosińska z Res Global Investment.

Problemy społeczne

Ukraińscy uchodźcy w Polsce mają coraz lepszy dostęp do opieki zdrowotnej. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi

Uchodźcy z Ukrainy, którzy przebywają w Polsce, mają coraz lepszy dostęp do polskiego systemu opieki zdrowotnej i coraz lepiej rozumieją, jak się w nim poruszać. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi, blisko co piąty korzysta z usług stomatologicznych, a wśród dzieci obserwowany jest wzrost poziomu wyszczepienia. Statystyki zebrane przez GUS i Światową Organizację Zdrowia pokazują też, że wyzwania, z którymi wciąż się mierzą – jak długie kolejki do specjalistów, duże koszty konsultacji i leczenia czy wysokie ceny leków – pokrywają się z tymi, z którymi boryka się również polskie społeczeństwo.

Ochrona środowiska

Średnie i małe firmy mogą mieć problem z gromadzeniem danych do raportów zrównoważonego rozwoju. Bez nich grozi im utrata partnerów biznesowych

Duże podmioty już w 2025 roku będą musiały opublikować swoje raporty zrównoważonego rozwoju w zgodzie z wymogami unijnej dyrektywy CSDR. To pociągnie za sobą zmiany w całym łańcuchu wartości i wpłynie również na MŚP. Ich więksi partnerzy biznesowi zaczną bowiem wymagać od nich dostarczania określonych danych – dotyczących m.in. ich emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko – aby móc je uwzględnić w swoich sprawozdaniach. – Mniejsze firmy, które są partnerami czy podwykonawcami dużych koncernów, będą musiały ten wymóg spełnić – podkreśla Dariusz Brzeziński z Meritoros. Jego zdaniem w praktyce mogą jednak mieć z tym duży problem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.