Komunikaty PR

Vela Poland podsumowuje rok i ma nowych inwestorów

2022-12-29  |  11:00
Biuro prasowe

Spółka Vela Poland, właściciel platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach prognozuje, że w 2022 roku wypracuje 1,6 mln zł przychodu i blisko 200 tys. zł zysku EBITDA. Spółka rozwija struktury sprzedażowe i pozyskała inwestorów m.in. na rynki w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Rumunii. W 2023 roku Vela Poland chce skoncentrować się na rozbudowie sieci sprzedaży. Spółka rozważa też pozyskanie dodatkowego finansowania. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

– Prowadzimy wiele rozmów z inwestorami i partnerami, którzy zainteresowani są wspólnym rozwojem naszej spółki. Po zakończeniu emisji w sierpniu zdołaliśmy rozbudować Vela Poland i dopracować procesy sprzedażowe oraz marketingowe, kładąc duży nacisk na takie aspekty jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach.  Dzięki doświadczeniu możemy przekładać nasz model na inne rynki. Poza emisją pozyskaliśmy od inwestorów 250 tys. zł na rozwój w Rumunii, 500 tys. zł w Belgii i Niemczech, i ponad 100 tys. zł w Szwecji – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland.  –  Prognozujemy optymistycznie, że nasz wynik w 2022 roku wyniesie 1,6 mln zł przychodu i 200 tys.  zł zysku EBITDA.  Widzimy, że klienci wracają do zakupów, co więcej, spływa do nas coraz więcej zapytań o nieruchomości, co może być tłumaczone chęcią zakończenia inwestycji  do końca roku – dodaje Michał Ćwierzyk.

Vela Poland w dalszym ciągu podtrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki. W 2023 roku firma chce dokonać ekspansji na nowych rynkach oraz poczynić inwestycje związane ze swoją platformą sprzedażową. Pomóc ma w tym celu pozyskany kapitał od kluczowych inwestorów. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto. Niemiej jednak działania w tym okresie przekuły się zwiększoną liczbę decyzji zakupowych klientów w czwartym kwartale.

– Działamy trochę jak ecommerce, znaczna część zapytań naszych klientów  generowana  jest bezpośrednio przez  nasze strony. Pracujemy stale nad poprawą SEO i wprowadzeniem oferty na rynki zagraniczne. Dzięki takiemu podejściu możemy optymalizować nasz proces i skupić się na najważniejszej części, czyli transakcji z klientami. W nadchodzącym roku w dużej mierze skupimy się na dopracowaniu procesów – dodaje Michał Ćwierzyk.

Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania oraz  potransakcyjnej obsługi inwestycji w wybranym kraju – na miejscu. Docelowo spółka zamierza rozwinąć także obsługę nieruchomości w ramach wynajmu w Hiszpanii dla klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.