Komunikaty PR

Nowe centrum dystrybucyjne RTL Polska w Prologis Park Chorzów

2021-08-20  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Rykowska
AXI IMMO Group

Twarda 18
00-105 Warszawa
monika.rykowska|axiimmo.com| |monika.rykowska|axiimmo.com
+48 725 900 100
www.axiimmo.com

RTL Polska Sp. z o.o. firma logistyczna specjalizująca się w obsłudze klientów z branży odzieżowej zdecydowała się wynająć blisko 1400 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej w Prologis Park Chorzów. To kolejna transakcja najemcy, w której doradzało AXI IMMO.

RTL Polska oferuje międzynarodowe usługi transportowe, magazynowanie, konfekcjonowanie oraz dystrybucję towarów. Firma współpracuje z największymi producentami w branży odzieżowej, świadcząc pełen serwis logistyczny. W portfolio jej klientów znajdują się najbardziej rozpoznawalne światowe marki. RTL Polska powstała w 2007 roku na skutek rozwoju włoskiej spółki Autotrasporti Rutilli Adolfo s.r.l., która obejmuje swoim zasięgiem całą Europę w sektorze Fashion.

- Po udanej współpracy z firmą AXI IMMO przy poszukiwaniu powierzchni magazynowej w Warszawie zdecydowaliśmy się powierzyć jej kolejne zadanie znalezienia centrum dystrybucyjnego na Śląsku. Decydując się na otwarcie dodatkowego magazynu przeładunkowego tzw. cross docku, skoncentrowaliśmy się na inwestycjach, oferujących możliwie dużą liczbę doków na stosunkowo niedużej powierzchni zwiększając ECR, czyli Efektywną Obsługę Klientów. Dodatkową zaletą centrum dystrybucyjnego Prologis Park Chorzów okazała się dostępność bramy wjazdowej z poziomu 0, usprawniając nasz serwis logistyczny – wyjaśnia Piotr Kowalczyk, RTL Polska.

Docelowo firma logistyczna RTL Polska zajmie narożny moduł magazynowy, oferujący 8 doków i 1 bramę wjazdową, o powierzchni 1246 mkw., a dodatkowe 151 mkw. uzupełni część biurowo-socjalna.

- Klient poszukiwał magazynu przerzutowego, na szlaku Bratysława – Warszawa, który pozwoli na przeładunki z kierunków Europy płd-wsch, płd-zach, dystrybucję w Polsce południowej oraz zasilanie głównego na Polskę centrum dystrybucyjnego w Warszawie. Z tego względu duże znaczenie przy wyborze inwestycji w Chorzowie miało jej sąsiedztwo węzła autostradowego A4, jak i bliskość węzłów autostradowych A2 – dodaje Damian Kińczyk, Associate Director w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, AXI IMMO.

- Niezaprzeczalnym atutem Prologis Park Chorzów jest lokalizacja, ponieważ położony jest w pobliżu głównych międzynarodowych korytarzy transportowych. Naszemu nowemu klientowi chcemy zaoferować znacznie więcej, dlatego poza nowoczesną powierzchnią zapewniamy pełną obsługę techniczną i całodobową ochronę, a jego pracownikom bezpieczne i komfortowe miejsce pracy – zaznacza Piotr Brycki, Leasing & Customer Experience  Manager, Prologis.

Prologis Park Chorzów to nowoczesne centrum dystrybucyjne o powierzchni 251 500 mkw. oferujące duże place manewrowe, 3 niezależne bramy wjazdowe oraz liczne miejsca parkingowe dla klientów i gości. Kompleks magazynowy znajduje się w pobliżu Katowic, a jedną z jego największych zalet jest  niewielka odległość (15 km) do węzła Gliwice-Sośnica, który łączy dwie największe autostrady - A1 i A2. Na terenie Prologis Park Chorzów znajdują się udogodnienia transportowe dla pracowników m.in. przystanki komunikacji miejskiej i wiaty rowerowe,  co dodatkowo zwiększa atrakcyjność inwestycji w oczach najemców. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AXI IMMO Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.