W Szamotułach od Agrobexu
Agrobex to uznany poznański deweloper, który przez blisko 35 lat zrealizował już ponad 60 inwestycji mieszkaniowych. Liczba ta sukcesywnie rośnie, a każdy rok to kilka prowadzonych jednocześnie projektów. Obecnie, w podpoznańskim Swarzędzu powstaje Osiedle Cybińska, a w Kleszczewie – Kleszczewo Park. Na początku 2022 roku premierę miała inwestycja Osiedle Olimpijskie w Szamotułach. Potencjalnym klientom zaprezentowano wówczas lokale z pierwszego budynku etapu I, czyli 50 mieszkań o powierzchni od 32 do 57 mkw. Latem minionego roku spółka wprowadziła do sprzedaży budynek nr 2. Również 50 lokali, ale o powierzchniach od 28 do 80 mkw. Tym samym w budowie jest 100 mieszkań o zróżnicowanych powierzchniach, a wśród nich zarówno kawalerki oraz lokale 2- i 3- i 4-pokojowe. Dla komfortu mieszkańców dostępne będą windy i komórki lokatorskie. Osiedle Olimpijskie to także garaże rodzinne oraz miejsca postojowe przed budynkami. Deweloper zadba również o małą architekturę. Zaprojektowano zieloną przestrzeń spacerową, która ma być miejscem wypoczynku i spotkań mieszkańców. Dla najmłodszych powstanie nowoczesny i bezpieczny plac zabaw. Ponadto, podobnie jak przy innych projektach dewelopera mieszkańcy osiedla będą czerpać korzyści płynące z zamontowania paneli fotowoltaicznych. Warto wspomnieć, że Agrobex już kilka lat temu jako pierwszy deweloper w Poznaniu zrealizował projekt wspierany energetycznie przez fotowoltaikę. Ceny mieszkań na osiedlu Olimpijskim rozpoczynają się o 6900 zł brutto za mkw., a zakończenie realizacji pierwszego budynku planowane jest na grudzień 2023 roku. Kwartał później gotowy ma być budynek nr 2.
Osiedle Olimpijskie powstaje przy ulicy Staszica, czyli praktycznie w samym centrum Szamotuł. To umożliwia nieograniczony dostęp do wszelkich zasobów i atrakcji miasta. Sąsiadująca z inwestycją ulica Sportowa to m.in. miejski stadion, hala sportowa i całoroczne korty tenisowe. - Ulica Sportowa, przy której realizowany jest nasz projekt to de facto szamotulskie centrum sportu. Jest tu praktycznie wszystko by rozpocząć przygodę ze sportem. Kto wie, może wśród naszych mieszkańców, biorąc pod uwagę lokalizację osiedla, pojawi się przyszły olimpijczyk – mówi Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Agrobex. Położenie inwestycji to także szybki dostęp do dworca kolejowego. Ponadto nieopodal funkcjonują liczne sklepy, przedszkole, publiczna szkoła podstawowa, apteka, a także Szamotulski Ośrodek Kultury. Tereny zielone do spacerów czy jazdy rowerowej zapewnia Park Jana III Sobieskiego oraz Ścieżka edukacyjno-rekreacyjna „Pioszczychy”.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.