Komunikaty PR

Nowa inwestycja Sokołów S.A. w Osiu

2020-07-15  |  17:00
Biuro prasowe

Zakład w Osiu jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w tej części Europy. Wcześniej należał do firmy Gzella, która w 2018 r. stała się częścią firmy Sokołów. Marka Gzella przez lata zyskała renomę w kategorii wyrobów dojrzewających, surowych i wędzonych. Efektywnie łącząc tradycje masarskie regionu z nowoczesnymi technologiami i restrykcyjnymi normami produkcyjnymi, gwarantuje bezpieczeństwo i doskonały smak wędlin z Borów Tucholskich. Powierzchnia produkcyjna zakładu w Osiu to 11 000 m², a zdolności produkcyjne wynoszą aż 5 000 ton miesięcznie. Załoga liczy około 500 osób. Kolejne 800 osób pracuje w sieci sklepów Delikatesy Mięsne Gzella, obejmującej blisko 220 lokalizacji w różnych rejonach kraju.

Teraz przy Oddziale Sokołów w Osiu uruchomiony został nowy zakład przetwórstwa drobiu. Realizacja inwestycji rozpoczęła się październiku 2019 roku. Przestrzeń zakładu drobiowego, na którą składa się dział rozbioru, pakowania i ekspedycji, to niemal 400 m². Docelowo, przy funkcjonowaniu zakładu na dwie zmiany, pracować tu ma ok. 40 osób. Zdolności produkcyjne dotyczące podziału i pakowania tuszek drobiowych wynoszą ok. 40 ton na dobę. – Ta inwestycja ma dla nas ogromne znaczenie – mówi Dariusz Soszyński, Dyrektor Oddziału Sokołów w Osiu. – Dzięki niej, rozwijamy nasze moce produkcyjne w kolejnym obszarze, jakim jest przetwórstwo drobiu. Postawiliśmy na nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym cały proces przebiega sprawnie i efektywnie.

Linia rozbiorowa w nowo uruchomionym zakładzie została wyposażona w terminale wagowe z intuicyjnym interfejsem. To rozwiązanie, w połączeniu z całkowicie zintegrowanym systemem rozliczeniowym, pozwoliło w znacznym stopniu zautomatyzować cały proces. W zakładzie zastosowano wysokowydajne systemy chłodnictwa oparte na agregatach chłodniczych Copeland i Bitzer o podwyższonej efektywności chłodniczej i optymalizacji wydatku energetycznego. Zastosowane rozwiązania systemowe gwarantują 100% pełnej identyfikowalności, od przyjęcia surowca do końcowego etapu produkcji. Dzięki automatyzacji i zastosowanej technologii, czas od przyjęcia tuszki do wejścia na magazyn zapakowanych elementów z niej pozyskanych, wynosi nie więcej niż godzinę. Surowiec dostarczany do zakładu każdego dnia roboczego jest w tym samym dniu wprowadzany do dystrybucji w sieci Delikatesów Sokołów oraz Delikatesów Gzella.

Uruchomienie rozbioru drobiu w zakładzie w Osiu pozwoliło na wprowadzenie na rynek marki Uczta Drób. Asortyment linii obejmuje takie wyroby, jak kurczak świeży, kurczak rosołowy, poszczególne elementy z kurczaka oraz podroby. - Naszym priorytetem jest niezmiennie dostarczanie konsumentom świeżego, wysokiej jakości, smacznego produktu – podsumowuje Dariusz Soszyński, Dyrektor Oddziału Sokołów w Osiu. – Jestem przekonany, że również nasza nowa inwestycja pozwoli nam spełniać oczekiwania konsumentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.