Komunikaty PR

Very strong performance of Galeria Katowicka

2023-08-16  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania GK ( 0.08 MB )

Savills Investment Management (Savills IM), an international investment manager, reported on the very strong performance of Galeria Katowicka in the first half of 2023. In January – June this year, 18 leases for a total of 3,071 sqm. were signed at this leading shopping centre in Poland.

The tenant roster of Galeria Katowicka has been joined by such brands as: Eobuwie.pl, Modivo, Pink Sushi, Sweet Factory, Intimissimi Uomo, La Flore and Hair Shop. The following brands have decided not only to continue their operations at Galeria Katowicka but to expand the space under their leases: CCC, Nike, Entertainment Zone, Caseownia, Time For Wax and Play. Rainbow, Wojas, Salad Story, Bijou Brigitte, Pandora and Leopardus have extended their lease agreements in the Katowice shopping centre.

Galeria Katowicka, which is part of a portfolio managed by Savills IM in Poland, also boasts a very strong net sales performance. It reported a 12% year-on-year increase in net sales in the first half of 2023. Compared to the first half of 2019, i.e. the period before the COVID-19 pandemic hit, the increase was even higher, measuring at 20%. The popularity of Galeria Katowicka among customers is also evidenced by its footfall, which in the months of January – June 2023 went up by 12% over the same period in 2022.

Ilona Szafer, Head of Asset Management, Retail, Poland, at Savills IM, commented: 

“We are extremely pleased to see Galeria Katowicka perform so well. The shopping centre in Katowice serves as an example of a place combining several complementary functions including retail, entertainment and transportation. This is a place that is eagerly visited by the residents of the entire Silesian Agglomeration and visitors coming to Katowice alike. New agreements, extensions of existing leases and expansions of space make us especially proud, and are at the same time the best evidence of the quality and business potential of Galeria Katowicka. As Asset Manager of this unique investment, we strive to constantly improve our offer and make it increasingly broader, in this way meeting the expectations of our tenants. We are glad that our efforts are appreciated and reflected in the business results of Galeria Katowicka.”

Galeria Katowicka, a unique commercial and transportation hub, is located in the very heart of Katowice. The building has a leasable area of 47,609 sqm. and includes more than 200 units, restaurants and retail outlets. Galeria Katowicka also has a 10-screen Multikino cinema including the Xtreme theatre, with a Dolby Atmos sound system and a 4K laser projector that combine to create the most cutting-edge cinema experience in Poland. The shopping centre is directly linked to the railway station and the underground public transportation bus terminal.

Galeria Katowicka opened on 18 September 2013 and is owned by a large institutional investor. Savills IM is responsible for asset management. APSYS Polska is responsible for the property management of Galeria Katowicka, the day-to-day operation of the facility and issues related to the leasing of retail space.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.