Komunikaty PR

Wyniki działalności GK Murapol za 2023 rok

2024-01-10  |  12:00
Biuro prasowe

Solidne filary biznesu GK Murapol w 2023 roku – mocna pozycja i stabilna sprzedaż do klientów detalicznych, zrównoważone przekazania i szeroka oferta mieszkaniowa w 15 miastach

  • Łączna sprzedaż netto do klientów detalicznych i na rzecz PRS na poziomie 3 724 lokali w 2023 r. wobec 3 652 w 2022 r.
  • 2 801 lokali w 16 miastach przekazanych klientom detalicznym w 2023 r. wobec
    2 653 w 2022
  • Stale rozbudowywana oferta mieszkań i apartamentów inwestycyjnych postawionych do dyspozycji klientów – ponad 3,5 tys. lokali w ofercie na dzień 31.12.2023 r.
  • Rozbudowany portfel projektów w realizacji obejmujący na dzień 31.12.2023 r. ponad 6,2 tys. lokali w 14 miastach.
  • Duży i regularnie odnawiany bank ziemi pod budowę ponad 21 tys. lokali na dzień 31.12.2023 r.

SPRZEDAŻ

Łączna sprzedaż netto do klientów detalicznych GK Murapol, zrealizowana w 2023 r. wyniosła 3 031 lokali (umowy deweloperskie, przedwstępne oraz opłacone umowy rezerwacyjne, po wyeliminowaniu rezygnacji) (2 988 w 2022 r.), w tym 2 889 umów deweloperskich
i przedwstępnych wobec 2 783 w 2022 r.

W samym 4Q 2023 r. GK Murapol podpisała z klientami detalicznymi 840 umów deweloperskich i przedwstępnych wobec 732 w 4Q 2022 r.

Ponadto, na koniec 2023 r. Grupa posiadała 142 opłacone umowy rezerwacyjne (po wyeliminowaniu rezygnacji), wobec 205 na koniec 2022 r.

W analizowanym okresie, deweloper dokonał sprzedaży w segmencie PRS (na rzecz instytucjonalnego najmu lokali) 693 lokale w formule design&build (wobec 664 w 2022 r.),
w tym 444 w 4Q 2023.

Podsumowując 2023 r., łączna sprzedaż netto do klientów detalicznych oraz na rzecz segmentu PRS wyniosła 3 724 lokale wobec 3 652 w 2022 r.

PRZEKAZANIA

Klientom detalicznym przekazane zostały klucze do 2 801 mieszkań (4Q 2023 r. – 567) wobec
2 653 lokali wydanych w analogicznym okresie ub.r. (wzrost
o 5,6%), 448 w 4Q 2022 r.

WPROWADZENIA DO OFERTY

W 2023 r. GK Murapol wprowadziła do oferty 3 770 lokali w 13 miastach, w tym m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Krakowie oraz miastach aglomeracji śląskiej (wobec 2 631 lokali w 2022). Nowa oferta obejmuje mieszkania oraz apartamenty inwestycyjne zaprojektowane zarówno
w nowych projektach nieruchomościowych, jak i kolejnych etapach realizowanych już inwestycji. Na dzień 31 grudnia 2023 r. oferta GK Murapol obejmowała ponad 3,5 tys. lokali w 15 miastach. 

LICZBA LOKALI W BUDOWIE

Na dzień 31 grudnia 2023 r. portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6 238 lokali  powstających w ramach 23 projektów na terenie 14 miast Polski.

BANK ZIEMI

GK Murapol systematycznie odnawia i rozbudowuje aktywny bank ziemi. W 2023 r. uzyskała 19 ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę blisko 6,6 tys. lokali na gruntach w 11 miastach, w tym w Gdańsku, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Chorzowie, Gliwicach i Toruniu. Na koniec 2023 GK Murapol dysponowała aktywnym bankiem ziemi pod budowę ponad 21 tys. mieszkań w 17 miastach.

- Miniony rok był dla nas szczególny – 15 grudnia 2023 r. zadebiutowaliśmy na GPW
w Warszawie,
a przez ponad 2 dekady pomagamy Polakom spełniać marzenia o ich własnym domu. Kilka ostatnich miesięcy równoległej pracy - na ścieżce IPO oraz nad wynikami operacyjnymi i podstawowym biznesem Grupy Murapol, rozmowy z inwestorami, krajowymi
i zagranicznymi, konfrontacja naszej wizji rozwoju, tego co nas wyróżnia na rynku, z ich oczekiwaniami, utwierdziły nas w przekonaniu, że zmierzamy we właściwym kierunku.
 Potwierdziła się także skuteczność naszego modelu biznesowego i sprawność operacyjna. Utrzymaliśmy w kolejnym roku kierunek zrównoważonego rozwoju, popartego stabilnymi wynikami sprzedaży i przekazań do klientów detalicznych, wspartymi realizacją inwestycji PRS w formule design&build na rzecz spółki z portfela naszego głównego akcjonariusza. Stoi za tym skuteczność Grupy Murapol w stałym poszerzaniu oferty produktowej, co jest uwarunkowane systematyczną akwizycją gruntów oraz procedur pozwoleniodawczych. Dziś wiemy, że naszą sprawność działania doceniają nie tylko klienci, którzy wybierają mieszkania z oferty Grupy Murapol. Zaufali nam również inwestorzy, którzy zainwestowali swój kapitał w akcje naszej spółki. Posiadamy liczne przewagi konkurencyjne, w tym ugruntowaną pozycję rynkową, ofertę produktową skierowaną do szerokiego grona klientów oraz sprawdzony model biznesowy, który okazał się skuteczny także w okresie zmiennej koniunktury minionych lat. – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol S.A.

W ciągu blisko 23 lat działalności (do 31 grudnia 2023 r.) GK Murapol zrealizowała 83 wieloetapowe inwestycje, w ramach których powstały 424 budynki obejmujące łącznie blisko 28,5 tys. lokali o łącznej powierzchni użytkowej ponad 1,26 mln mkw.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.