Vela Poland podsumowuje rok i ma nowych inwestorów
Spółka Vela Poland, właściciel platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach prognozuje, że w 2022 roku wypracuje 1,6 mln zł przychodu i blisko 200 tys. zł zysku EBITDA. Spółka rozwija struktury sprzedażowe i pozyskała inwestorów m.in. na rynki w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Rumunii. W 2023 roku Vela Poland chce skoncentrować się na rozbudowie sieci sprzedaży. Spółka rozważa też pozyskanie dodatkowego finansowania. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.
– Prowadzimy wiele rozmów z inwestorami i partnerami, którzy zainteresowani są wspólnym rozwojem naszej spółki. Po zakończeniu emisji w sierpniu zdołaliśmy rozbudować Vela Poland i dopracować procesy sprzedażowe oraz marketingowe, kładąc duży nacisk na takie aspekty jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dzięki doświadczeniu możemy przekładać nasz model na inne rynki. Poza emisją pozyskaliśmy od inwestorów 250 tys. zł na rozwój w Rumunii, 500 tys. zł w Belgii i Niemczech, i ponad 100 tys. zł w Szwecji – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Prognozujemy optymistycznie, że nasz wynik w 2022 roku wyniesie 1,6 mln zł przychodu i 200 tys. zł zysku EBITDA. Widzimy, że klienci wracają do zakupów, co więcej, spływa do nas coraz więcej zapytań o nieruchomości, co może być tłumaczone chęcią zakończenia inwestycji do końca roku – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland w dalszym ciągu podtrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki. W 2023 roku firma chce dokonać ekspansji na nowych rynkach oraz poczynić inwestycje związane ze swoją platformą sprzedażową. Pomóc ma w tym celu pozyskany kapitał od kluczowych inwestorów. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto. Niemiej jednak działania w tym okresie przekuły się zwiększoną liczbę decyzji zakupowych klientów w czwartym kwartale.
– Działamy trochę jak ecommerce, znaczna część zapytań naszych klientów generowana jest bezpośrednio przez nasze strony. Pracujemy stale nad poprawą SEO i wprowadzeniem oferty na rynki zagraniczne. Dzięki takiemu podejściu możemy optymalizować nasz proces i skupić się na najważniejszej części, czyli transakcji z klientami. W nadchodzącym roku w dużej mierze skupimy się na dopracowaniu procesów – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania oraz potransakcyjnej obsługi inwestycji w wybranym kraju – na miejscu. Docelowo spółka zamierza rozwinąć także obsługę nieruchomości w ramach wynajmu w Hiszpanii dla klientów.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.