Nowy miejski park w portfelu SEGRO
Spółka SEGRO, działając w imieniu SEGRO European Logistics Partnership (SELP), kupiła we Wrocławiu dwa obiekty o łącznej powierzchni 38,000 m2. W transakcji SEGRO reprezentowali doradcy z JLL.
Zakupiony od Panattoni Europe park otrzymał nazwę SEGRO Business Park Wrocław. Tworzą go dwa budynki, na które składa się łącznie 35,000 m2 powierzchni magazynowej i 3,000 m2 biur. Oba obiekty są w pełni wynajęte przez dziewięciu klientów reprezentujących głównie branżę logistyczną. Park jest doskonale zlokalizowany w południowo-zachodniej części Wrocławia, w pobliżu skrzyżowania autostrad A4 oraz A8.
– Wrocław znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się miast Unii Europejskiej, jest także rosnącą gwiazdą rynku magazynowego, z ogromnym potencjałem dotarcia zarówno do klienta lokalnego, jak i dzięki strategicznej lokalizacji między Warszawą, Berlinem i Pragą, z doskonałymi możliwościami dotarcia do chłonnych rynków innych regionów Polski i państw ościennych. SEGRO Business Park Wrocław to nasza kolejna w ostatnich kilku miesiącach inwestycja na Dolnym Śląsku i na tym zakupie nie kończy się nasz apetyt na rozwój w regionie – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor ds. Inwestycji SEGRO na Europę Centralną.
– Już dawno zauważyliśmy, że rosnąca sprzedaż internetowa zwiększy popyt na operatorów logistycznych, platformy przeładunkowe i punkty sprzedaży blisko klientów. Stąd rosnąca popularność parków zlokalizowanych w miastach, które odpowiadają potrzebom ostatniej mili i logistyki wewnątrz miasta. Sprzedaż takiego parku jak Panattoni City Logistics Wrocław I firmie SEGRO potwierdza nasze wcześniejsze prognozy i pokazuje, że parki miejskie stają się dobrą okazją do inwestycji – mówi Robert Dobrzycki, dyrektor generalny Panattoni Europe.
– Cieszy nas fakt, że SEGRO po raz kolejny obdarzyło nas zaufaniem przy realizacji swojej strategii inwestycyjnej. Gratulujemy SEGRO tego zakupu, który naszym zdaniem wpisuje się w trendy aktualnie napędzające polski rynek magazynowy – obiekt położony jest w granicach Wrocławia, spełnia warunki dla rozwiązań wewnątrzmiejskiej logistyki i jednocześnie zapewnia łatwy dostęp do rynków krajowych i zagranicznych – dodaje Magdalena Uler-Kłeczek, Starszy Konsultant w Dziale Rynków Kapitałowych, JLL.
SEGRO Business Park Wrocław to kolejny, po SEGRO Industrial Park Wrocław 2, zakup SEGRO w tym regionie. W ubiegłym roku firma powiększyła również swój portfel w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych o 17 ha działkę z możliwością wybudowania kolejnych 75,000 m2.
Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.