Nowy partner Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. To duża firma budowlana
Spółka ALSTAL Grupa Budowlana została nowym Partnerem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Duża firma, pochodząca z Bydgoszczy, specjalizuje się w generalnym wykonawstwie inwestycji budowlanych na terenie całej Polski.
Grupa Budowlana ALSTAL dołączyła do grona Partnerów Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
W tym wąskim i prestiżowym kręgu znajdują się firmy z różnych branż, takich jak: finanse, bankowość, HR, prawo i konsulting. Wiedza i bogate doświadczenie to cechy wyróżniające Partnerów ŁSSE.
Bycie Partnerem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej to szansa na rozwój i poszerzenie horyzontów. To miejsce, w którym spotykają się cenione na rynku firmy, posiadające ekspercką wiedzę w swoich specjalizacjach. Dzięki cyklicznym spotkaniom, przedsiębiorcy mają szansę na zacieśnienie współpracy i wymianę cennych doświadczeń biznesowych.
ŁSSE wspiera lokalnych przedsiębiorców i inwestorów, tworząc idealne miejsce do rozwijania swojego biznesu i całej gospodarki. Wsparcie udzielają również Partnerzy Strefy, który na każdym kroku służą swoją fachową wiedzą.
- Współpraca z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną ogromnie nas cieszy. To największa Strefa w Polsce i jedna z największych na świecie. Z dużym zaangażowaniem pragniemy wspierać nowych i obecnych inwestorów z naszego regionu. Jestem przekonany o tym, że wiedza i doświadczenie jakim dysponujemy przyczynią się do rozwoju lokalnego biznesu. Zauważamy olbrzymi potencjał inwestycyjny w tym regionie. Widać to po statystykach, nowych inwestorach i strategicznym podejściu, które realizuje ŁSSE. Liczymy na owocną współpracę, która przyniesie korzyści zrzeszonym firmom i przyczyni się do rozwoju całego regionu. – powiedział Łukasz Jabłoński, Dyrektor Oddziału Łódź firmy ALSTAL Grupa Budowlana.
Obecnie w Polsce istnieje czternaście Specjalnych Stref Ekonomicznych. Są to wyodrębnione administracyjnie obszary na terenie naszego kraju, w których prowadzenie działalności gospodarczej odbywa się na specjalnych, preferencyjnych warunkach. SSE charakteryzują się wysoko rozwiniętą infrastrukturą, dzięki czemu są one atrakcyjne zarówno dla polskich, jak i zagranicznych inwestorów.
Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna powstała w 1997 roku i uznawana jest za najlepszą strefę ekonomiczną w Europie. Swoim obszarem obejmuje ona województwo łódzkie, część województwa mazowieckiego i wschodnią część województwa wielkopolskiego. Z dużą troską i odpowiedzialnością wspiera wszystkich zrzeszonych przedsiębiorców.
Strefa łódzka charakteryzuje się świetną lokalizacją, na skrzyżowaniu dwóch autostrad A1 (północ-południe) i A2 (wschód-zachód). Na terenie Strefy znajdują się dwa międzynarodowe porty lotnicze (Warszawa i Łódź) oraz rozbudowana sieć kolejowa cargo, w tym połączenie kolejowe Polska-Chiny (Łódź-Chengdu).
Strategiczna lokalizacja, ulgi podatkowe, fachowe doradztwo inwestycyjne oraz dostęp do wykształconej kadry sprawiły, że w ostatnich latach Łódzka SSE znalazła się w czołówce stref na świecie w rankingu przygotowanego przez Magazyn FDI (część grupy Financial Times). Na terenie Strefy wydano już ponad 320 zezwoleń na budowę, a zainwestowanych zostało około 15 miliardów złotych. Przełożyło się to na powstanie aż 37 tysięcy miejsc pracy.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.