Nowa aplikacja Axis zamienia kamery w czujniki ruchu
Dzięki nowej aplikacji Traffic CaMMRa od Axis Communications, kamery producenta można przekształcić w czujniki rozpoznające tablicę rejestracyjną, kierunek jazdy, kolor, markę, typ, a w niektórych przypadkach określony model pojazdu. Aplikacja działająca bezpośrednio w kamerze została opracowana przez FF Group.
„Możliwości zastosowania TraFFic CaMMRa są naprawdę szerokie: od monitorowania ruchu, liczenia i gromadzenia danych, aż po automatyczne pobieranie opłat. Może identyfikować ciężarówki, wychwytywać naruszenia, takie jak wyprzedzanie czy jazda po złym pasie, a nawet wyszukiwać skradzione samochody. W kolejnym etapie chcemy poszerzyć możliwości aplikacji także o pomiar prędkości pojazdu, czym mamy nadzieję otworzyć kolejne szerokie pole do działania”- mówi Jan Hazlbauer, manager projektu w FF Group.
Szybka analiza ruchu bezpośrednio w kamerze
Oprogramowanie działa bezpośrednio na kamerach sieciowych Axis. Wykorzystuje ich moc obliczeniową za sprawą tzw. edge computing. W rezultacie rozwiązanie nie wymaga dodatkowego sprzętu ani serwera. Ponadto Axis Communications wprowadziło nową kamerę AXIS Q1700-LE, specjalizującą się w rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych i w pełni dostosowaną do dalszej integracji z zewnętrznym oprogramowaniem, niezależnie od tego, czy są to systemy serwerowe, czy aplikacje ACAP, takie jak TraFFic CaMMRa.
Połączenie specjalistycznej kamery AXIS Q1700-LE i aplikacji TraFFic CaMMRa daje szereg możliwości. Dzięki wysokiej wydajności obliczeniowej kamery, zoptymalizowanej pod kątem wykorzystania w transporcie, wszystkie dane, w tym ich analiza, są natychmiast przetwarzane w kamerze. System jest bardzo szybki, aplikacja może zauważyć pojazd jadący z prędkością do 160 km/h w ok. 120-250 milisekund, a zatem może analizować jednocześnie nawet trzy pasy ruchu. Zakres analizy wynosi do 240 metrów w ciągu dnia i około 40 metrów w nocy.
„Kamery Axis są otwarte na aplikacje innych firm, co pozwala nam współpracować z ekspertami branżowymi. W rezultacie wspólnie powstają rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb klientów. TraFFic CaMMRa jest tego świetnym przykładem. Ponadto kamerę wraz z aplikacją można łatwo zintegrować z systemami zarządzania wideo. Inteligentna analiza, która odbywa się bezpośrednio w kamerze, jest z pewnością przyszłościowym rozwiązaniem w sektorze transportowym - wszechstronnym, prostym i bardzo szybkim”, podsumowuje Dalibor Smažinka, Business Development Manager w Axis Communications.
Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.