Wyniki sprzedaży Grupy INPRO w 2023 roku
Grupa Kapitałowa INPRO podsumowała wstępne wyniki sprzedaży w 2023 roku. W tym okresie zrealizowała przedsprzedaż (rozumianą jako liczbę podpisanych umów przedwstępnych netto) na poziomie 863 umów, co stanowi o 105% więcej niż w 2022 roku. Jednocześnie w 2023 roku Grupa przekazała łącznie 577 lokali, w porównaniu do 714 sztuk w roku 2022.
Popyt na lokale mieszkalne w 2023 roku zdecydowanie wzrósł w porównaniu do roku poprzedniego, głównie z uwagi na czynniki takie jak: spadek stóp procentowych, złagodzenie rekomendacji KNF, wprowadzenie programu „Bezpieczny kredyt 2%”. W efekcie Grupa INPRO zanotowała najlepsze wyniki sprzedaży w swojej 37-letniej działalności.
W IV kwartale 2023 roku Grupa INPRO zrealizowała przedsprzedaż netto na poziomie 221 umów. Podsumowując cztery kwartały 2023 roku, sprzedaż netto wyniosła 863 umów, co stanowi wzrost o 105% w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego, kiedy zanotowano 420 umów.
W 2023 roku Grupa przekazała łącznie 577 lokali, w porównaniu do 714 sztuk w roku 2022.
Trudna sytuacja spółek deweloperskich w 2022 roku, a szczególnie fakt wstrzymania realizacji części projektów z uwagi na niski popyt, wpłynęła na sektor firm wykonawczych. Znaczna część firm budowlanych borykała się w 2023 r. z problemami płynnościowymi, odpływ pracowników z Ukrainy dodatkowo pogarszał sytuację. W związku z powyższym w spółce INPRO S.A. wystąpiły kilkutygodniowe opóźnienia w realizacji niektórych projektów, co skutkowało przesunięciem terminu uzyskania pozwolenia na użytkowanie na rok 2024 w przedsięwzięciach takich jak: RYTM, apartamenty w Mikołajkach. Przychód wygenerowany przez Grupę na tych inwestycjach zaksięgowany zostanie dopiero w 2024 roku.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.