Komunikaty PR

Nowe regularne połączenie między Bolonią a Krakowem

2021-07-26  |  15:00
Biuro prasowe

DB Schenker stale rozwija swoją ofertę i optymalizuje czas realizacji zleceń • Teraz importerzy i eksporterzy mogą korzystać z nowej regularnej linii między Bolonią a Krakowem

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego wymiana handlowa z Włochami w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wykazała eksport towarów z Polski w wysokości 3,3 mld euro (wzrost o 24,9%), także tyle samo wyniósł nasz import z Włoch, dokładnie 3,3 mld euro (przy wzroście o 9,6%). Oznacza to idealną równowagę między eksportem a importem.

Włochy są niewątpliwie w czołówce partnerów handlowych Polski, a polscy przedsiębiorcy bardzo cenią sobie tę współpracę. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wymiany towarów z Włochami, DB Schenker uruchomił kolejne połączenie drogowe. Od marca tego roku towary z całej Polski transportowane są przez Kraków i Bolonię 5 razy w tygodniu. Produkty „Made in Italy” trafiają do Polski w zaledwie 20 godzin. To samo w drugą stronę, towary do włoskich przedsiębiorców wyjeżdżają z krakowskiego terminala od wtorku do soboty.

Najczęściej przewożonymi ładunkami są: metale, produkty z branży elektronicznej, optycznej, wyroby przemysłu elektromaszynowego, materiały i wyroby włókiennicze, towary z branży wykończeniowej oraz artykuły spożywcze.

Nowe połączenie daje także dodatkową możliwość dla klientów, którzy chcą dostarczyć swoje przesyłki na Maltę. Po dotarciu towarów do Bolonii włoski oddział operatora organizuje dalszą dystrybucję do Neapolu, a następnie promem na wyspę.

Specjalnie na potrzeby tego połączenia, do sieci DB Schenker w Polsce włączono kolejne nadwozia wymienne (swap body, BDF). Zastosowanie BDF pozwala nie tylko efektywniej realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą przestrzeń ładunkową niż tradycyjna naczepa, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i, co się z tym wiąże, niższą emisję spalin.

DB Schenker dysponuje 430 terminalami w Europie przeznaczonymi do obsługi transportu drogowego dla klientów z różnych branż. Dzięki tak rozbudowanej sieci operator logistyczny w Europie obsługuje ponad 400 tys. przesyłek dziennie. Nowe połączenie z Włochami pozwala zwiększyć obroty towarowe handlu zagranicznego oraz przyspieszyć dostawy importowanych, jak i eksportowanych produktów.

O DB Schenker w Polsce

DB Schenker jest globalnym operatorem logistycznym. Oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące transport lądowy, oceaniczny, lotniczy i logistykę magazynową. Zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. W Polsce operator logistyczny dysponuje silną siecią połączeń pomiędzy 17 oddziałami. Posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną. Łącznie zatrudnia około 2500 osób.

https://www.dbschenker.com/pl-pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.