Komunikaty PR

Wyniki Galerii Północnej wysoko ponad indeksami rynkowymi!

2022-12-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Północna na mocnym plusie. Galeria notuje obroty znacznie powyżej wskaźników rynkowych PRCH. Obiekt skutecznie także odzyskuje footfall.

Rynek retail jest w coraz lepszej kondycji i nabiera oddechu. Potwierdzają to opublikowane pod koniec listopada dane Polskiej Rady Centrów Handlowych. W galeriach rosną obroty, a footfall sięga poziomu, jaki ostatnio notowano w 2019 roku, czyli przed pandemią.

– Mimo wysokiej inflacji na rynku centrów handlowych panuje optymizm, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się indeksom rynkowym. Widać w nich wyraźnie, że Polacy nie tylko wrócili do galerii, ale także do swoich przyzwyczajeń zakupowych. Co ważne, nie jest to chwilowe zjawisko, ale trend, który umacnia się od początku 2022 roku. Do tego odwiedzający w pełni korzystają z oferty, w tym także atrakcji czasu wolnego, co znacznie wydłuża czas jaki dziś spędzają w centrach handlowych – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej i Head of Retail in Poland w GTC S.A.

Te same tendencje widać w skali mikro. Pod względem frekwencji październik br. w Galerii Północnej był rekordowy. Galerię odwiedziło 7,6% więcej klientów niż w październiku 2019 roku. Dla porównania, jak podaje PRCH, na rynku w tym samym czasie zaobserwowano wzrost liczby odwiedzających zaledwie o 0,3%, a więc poniżej wskaźników Północnej.

– Systematyczny wzrost frekwencji obserwujemy od początku 2022 roku. Z każdym miesiącem natomiast ten trend się umacnia, co jest dla nas bardzo dobrą prognozą nie tylko na ostatni miesiąc tego roku, ale także na 2023. Tym bardziej, że przed nami także sezon wyprzedażowy – mówi Roman Bugajczyk.

Ale rośnie nie tylko footfall Północnej. Najemcy galerii odnotowują też obroty dużo powyżej indeksów rynkowych. Tylko we wrześniu br. były one o 26% wyższe niż w analogicznym miesiącu 2019 roku. Rynek w tym okresie informował natomiast wzrost o 18% - podaje PRCH. Daje to Północnej aż 8 punktów procentowych przewagi.

– Jesteśmy świadomi „efektu inflacyjnego” w obrotach, jednak nawet po jego odjęciu, obserwujemy znaczący, dwucyfrowy wzrost footfallu. Fakt, że dane dotyczą września, czyli w momentu wejścia nowych kolekcji i sprzedaży full price, pokazuje, że klienci Północnej nawet bez dodatkowych promocji chętnie robią u nas duże zakupy – komentuje.

Co ich do tego skłania? – Dobre wyniki to w dużej mierze zasługa wielowymiarowego rozwoju tenant-mix’u o atrakcyjne konsumencko, znane klientowi marki. Tylko od maja 2021 do października 2022 zanotowaliśmy 17 otwarć. Jednocześnie nastąpił znaczny rozwój segmentu modowego, którego udział w tenant-mixie wynosi już 34 proc. Procentuje także stworzona wcześniej oferta, oparta na mocno profootfallowych markach, takich jak m.in. H&M, Reserved, Sinsay, Cropp, House, TK Maxx, HalfPrice, CCC, Deichmann, Carrefour czy Empik – mówi Roman Bugajczyk.

– Nie bez znaczenia jest także znaczny boom mieszkaniowy na Białołęce i rozwój rynku Północnej w ostatnim czasie, a co za tym idzie coraz mocniejsza lokalna pozycja galerii. Obecnie nasz catchment obejmuje ponad milion potencjalnych klientów i daleko wykracza poza Białołękę oraz przylegające dzielnice, co przekłada się m.in. na footfall, w którym rośnie udział klientów z dalszych rejonów stolicy i północnych obrzeży Warszawy – mówi.

Do tego dochodzi coraz większa lojalność klientów. Aż 95% odwiedzających galerię pozytywnie ocenia jej ofertę, czytamy w badaniach konsumenckich GfK dla Północnej. Te same badania pokazują także inne pozytywne dane. – Już dla 75% osób, które odwiedzają Północną, jesteśmy galerią pierwszego wyboru, zarówno na zakupy codzienne, jak i większy shopping – podkreśla dyrektor obiektu.

Ruch i sprzedaż nakręcają także przemyślane akcje marketingowe i nowe inwestycje. – Tylko w 2022 roku w galerii odbyło się aż 70 różnych wydarzeń, w tym cieszący się dużą popularnością „Dyniowy ogród” i innowacyjny jak na rynek retail „Black Maze”, czyli labirynt strachu. Postawiliśmy też m.in. na kolejne atrakcje i nasadzenia w ogrodzie na dachu oraz poprawę komunikacji pionowej. Powstała nowa winda oraz schody. Taka aktywność mocno wyróżnia nas na tle warszawskich galerii– dodaje.


***
Galeria Północna to nowoczesna, rodzinna galeria handlowa w północnej części Warszawy, pierwsza czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Guess, Kappahl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula, CCC, Deichmann, MODIVO x eobuwie.pl, 4F, Puma, New Balance, Intersport, Martes Sport, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, YES, Douglas, Rossmann, Sephora, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Sony Center, Duka, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness klub Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 22 lokale gastronomiczne, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych. Galeria Północna to centrum handlowe w stolicy posiadające największy ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę - w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z tak dużą troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).


Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu prawie 30 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 78 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 43 budynków komercyjnych oferujących ok. 754 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 440 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo Wschodniej, z których ponad 33 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu. 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.