Vela Poland podsumowuje rok i ma nowych inwestorów
Spółka Vela Poland, właściciel platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach prognozuje, że w 2022 roku wypracuje 1,6 mln zł przychodu i blisko 200 tys. zł zysku EBITDA. Spółka rozwija struktury sprzedażowe i pozyskała inwestorów m.in. na rynki w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Rumunii. W 2023 roku Vela Poland chce skoncentrować się na rozbudowie sieci sprzedaży. Spółka rozważa też pozyskanie dodatkowego finansowania. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.
– Prowadzimy wiele rozmów z inwestorami i partnerami, którzy zainteresowani są wspólnym rozwojem naszej spółki. Po zakończeniu emisji w sierpniu zdołaliśmy rozbudować Vela Poland i dopracować procesy sprzedażowe oraz marketingowe, kładąc duży nacisk na takie aspekty jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dzięki doświadczeniu możemy przekładać nasz model na inne rynki. Poza emisją pozyskaliśmy od inwestorów 250 tys. zł na rozwój w Rumunii, 500 tys. zł w Belgii i Niemczech, i ponad 100 tys. zł w Szwecji – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Prognozujemy optymistycznie, że nasz wynik w 2022 roku wyniesie 1,6 mln zł przychodu i 200 tys. zł zysku EBITDA. Widzimy, że klienci wracają do zakupów, co więcej, spływa do nas coraz więcej zapytań o nieruchomości, co może być tłumaczone chęcią zakończenia inwestycji do końca roku – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland w dalszym ciągu podtrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki. W 2023 roku firma chce dokonać ekspansji na nowych rynkach oraz poczynić inwestycje związane ze swoją platformą sprzedażową. Pomóc ma w tym celu pozyskany kapitał od kluczowych inwestorów. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto. Niemiej jednak działania w tym okresie przekuły się zwiększoną liczbę decyzji zakupowych klientów w czwartym kwartale.
– Działamy trochę jak ecommerce, znaczna część zapytań naszych klientów generowana jest bezpośrednio przez nasze strony. Pracujemy stale nad poprawą SEO i wprowadzeniem oferty na rynki zagraniczne. Dzięki takiemu podejściu możemy optymalizować nasz proces i skupić się na najważniejszej części, czyli transakcji z klientami. W nadchodzącym roku w dużej mierze skupimy się na dopracowaniu procesów – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania oraz potransakcyjnej obsługi inwestycji w wybranym kraju – na miejscu. Docelowo spółka zamierza rozwinąć także obsługę nieruchomości w ramach wynajmu w Hiszpanii dla klientów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.