Nowe technologie dla wczesnego wykrywania nowotworów skóry
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Novartis Poland nawiązuje współpracę ze SkinVision w zakresie budowania świadomości profilaktyki i diagnostyki czerniaka
- Novartis Poland i SkinVision podpisały umowę partnerską, dzięki której aplikacja i usługa SkinVision są dostępne dla użytkowników w Polsce.
- SkinVision to usługa medyczna zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry i kształtować prozdrowotne zachowania w obszarze zdrowia skóry i dermatologii.
Novartis Poland i SkinVision będą współpracować nad wspólnym planem wspierającym wczesne wykrywanie nowotworów skóry, w tym czerniaka. SkinVision to sprawdzona klinicznie i objęta regulacjami usługa medyczna, w której centrum znajduje się aplikacja na smartfona. Aplikacja pozwala na wykrycie oznak większości często występujących nowotworów skóry z 95% dokładnością[1]. Dzięki partnerstwu usługa SkinVision jest dostępna dla polskich użytkowników w języku ojczystym od kwietnia 2021 roku.
W Polsce rocznie w kierunku czerniaka diagnozowanych jest blisko 4000 pacjentów[2] w porównaniu z 32’000 w Niemczech które charakteryzują się tym samym fototypem skory i nasłonecznieniem. Skutkiem niskiej wykrywalności w Polsce jest bardziej zaawansowana choroba w momencie diagnozy, wykrywany nowotwór jest większy a szanse pacjenta niższe, pomimo identycznej dostępności nowoczesnych metod terapeutycznych w porównaniu z sąsiednimi Niemcami[3]. Czerniak stanowi tylko 4% wszystkich nowotworów skóry, ale charakteryzuje się bardzo agresywnym przebiegiem[4] i jest odpowiedzialny za 80% zgonów z powodu nowotworu skóry[5]. Szybka diagnoza czerniaka zwiększa szanse pacjentów na skuteczne leczenie.
SkinVision, z prawie 2 milionami użytkowników na całym świecie, to usługa medyczna, która obejmuje aplikację SkinVision, łączącą technologię sztucznej inteligencji z wiedzą i doświadczeniem dermatologów. Za pomocą aparatu w smartfonie, użytkownik może wykonać zdjęcie skóry i uzyskać natychmiastową ocenę ryzyka oraz rekomendację, czy dalsza wizyta u lekarza jest wskazana, i jak szybko powinna nastąpić. W oparciu o typ i profil ryzyka skóry, w przypadku wystąpienia ryzyka lub wysokiego ryzyka, SkinVision zapewnia spersonalizowane wsparcie w zakresie ochrony zdrowia skóry, zarówno przed jak i po wizycie u lekarza.
„Rola pacjenta na samym początku ścieżki diagnostycznej jest bardzo ważna – to on decyduje o zapisaniu się na konsultację lekarską, gdy coś go niepokoi. Brak świadomości kryteriów oceny nowotworów skóry może uśpić czujność onkologiczną i opóźnić diagnostykę. Tymczasem czerniak to nowotwór, który ma bardzo agresywny przebieg. Stąd pomysł na cyfrowe narzędzie, które wesprze Polaków w samokontroli znamion skórnych, a dzięki łatwej w użyciu technologii może nawet skłonić do wizyty te osoby, które normalnie nie zdecydowałyby się na badanie dermatoskopowe u dermatologa czy w poradni POZ” – mówi Marta Wielondek, Dyrektor Generalny Novartis Oncology w Polsce.
„Celem SkinVision jest przedefiniowanie sposobu, w jaki podchodzimy do zdrowia skóry.
Z uwagi na dużą liczbę osób w grupie ryzyka, Polska jest dla nas bardzo ważnym regionem. Jesteśmy przekonani, że razem z Novartis Poland możemy poprawić wskaźnik wczesnego wykrywania czerniaka w Polsce” - mówi Erik de Heus, dyrektor generalny SkinVision. „Łączymy doświadczenie lekarzy i dermatologów z zaawansowaną technologią, mając za cel poprawianie obecnej sytuacji, gdzie zdrowie i życie pacjentów nie jest w zagrożone późnym wykryciem nowotworu skóry lub brakiem dostępu do odpowiedniej opieki. Jesteśmy dumni, że we współpracy z Novartis możemy zaoferować SkinVision użytkownikom w Polsce”.
Informacje o firmie Novartis
Novartis dostarcza rozwiązania, które mają na celu zaspokojenie potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich opiekunów. Grupa Novartis, z siedzibą główną w Bazylei, w Szwajcarii, posiada bogate portfolio produktów leczniczych obejmujące leki innowacyjne, zapewniające oszczędności leki generyczne i biopodobne oraz preparaty okulistyczne. Globalnie Novartis zajmuje czołowe pozycje we wszystkich tych obszarach. W 2017 r. grupa Novartis odnotowała sprzedaż netto na poziomie 49,1 mld dol., z czego 9,0 mld dol. przeznaczyła na badania i rozwój. Grupa Novartis zatrudnia około 125 tys. pełnoetatowych pracowników, a produkty lecznicze oferowane przez firmę dostępne są w ponad 155 krajach na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej http://www.novartis.com.
Informacje o SkinVision
SkinVision to usługa medyczna, która pomaga ocenić znamiona pod kątem najczęstszych rodzajów nowotworów skóry. Usługa została zaprojektowana, aby wspierać wykrywanie nowotworów skóry, poszerzając wsparcie użytkowników spersonalizowanymi poradami dotyczącymi zdrowia skóry i zaleceniami w zakresie zachowań prozdrowotnych. W centrum usługi znajduje się aplikacja SkinVision, która jest zarejestrowanym urządzeniem medycznym, łączącym technologię sztucznej inteligencji z doświadczeniem specjalistów dermatologów. SkinVision to usługa po którą użytkownicy sięgają w przypadku zaadresowania konkretnego podejrzenia ryzyka, jak również w ramach wprowadzenia nowego podejścia do regularnej troski o zdrowia skory. Aplikacja SkinVision została zatwierdzona jako wyrób medyczny z europejskim znakiem CE. Posiada również certyfikat ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji.
[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jdv.15935
[2] Rutkowski P., Wysocki P.J., et al., Cutaneous melanomas, Oncol Clin Pract 2019; 15. DOI: 10.5603/OCP.2018.0055., s. 2
[3] Dane: The Global Cancer Observatory, Globcan, WHO, Dec 2020
[4] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166
[5] Miller, A. J., & Mihm, M. C. (2006). Melanoma. New England Journal of Medicine, 355(1), 51–65. doi:10.1056/nejmra052166

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Ochrona środowiska
Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne

Brak dostępu do wody pitnej to dziś codzienność m.in. w niektórych krajach Afryki Wschodniej. Idzie za tym nie tylko zwiększone ryzyko chorób, ale też pogłębiające się ubóstwo i nierówności społeczne. Mieszkańcy najbardziej dotkniętych suszą rejonów muszą się bowiem skupiać na poszukiwaniu wody zamiast na pracy czy nauce. ONZ szacuje, że realizacja do 2030 roku Celu 6. Zrównoważonego Rozwoju wymaga znacznego przyspieszenia.
Przemysł
Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich

90 proc. obywateli UE wskazuje, że państwa członkowskie powinny się bardziej zjednoczyć w obliczu obecnych wyzwań. Co istotne, dwie trzecie badanych oczekuje, że UE bardziej zaangażuje się w ich ochronę przed globalnymi zagrożeniami – wskazuje „Eurobarometr 2025”. Takie podejście jest dziś dominujące w większości krajów członkowskich. Sprzyjają temu także narzędzia proponowane przez KE na rzecz zwiększania inwestycji w rozwój zdolności obronnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.