Nowe regularne połączenie między Bolonią a Krakowem
DB Schenker stale rozwija swoją ofertę i optymalizuje czas realizacji zleceń • Teraz importerzy i eksporterzy mogą korzystać z nowej regularnej linii między Bolonią a Krakowem
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego wymiana handlowa z Włochami w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wykazała eksport towarów z Polski w wysokości 3,3 mld euro (wzrost o 24,9%), także tyle samo wyniósł nasz import z Włoch, dokładnie 3,3 mld euro (przy wzroście o 9,6%). Oznacza to idealną równowagę między eksportem a importem.
Włochy są niewątpliwie w czołówce partnerów handlowych Polski, a polscy przedsiębiorcy bardzo cenią sobie tę współpracę. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wymiany towarów z Włochami, DB Schenker uruchomił kolejne połączenie drogowe. Od marca tego roku towary z całej Polski transportowane są przez Kraków i Bolonię 5 razy w tygodniu. Produkty „Made in Italy” trafiają do Polski w zaledwie 20 godzin. To samo w drugą stronę, towary do włoskich przedsiębiorców wyjeżdżają z krakowskiego terminala od wtorku do soboty.
Najczęściej przewożonymi ładunkami są: metale, produkty z branży elektronicznej, optycznej, wyroby przemysłu elektromaszynowego, materiały i wyroby włókiennicze, towary z branży wykończeniowej oraz artykuły spożywcze.
Nowe połączenie daje także dodatkową możliwość dla klientów, którzy chcą dostarczyć swoje przesyłki na Maltę. Po dotarciu towarów do Bolonii włoski oddział operatora organizuje dalszą dystrybucję do Neapolu, a następnie promem na wyspę.
Specjalnie na potrzeby tego połączenia, do sieci DB Schenker w Polsce włączono kolejne nadwozia wymienne (swap body, BDF). Zastosowanie BDF pozwala nie tylko efektywniej realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą przestrzeń ładunkową niż tradycyjna naczepa, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i, co się z tym wiąże, niższą emisję spalin.
DB Schenker dysponuje 430 terminalami w Europie przeznaczonymi do obsługi transportu drogowego dla klientów z różnych branż. Dzięki tak rozbudowanej sieci operator logistyczny w Europie obsługuje ponad 400 tys. przesyłek dziennie. Nowe połączenie z Włochami pozwala zwiększyć obroty towarowe handlu zagranicznego oraz przyspieszyć dostawy importowanych, jak i eksportowanych produktów.
O DB Schenker w Polsce
DB Schenker jest globalnym operatorem logistycznym. Oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące transport lądowy, oceaniczny, lotniczy i logistykę magazynową. Zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. W Polsce operator logistyczny dysponuje silną siecią połączeń pomiędzy 17 oddziałami. Posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną. Łącznie zatrudnia około 2500 osób.
https://www.dbschenker.com/pl-pl

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.