W łódzkiej Fuzji powstają wyjątkowe lofty.
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Jedna z największych inwestycji trwających obecnie w Łodzi – rewitalizacja historycznych zakładów włókienniczych Karola Scheiblera, wchodzi w kolejny etap prac. W północnej części kompleksu spółka Archicom z Grupy Echo Investment rozpoczęła rewitalizację budynku dawnej drukarni. W ramach prac oryginalne pofabryczne wnętrza zostaną zaadaptowane na 170 wyjątkowych loftów, których sprzedaż właśnie wystartowała. Za projekt loftów w Fuzji, odpowiada pracownia architektoniczna Medusa Group.
100% loftów w loftach
Lofty, które powstają w historycznym budynku dawnej drukarni pofabrycznego kompleksu Karola Scheiblera to drugi etap projektu mieszkaniowego realizowanego w północnej części Fuzji położonego od strony ulicy Tymienieckiego. W ramach pierwszego etapu inwestycji, blisko rok temu, rozpoczęła się budowa zupełnie nowego sześciokondygnacyjnego budynku zaprojektowanego w obrysie odrestaurowanych historycznych murów dawnej hali fabrycznej pełniącej funkcję wykańczalni. Powstaje w nim 160 mieszkań loftowych, a sam budynek połączony zostanie z historyczną ścianą tarasami i balkonami. Koniec prac zaplanowany jest na I kwartał 2025 roku.
Drugi etap inwestycji, który właśnie wystartował, zakłada realizację „100% loftów w loftach”, czyli pełną rewitalizację historycznego obiektu dawnej drukarni i przystosowanie go do funkcji mieszkaniowej. Budynek o kształcie odwróconej litery L posiada historycznie dwie kondygnacje w części zachodnio – południowej i trzy kondygnacje w części północno – wschodniej. Obiekt zostanie nadbudowany tak, aby docelowo osiągnąć cztery kondygnacje i 18 metrów wysokości. W ramach rewitalizacji powstanie tu 170 loftów, w tym 60 lokali zaprojektowanych zostało w nowej nadbudowanej części. Na parterze budynku znajdzie się 16 przestrzeni o funkcji gastronomicznej i usługowej. Całkowita powierzchnia budynku z loftami to 12.352 mkw. Zakończenie rewitalizacji tego etapu inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku. Renowacja murów zostanie wykonana - podobnie jak w innych historycznych obiektach Fuzji – metodą konserwacji zachowawczej, która umożliwia pozostawienie jak najbardziej naturalnego stanu czerwonej cegły. Z kolei wykonana nadbudowa pokryta zostanie barwionym tynkiem mineralnym w kolorze miedzi zbliżonym do oryginalnego koloru cegły.
Budynek z loftami podzielony będzie na trzy odrębne klatki, w których znajdą się odpowiednio 42, 66 oraz 62 mieszkania o metrażu od 28 mkw. do 111 mkw. Okazałe lofty w części historycznej ulokowane na parterze i pierwszym piętrze wyposażone zostaną w antresole oraz przestrzeń dzienną wysoką na ponad 6 metrów. Światło w niej zapewnią wysokie okna ze szprosami, z charakterystycznymi dla zabytkowej architektury półokrągłymi górnymi krawędziami. Dodatkowo niektóre lofty zostały zaprojektowane tak, by można było je ze sobą połączyć w ramach jednego większego lokalu. Budynek zostanie wyposażony w ogródki, balkony oraz tarasy, które będzie można zagospodarować zielenią. Przyszli mieszkańcy loftów będą mieć do dyspozycji także komórki lokatorskie, rowerownie oraz wielopoziomowy parking samochodowy zlokalizowany w pobliskim budynku. We wspólnocie funkcjonować będzie ponadto Klub Mieszkańca.
Przestrzenie wspólne z fabryczną tradycją w tle
Każda z klatek budynku z loftami będzie wyróżniała się innym designem nawiązującym do włókienniczej i fabrycznej tradycji Łodzi. Przestrzenie wspólne zagospodarowane zostaną elementami z motywem szpulki i nici nawiązującymi do włókienniczej tradycji miasta oraz oryginalnymi historycznymi artefaktami znalezionymi podczas rewitalizacji kompleksu. Na ścianach części korytarzy oraz na sufitach znajdą się unikalne instalacje nawiązujące do nici tkackich. Projekt zakłada również wykorzystanie oryginalnej cegły, autentycznych, przemysłowych szczotek tkackich, które udekorują przestrzeń wokół skrzynek na listy, zabytkowych balustrad, skrzynek elektrycznych czy stalowych drzwi. Wnętrza holów windowych rozbłysną światłem neonów oraz przemysłowych świetlówek w oryginalnych stalowych oprawach. Jedną z klatek wyróżni wyjątkowa czerwona balustrada schodów. Budynek w częściach wspólnych zagospodarowany zostanie zielenią, a wokół niego zasadzone zostaną trawniki oraz krzewy. Dodatkowo od strony ulicy Tymienieckiego znajduje się pierwotna zachowana tu zieleń – szpaler drzew oddzielających lofty od ruchu ulicznego.
- Bogata historia, wymarzona lokalizacja i niepowtarzalna atmosfera miejsca sprawiają, że lofty w łódzkiej Fuzji to jedna z najbardziej unikalnych inwestycji w Polsce, która odpowiada na potrzeby współczesnych klientów, pragnących czegoś więcej niż tylko przysłowiowe cztery ściany. Ludzie chcą żyć w miejscu wielofunkcyjnym, gdzie na wyciągnięcie ręki mogą skorzystać z oferty restauracji czy kawiarni, wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych, odpocząć w ciszy w otoczeniu zieleni i pięknej architektury, a jednocześnie mieć blisko do ścisłego centrum miasta, sklepów, usług i biznesu. I taka właśnie jest Fuzja – otwarta na ludzi i ich potrzeby. Lofty to projekt pełen wyzwań, tworzymy bowiem coś nowego dotykając jednocześnie tkanki historycznej. To zawsze niesamowite doświadczenie i ogromna satysfakcja, gdy dawnym budynkom możemy nadać nowe życie i ponownie zapełnić je ludźmi – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.
Nowa droga połączy ulice w centrum miasta
Równolegle z loftami powstanie droga łącząca ulicę Tymienieckiego z Milionową, na odcinku pomiędzy Piotrkowską a Kilińskiego. Ulica będzie składać się z dwóch pasów ruchu z szerokimi chodnikami po obu jej stronach, co da łącznie 14 metrów szerokości całego pasa drogowego. Takie rozwiązanie wpłynie korzystnie na organizację ruchu drogowego i odciąży ten rejon miasta z natężenia komunikacyjnego. Droga zostanie oddana do użytkowania pod koniec 2025 roku.
Fuzja to flagowy projekt Grupy Echo Investment, w której za całą część mieszkaniową odpowiada Archicom. Inwestycja prowadzona jest w centrum Łodzi na terenie dawnych zakładów fabrycznych Karola Scheiblera. Wielofunkcyjny projekt powstaje na obszarze 8 ha w otoczeniu historycznej zabudowy, która zyskuje nowe funkcje. Inwestycja po wielu latach od upadku zakładów Uniontex powraca do Łodzi jako pełnoprawna część miasta z ofertą kulturalną, rozrywkową, gastronomiczną, usługowo – handlową, a także budynkami mieszkalnymi, nowoczesną powierzchnią biurową, miejskim placem (Ogrody Anny) i otwartymi, zielonymi terenami wspólnymi. Łącznie na 8 ha zlokalizowane będą 22 budynki, z czego 15 to obiekty historyczne.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.