Komunikaty PR

Widoczny wyraźny wzrost liczby rezerwacji podróży służbowych

2024-06-17  |  09:55

W świetle danych opublikowanych przez Global Rescue Winter Traveler Sentiment and Safety Survey, branża podróży biznesowych odzyskuje swoją dawną dynamikę, a liczba rezerwacji podróży służbowych wzrasta, podczas gdy na znaczeniu tracą spotkania wirtualne.

Podróże służbowe krajowe i międzynarodowe

Według przeprowadzonego badania, liczba osób podróżujących służbowo wzrosła o 37% w porównaniu z wynikami sprzed prawie roku. Ponad dwie trzecie (68%) respondentów zadeklarowało, że odbywają zarówno służbowe podróże krajowe, jak i międzynarodowe. Co istotne, ponad jedna piąta (22%) osób podróżujących służbowo zgłosiła, że częstotliwość podróży związanych z pracą przekroczy w 2024 roku poziomy sprzed pandemii, podwajając wynik 11% zgłoszony w 2023 roku. Rok temu 35% badanych pracowników prognozowało, że podróże służbowe stanowić będą "połowę lub mniej niż połowę" poziomów sprzed pandemii. Obecnie ten odsetek zmniejszył się o jedną trzecią, a jedynie 23% respondentów stwierdziło, że liczba podróży związanych z pracą będzie wynosić połowę lub mniej niż przed pandemią.

Rezerwacje korporacyjne w liniach lotniczych

Delta Air Lines poinformowała, że jej liczba rezerwacji korporacyjnych wzrosła o 14% w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, ze szczególnie dużą sprzedażą do firm z sektora usług finansowych, technologii i obsługi klienta. Konkurencyjne linie lotnicze United Airlines również odnotowały 14% wzrost przychodów ze sprzedaży korporacyjnej w okresie zimowym. W całym sektorze lotniczym liczba pasażerów korporacyjnych jeszcze nie osiągnęła poziomu z 2019 roku, jednakże wyższe ceny biletów oznaczają, że linie lotnicze osiągają prawie takie same przychody. Dla przykładu, na Zachodnim Wybrzeżu linie Alaska Airlines czerpią korzyści z biznesu sektora technologicznego. Wzrost o 22% w pierwszym kwartale przywrócił sprzedaż biletów korporacyjnych Alaski do poziomów sprzed pandemii.

Hotele też notują wzrosty

Nie tylko linie lotnicze odnotowują więcej podróżników biznesowych. Sieć hotelowa Hyatt odnotowała 6% wzrost przychodów od podróżujących służbowo w pierwszym kwartale oraz podobny wzrost przychodów z rezerwacji grupowych. Dane te potwierdzają także obserwacje spółki eTravel, która notuje istotnie wyższe liczby rezerwacji w porównaniu do okresu przedpandemicznego. Według danych, liczba rezerwacji hotelowych w pierwszych 4 miesiącach tego roku jest wyższa o 15% w stosunku do tego samego okresu przed pandemią.

Spotkania zdalne tracą na znaczeniu

Ponad połowa (56%) respondentów odpowiedziała, że wideokonferencje nie zastępują podróży służbowych w znaczącym stopniu.

W pierwszych miesiącach tego roku zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania podróżami służbowymi. Nasze dane z lokalnego rynku potwierdzają pozytywne trendy obserwowane również za granicą. Spodziewamy się dalszych wzrostów zapotrzebowania na podróże służbowe w kolejnych kwartałach i latach wraz ze wzrostem aktywności gospodarczej. Mamy przekonanie, że spotkania wirtualne nie są w stanie zastąpić tych fizycznych, osobistych. Online nie zbudujemy tak efektywnie relacji biznesowych, jak podczas spotkań „na żywo”, o czym przekonała się także większość naszych klientów - powiedział Andrzej Wierzba, Prezes Zarządu i główny akcjonariusz eTravel S.A.

eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, największy w branży podmiot i lider technologiczny w Europie Środkowej, na podstawie analizy danych wewnętrznych i zewnętrznych zauważa wzrost liczby rezerwacji podróży służbowych. Jak wskazują dane porównawcze za okres styczeń-kwiecień 2024, w odniesieniu do tego samego okresu przed pandemią w 2019 roku, obrót na rezerwacjach hotelowych wzrósł o imponujące 55%, a obrót na biletach lotniczych zwiększył się o 41%.

Jak organizować podróże służbowe?

eTravel oferuje nowoczesną platformę technologiczną do podróży służbowych, delegacji oraz eventów MICE. Firma zapewnia również najszerszy wybór usług turystycznych, włączając w to linie lotnicze, obiekty noclegowe, wynajem samochodów, koleje, promy, transfery i taksówki. Dzięki zaawansowanej multi-wyszukiwarce hotelowej klienci platformy mają dostęp do ofert ponad 2 milionów obiektów noclegowych na całym świecie. Opierając się na własnych kontraktach oraz dostępie do baz największych światowych sieci i agregatorów hotelowych, eTravel jest w stanie zapewnić najszerszą ofertę oraz najlepsze możliwe ceny na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.