Wyniki sprzedaży Grupy INPRO w 2023 roku
Grupa Kapitałowa INPRO podsumowała wstępne wyniki sprzedaży w 2023 roku. W tym okresie zrealizowała przedsprzedaż (rozumianą jako liczbę podpisanych umów przedwstępnych netto) na poziomie 863 umów, co stanowi o 105% więcej niż w 2022 roku. Jednocześnie w 2023 roku Grupa przekazała łącznie 577 lokali, w porównaniu do 714 sztuk w roku 2022.
Popyt na lokale mieszkalne w 2023 roku zdecydowanie wzrósł w porównaniu do roku poprzedniego, głównie z uwagi na czynniki takie jak: spadek stóp procentowych, złagodzenie rekomendacji KNF, wprowadzenie programu „Bezpieczny kredyt 2%”. W efekcie Grupa INPRO zanotowała najlepsze wyniki sprzedaży w swojej 37-letniej działalności.
W IV kwartale 2023 roku Grupa INPRO zrealizowała przedsprzedaż netto na poziomie 221 umów. Podsumowując cztery kwartały 2023 roku, sprzedaż netto wyniosła 863 umów, co stanowi wzrost o 105% w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego, kiedy zanotowano 420 umów.
W 2023 roku Grupa przekazała łącznie 577 lokali, w porównaniu do 714 sztuk w roku 2022.
Trudna sytuacja spółek deweloperskich w 2022 roku, a szczególnie fakt wstrzymania realizacji części projektów z uwagi na niski popyt, wpłynęła na sektor firm wykonawczych. Znaczna część firm budowlanych borykała się w 2023 r. z problemami płynnościowymi, odpływ pracowników z Ukrainy dodatkowo pogarszał sytuację. W związku z powyższym w spółce INPRO S.A. wystąpiły kilkutygodniowe opóźnienia w realizacji niektórych projektów, co skutkowało przesunięciem terminu uzyskania pozwolenia na użytkowanie na rok 2024 w przedsięwzięciach takich jak: RYTM, apartamenty w Mikołajkach. Przychód wygenerowany przez Grupę na tych inwestycjach zaksięgowany zostanie dopiero w 2024 roku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.