Komunikaty PR

Nowość od Alpro: roślinne napoje kawowe – idealne na letnie dni

2023-06-19  |  12:00

Konsumenci coraz częściej decydują się na włączanie do codziennej diety produktów roślinnych. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi marka Alpro, wprowadzając na rynek kolejne nowości. Na półki sklepowe trafiły właśnie roślinne napoje kawowe w trzech wariantach smakowych i dwóch pojemnościach – również w formacie „on-the-go”. Produkty roślinne, które będą dostępne od czerwca do września, to nie tylko przepyszny smak orzeźwiającej, mrożonej kawy, ale i element diety planetarnej, korzystnej zarówno dla zdrowia, jak i dla planety[1].

Polacy coraz chętniej sięgają po artykuły spożywcze na bazie roślin. W 2022 roku co już niemal co trzecie gospodarstwo domowe w Polsce przynajmniej raz sięgnęło po produkty roślinne[2]. – Tegoroczne dane również potwierdzają wysoki poziom konsumpcji produktów roślinnych, co przekłada się na wielkościowy wzrost rynku alternatyw dla mleka i jego przetworów. Konsumenci oczekują różnorodności, dlatego kierując się tymi preferencjami, do oferty marki Alpro wprowadzamy nowe, sezonowe produkty – kawy mrożone na bazie soi i migdałów w wyjątkowych wariantach smakowych. To doskonały sposób na orzeźwienie podczas nadchodzących letnich dni – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik marki Alpro.

Roślinne orzeźwienie

Niezależnie od stylu życia i ulubionej formy odpoczynku – latem potrzebujemy ochłodzenia. Zapewnią je nowości od Alpro – 100 % roślinne, chłodzone napoje kawowe. Jednym z nich jest napój sojowy macchiato z ekstraktem kawy - Alpro Iced Coffee. Jego przygotowanie jest niezmiernie proste – aby cieszyć się kawowym smakiem i delikatną konsystencją, wystarczy schłodzić napój w lodówce. Produkty w opakowaniu o pojemności 1 l to perfekcyjny towarzysz długich rozmów o poranku oraz wakacyjnych chwil w gronie przyjaciół.

Marka Alpro przygotowała propozycję również dla tych, którym lato upływa pod znakiem nowych projektów, podróży czy spacerów. Mały, wygodny, w sam raz do ręki - format „on-the-go” to doskonały pomysł na orzeźwienie tu i teraz. W nowej pojemności (235 ml) dostępne są dwa smaki - napój kawowo-migdałowy oraz kawowo-sojowy z karmelem. Zarówno Alpro Iced Coffee, jak i napoje kawowe „on-the-go” to nie tylko doskonały smak, ale i źródło białka roślinnego[3], wapnia, witamin B2 i B12 oraz witaminy D[4]. Dzięki niskiej zawartości tłuszczów nasyconych, a także braku laktozy i glutenu w składzie, sprawdzą się w każdej diecie.

Napoje roślinne w diecie przyszłości

Włączenie produktów roślinnych do codziennego menu to także odpowiedni sposób, aby zatroszczyć się o stan środowiska naturalnego, ponieważ wszystko, co pojawia się na naszych talerzach, wpływa nie tylko na zdrowie, ale także na planetę. Wprowadzanie większej ilości roślin do naszego menu to jedna z podstawowych zasad diety planetarnej. Zakłada ona m.in., że białko w większości powinno być czerpane z produktów pochodzenia roślinnego, np. nasion roślin strączkowych czy nasion i orzechów[5]. Odżywanie zgodnie z zasadami „diety przyszłości”, m.in. w wydaniu polskim, promuje raport „Talerz przyszłości” opracowany przez Interdyscyplinarne Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości. Jak wskazują jego autorzy, na zwiększanie liczby lat przeżytych w zdrowiu wpływ mają czynniki związane z prawidłową dietą, opartą o produkty pochodzenia roślinnego[6].

W założenia diety planetarnej wpisują się także dotychczas dostępne napoje roślinne Alpro - sojowe, owsiane, migdałowe czy kokosowe, a także Alpro PSST!... TO NIE MLEK* oraz warianty smakowe. Dzięki poszerzeniu oferty o produkty sezonowe konsumenci mogą cieszyć się także smakiem mrożonej kawy.

 


[1] e-book-Talerz-Zdrowego-Zywienia.pdf (pzh.gov.pl), str.8

[2] Panel Gospodarstw Domowych GFK, roczna penetracja w kategorii produktów roślinnych w (napoje roślinne oraz roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan) w 2022 roku.

[3] Dotyczy napoju kawowo-sojowego z karmelem i napoju sojowego macchiato z ekstraktem kawy.

[4] Dotyczy napoju sojowego macchiato z ekstraktem kawy.

[5] e-book-Talerz-Zdrowego-Zywienia.pdf (pzh.gov.pl),

[6] Raport „Talerz przyszłości”, https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.