Komunikaty PR

Nowa rzeczywistość handlu - jak zapewnić bezpieczeństwo?

2020-06-08  |  10:45
Biuro prasowe

Sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na zmiany w wielu sektorach usług. Zdecydowana większość sklepów stacjonarnych została zamknięta, a ich właściciele stanęli przed sporym wyzwaniem utrzymania swojego biznesu. Wraz z ponownym otwarciem salonów pojawiło się wiele pytań o kształt handlu. Nowa rzeczywistość, która nadeszła wraz z pandemią jest diametralnie inna zarówno pod względem zachowań konsumentów, jak i strategii prowadzenia handlu detalicznego.

 

Według najnowszych sondaży McKinsey&Company[1] - kadra zarządzająca w branży odzieżowej w USA spodziewa się 13% wzrostu zainteresowania zakupami przez Internet. I choć rozwój e-commerce jest zauważalny od dłuższego czasu (już w pierwszym kwartale 2020 roku tendencja ta wzrosła o 20%), to z pewnością obecna sytuacja wysoce przyspieszy ten proces. Co więcej, wzrost zainteresowania handlem internetowym, może nieść za sobą jego spadek w handlu stacjonarnym. Żeby temu zapobiec sprzedawcy detaliczni muszą dołożyć wszelkich starań, aby zatrzymać klientów przy swojej marce, przede wszystkim poprzez zachowanie zasad bezpieczeństwa, które w obecnej sytuacji jest priorytetem zarówno dla konsumentów jak i pracowników sklepów.

 

Z pomocą sieciom handlowym, przychodzi Checkpoint Systems ze swoim nowym programem – Smart Occupancy, który zapewnia ochronę klientów i pracowników oraz wyższy komfort pracy. Przedstawione rozwiązanie umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym liczby osób przebywających w sklepie. W momencie, gdy zalecane jest zachowanie dystansu społecznego, Smart Occupancy stanowi rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy jak dotąd sami monitorowali liczbę osób przebywających w sklepie. Wielu z nich do tego zadania musiało zatrudnić dodatkowe osoby, a utrzymanie nowego członka zespołu generowało wzrost kosztów. Co więcej, to rozwiązanie nie tylko pozwala kontrolować liczbę klientów w sklepach. Daje ono także poczucie bezpieczeństwa pracownikom, którzy mają świadomość dokładnej kontroli liczby osób w sklepie i zachowania niezbędnego reżimu sanitarnego zalecanego przez władze oraz specjalistów medycznych.

 

Nasze najnowsze rozwiązanie idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji, kiedy pandemia zmusiła wszystkich do zachowania bezpiecznych odległości. Brak kontroli nad liczbą osób przebywających w danym pomieszczeniu może odbić się na sytuacji epidemicznej, a na to społeczeństwo nie może sobie pozwolić. Klienci boją się zatłoczonych miejsc, które mogą stać się siedliskiem wirusa. Aby nie stracić zaufania klientów i zapewnić im najwyższy stopień bezpieczeństwa warto skorzystać ze Smart Occupancy, które z pomocą najnowszych technologii potrafi zapanować nad tłumem w salonie, a dodatkowo umożliwiając wszelkie korzyści wynikające z analityki ruchu klientów  – komentuje Ewa Pytkowska, Dyrektor Sprzedaży w Checkpoint Systems.

 

Z najnowszych badań Skilltelligence[2], wynika że to właśnie bezpieczeństwo konsumentów jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu – tak wskazuje 86% ankietowanych. Przy jednoczesnym spadku liczby odwiedzających, spowodowanym obawą przed zarażeniem – warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zapewnić jak najwyższą ochronę podczas robienia zakupów. W dalszej części raportu dowiadujemy się, że 57% badanych jest przeciwna luzowaniu obostrzeń dotyczących liczby osób przebywających w punktach sprzedaży. Jak możemy zauważyć – społeczeństwo oczekuje od przedsiębiorców wzmożonych działań prewencyjnych przed wirusem i tym głównie kieruje się podczas wyboru sklepu.  Mówiąc wprost, konsumenci wybiorą te miejsca, w których będą się czuć bezpiecznie, w których sprzedawca detaliczny pokaże, że profesjonalnie dba o zdrowie klientów i pracowników. Płyn do dezynfekcji przy wejściu i jednorazowe rękawiczki to zdecydowanie za mało, aby zbudować zaufanie, niezbęde w relacjach z konsumentami.

 

Smart Occupancy opiera się na współpracy platfromy Checkpoint HALO przetwarzającej dane przesyłane z kamery Visiplus 3D. Oparte na chmurze oprogramowanie dostarcza możliwości kontrolowania liczby osób przebywających w danym czasie w pomieszczeniu, uwzględniając takie elementy jak wielkość powierzchni, sklepy piętrowe lub miejsca uprzywilejowane – np. toalety. Pracownicy mogą sami monitorować sytuację z pozycji aplikacji mobilnej, która wysyła ostrzeżenia, gdy liczba osób zbliża się do granicznej. Dostępna jest możliwość dzielenia obiektu na kilka stref, z uwzględnieniem różnych punktów wejścia i wyjścia. To ważne z punktu widzenia pracownika – ma on poczucie, że w pełni kontrolując liczbę klientów, dba również o siebie i swoje zdrowie. Ochrona pracowników jest równie ważna, jak dbałość o kupujących.

 

Dzięki opcji przesyłania danych w czasie rzeczywistym przedsiębiorcy mogą kontrolować sytuację z każdego miejsca na ziemi, a następnie analizować je pod względem przestrzegania przez sklepy norm i obostrzeń. W rezultacie Smart Occupancy wspiera pracowników w tym trudnym czasie, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa i nieprzerwanie utrzymując jakość usługi. Personel nie musi odrywać się od swoich obowiązków, w celu nadzorowania odwiedzających. Manualne liczenie klientów wiąże się również z pewnym ryzykiem błędu, który w momencie wykorzystania nowych technologii minimalizowany jest praktycznie do zera.

 

Sklepy detaliczne po tak długim przestoju nie mogą pozwolić sobie na koszty związane z utrzymaniem dodatkowego personelu, odpowiedzialnego za kontrolowanie liczby osób przebywających w obiekcie, jak również nie mogą dopuścić do kar, nakładanych za nieprzestrzeganie obostrzeń epidemicznych. Smart Occupancy eliminuje te czynniki, zapewniając płynność funkcjonowania sklepów oraz utrzymanie ich rentowności na stałym poziomie – dodaje Dyrektor Sprzedaży w Checkpoint Systems.

 

Smart Occupancy można w łatwy sposób skonfigurować wraz ze Smart Temperature – czujnikiem pomiaru i analizy temperatury ciała. Połączenie tych dwóch rozwiązań może pomóc w walce z koronawirusem. Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Smart Temperature jest rozwiązaniem o wiele bardziej skutecznym i znacznie szybszym niż manualny pomiar ciepła.

 

Smart Occupancy decyduje przede wszystkim o bezpieczeństwie klientów i personelu, poprzez minimalizowanie ilości osób w obiekcie, z poszanowaniem zasad dystansu społecznego. Zapewnienie ochrony klientom i pracownikom powinno być priorytetem każdego przedsiębiorcy. Co więcej, wdrażanie nowych technologii w systemach organizacji handlu detalicznego stanowi bazę dla nowej rzeczywistości, która zastanie nas po pandemii. Według epidemiologów sytuacje jak ta, wywołana przez COVID-19, będą się w przyszłości powtarzać, a zatem warto nie tylko skutecznie odpowiedź na bieżące potrzeby, ale także być gotowym na podobne scenariusze w przyszłości.

 


[1] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/reimagining-stores-for-retails-next-normal

[2] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/konsumenci-doceniaja-srodki-bezpieczenstwa-w-sklep,63189

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:25

Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności

Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim
Handel Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
2024-09-26 | 11:00

Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji

Innowacje w obszarze płatności cyfrowych redefiniują funkcjonowanie branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering). W sektorze hotelarskim, gastronomicznym i cateringowym, który rozwija
Handel COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
2024-09-26 | 10:30

COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów

System kaucyjny w Polsce zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Zbiórka opakowań ma przyczynić się do ochrony środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.