Komunikaty PR

O ponad pół tony CO2 mniej. Udane testy e-ciężarówki Volvo w DHL Parcel

2023-07-21  |  09:13
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

DHL Parcel przetestował w 100% elektryczną ciężarówkę marki Volvo. Wrażenie robi imponujący zasięg pojazdu, szybkie ładowanie oraz możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania. DHL oferując europejski transport towarów, dąży do realizacji założeń strategii GoGreen, w której jednym z filarów jest elektryfikacja floty, w tym również samochodów dostawczych. Testy elektrycznej ciężarówki Volvo to krok w stronę redukcji emisji CO2.

Zrównoważony transport europejski

Z raportu „Transport drogowy w Polsce 2023” wynika, że co trzecia firma z sektora transportu drogowego planuje rozwijanie floty pojazdów napędzanych biodieslem, a niemal co piąta floty pojazdów elektrycznych. Kluczowe jest, aby branża logistyczna obrała zielony kurs na rzecz ochrony klimatu. Dlatego DHL, jako globalny lider dystrybucji towarów, dążąc do realizacji założeń strategii GoGreen, poszukuje alternatywnych możliwości transportu, bezpiecznych dla otaczającego środowiska. Jedną z nich są właśnie elektryczne samochody dostawcze. Na początku czerwca na zlecenie DHL Parcel i DHL Freight w Łodzi przetestowano najnowszą, elektryczną ciężarówkę marki Volvo.

- Ciężarówka Volvo zasilana elektrycznie okazała się wydajnym, ale także ekologicznym rozwiązaniem. Jako globalna Grupa DHL chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów – zarówno indywidualnych jak i biznesowych – dotyczące ekologicznego i zrównoważonego transportu. Dlatego dążymy do osiągnięcia naszego długoterminowego celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla. To ważny element, który pomoże zmniejszyć wytwarzanie CO2 na europejskich i światowych drogach. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnym technologiom i sprawdzonym partnerom, takim jak Volvo komentuje Arkadiusz Stasiak – Dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.

W dalszym etapie DHL planuje zainwestowanie w elektryczne ciągniki siodłowe.

- Testy, które zrealizowaliśmy w Dziale Transportów Krajowych, pozytywnie nas zaskoczyły. Planujmy w bieżącym roku testy kolejnych modeli ciężarowych ciągników z napędem elektrycznym. Celem jest implementacja najnowszych, dostępnych na rynku technologii i rozwiązań, dla eliminowania emisji CO2dodaje Artur Krasowski – Dyrektor Operacyjny DHL Freight Polska.

Wydajność i ekologia

Przejechana przez testowany pojazd odległość pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o 523 kg. Właśnie tyle dwutlenku węgla wytwarzałaby tradycyjna ciężarówka, napędzana silnikiem spalinowym. Ciągnik siodłowy Volvo posiada również imponujący zasięg, który wynosi około 300 km. To ważna cecha dla firm z branży logistycznej, które potrzebują pewności, że ich pojazdy będą mogły pokonywać dłuższe trasy bez konieczności częstego ładowania. Podczas siedmiodniowego testu pojazd ładowany był jedynie dwa razy, a każde z ładowań od poziomu 30% do pełna zajęło średnio tylko 2 godziny. Pojazd zebrał pozytywne opinie kierowców, dla których jest intuicyjny, wygodny i nowoczesny oraz pozwala na swobodne manewrowanie.

Samochód ciężarowy Volvo FM Electric posiada dwunastobiegową skrzynię biegów I-Shift połączoną z dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi i klasycznym mostem napędowym. Dzięki zachowaniu skrzyni biegów I-Shift pojazdy HD są wyposażone w tempomat topograficzny I-See. Pojazd posiada system utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania stabilności przy poślizgu i przy wystrzale opony. Redukuje on o około 85% siłę wymaganą do manewrowania kołem kierownicy. Samochód wyposażony został również w systemy wspomagające kierowcę, m.in. system wykrywania niechronionych użytkowników dróg, monitorujący zachowanie kierowcy w czasie jazdy czy odchylenie od pasa ruchu. Dodatkowo posiada również tempomat adaptacyjny z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowania awaryjnego.

- Dzięki testom ze sprawdzonymi partnerami, takimi jak DHL Parcel Polska, udowadniamy, że elektryczne samochody ciężarowe znajdują zastosowanie w transporcie już dziś. Gwarantowane zasięgi ciągnika oraz możliwości ładowania pozwalają na sprawne i bezemisyjne dostawy. Testowane przez DHL Parcel Volvo FM posiada również radary boczne, których strefa skanowania - strefa bezpieczna, to 30 m w tył i 7 m w przód, co podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Dodatkowo samochód posiada kamerę narożną w podstawie lusterka oraz kamerę tylną cofania - komentuje Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director, Volvo Trucks Polska.

W ramach testów transport liniowy DHL każdego dnia dostarczał towar do wybranych klientów. Wśród nich była m.in. firma H&M – jeden z kluczowych graczy rynku e-commerce, dla których zielone dostawy są ważnym elementem działań biznesowych.

Nie tylko samochody

Elektryczna flota DHL to nie tylko samochody, ale też jednoślady. DHL Parcel prowadzi testy elektrycznego roweru kurierskiego cargo. Rower pozwala kurierowi przemieszczać się z dużą łatwością i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywany. Ponadto nie emituje nie tylko CO2, ale także hałasu, dzięki czemu jest bardzo przyjaznym środkiem transportu w przestrzeni miejskiej.


Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.