Akumulatory wielokrotnego ładowania coraz bardziej popularne
Globalny trend polegający na rosnącej świadomości dotyczącej ochrony środowiska wywiera obecnie także wpływ na zachowania związane z zakupem baterii. W coraz większym stopniu konsumenci zdają sobie sprawę z korzyści ze stosowania akumulatorów wielokrotnego ładowania oraz ich dobrego stosunku wartości do ceny. Dodatkową korzyścią w czasach COVID-19 jest brak konieczności pójścia do sklepu, gdy bateria się wyczerpie.
Obecnie jest doskonały czas, aby sprawdzić najnowsze rozwiązania dostępnych na rynku akumulatorów (wielokrotnego ładowania) i zobaczyć, jak firma Panasonic spełnia potrzeby klientów, oferując akumulatorki eneloop.
Wzrost sprzedaży w czasie pandemii
W 2019 roku zakup akumulatorów wzrósł o 2%, a wartość sprzedaży o 1% w porównaniu z poprzednim rokiem.1 Rozwijał się cały rynek akumulatorów i pomimo kryzysu związanego z COVID-19 rozwój ten nie został zatrzymany w 2020 roku. Globalna pandemia wyrządziła niewielkie szkody na rynku, a tak naprawdę nawet pobudziła sprzedaż akumulatorów.
Podczas lockdownu ludzie częściej niż kiedykolwiek wcześniej zostawali w budynkach, spędzając czas w swoich domach na jeszcze intensywniejszym graniu w gry, oglądaniu telewizji, zabawach z dziećmi i gotowaniu. Krótko mówiąc, na wykonywaniu czynności wymagających korzystania z baterii.
Oferowanie stosunku wartości do ceny, jakiego oczekują konsumenci
Globalna pandemia zmieniła sposób, w jaki ludzie robią zakupy, wyjaśnia Vicky Raman (dyrektor marketingu ds. marki w firmie Panasonic Energy Europe). „Wyprawy do sklepu stały się rzadsze i występuje mniejsza presja na wymyślanie ofert specjalnych, ponieważ przede wszystkim tym, czego konsumenci poszukują, są niezawodne akumulatorki charakteryzujące się dobrym stosunkiem wartości do ceny”.
Akumulatorki eneloop można ładować aż 2100 razy2, dzięki czemu konsumenci zgodnie ze swoimi oczekiwaniami otrzymują produkt o wartości adekwatnej do jego ceny. Akumulatorki mają niski poziom samorozładowywania i po 10 latach przechowywania zachowują nawet 70% zgromadzonej energii. I choć początkowa cena zakupu może być wyższa od ceny klasycznych baterii alkalicznych, dzięki możliwości ponownego ładowania akumulatorki eneloop są w dłuższej perspektywie bardziej efektywne kosztowo.
Łączenie przyjazności dla środowiska...
W badaniu3 przeprowadzonym w 2019 roku w Wielkiej Brytanii wykazano, że 73% konsumentów jest zdecydowanie otwartych na kupowanie akumulatorów wielokrotnego ładowania lub myślenie o ich zakupie. W takim sposobie myślenia rolę odgrywają korzyści ekonomiczne, ale także korzyści dla środowiska. „Wszystkie akumulatorki w ofercie eneloop są wstępnie naładowane energią słoneczną. Klasyczne akumulatorki eneloop można używać przez 10 lat, dzięki czemu w dłuższej perspektywie konsumenci nie muszą kupować wielu baterii i dokonywać osobnych zakupów” mówi Vicky Raman.
Cała gama produktów eneloop opiera się na zasadzie nie tylko "ładowania", ale także "ponownego użycia" dla społeczeństwa czystej energii. eneloop wykorzystuje energię słoneczną i przewiduje zrównoważony styl życia oparty na czystej energii poprzez zachęcanie do wielokrotnego użycia. Idealnie współgra to zarówno z celami świadomego ekologicznie konsumenta, jak i polityką zrównoważonego rozwoju firmy Panasonic. Nawet 85% produktów marki Panasonic Energy sprzedawanych w Europie wytwarzanych jest lokalnie, a 99% jest także pakowanych lokalnie. Zakład produkcyjny w Polsce (w Gnieźnie) nie produkuje żadnych odpadów, korzystając w 100% z zielonej energii, a zakład w Belgii (w Tessenderlo) stał się pierwszą fabryką akumulatorów Panasonic na świecie, która nie emituje CO2. Do 2050 roku Panasonic Corporation zamierza wytwarzać więcej energii niż zużywa.
... z wysoką jakością
„Klienci doceniają fakt, że kupowane przez nich akumulatorki są wstępnie naładowane, ale w ostatecznym rozrachunku chodzi przede wszystkim o jakość” kontynuuje Vicky Raman. „Akumulatorki eneloop charakteryzują się wysoką jakością, której pragną konsumenci. Test‑Aankoop/Test Achats, belgijska filia Euroconsumer, po przeprowadzeniu kompleksowego porównania, określiła niedawno akumulatorki eneloop pro mianem najwyższej jakości akumulatorków AA wielokrotnego ładowania na rynku”.
Ocena tej organizacji konsumenckiej opiera się na licznych kryteriach, takich jak okres użytkowania, samorozładowywanie i liczba cykli ładowania. Akumulatorki eneloop okazały się najlepsze pod każdym względem.
Miejsce na rozwój
Jak będzie rozwijał się rynek akumulatorów wielokrotnego ładowania i ich sprzedaż?
„Miejscem, w którym w największym stopniu rozwijać się będzie rynek akumulatorów, jest handel elektroniczny. Internetowa sprzedaż akumulatorów wielokrotnego ładowania wzrosła o 7%1” wyjaśnia Vicky Raman. „Konsumenci doskonale znają akumulatory wielokrotnego ładowania, ale na rynku jest nadal sporo miejsca na rozwój”.
Oczekuje się, że światowa branża akumulatorów wielokrotnego ładowania, której wartość obecnie w czasie trwania kryzysu COVID-19 szacuje się na 23,5 mld euro, do 2027 r. osiągnie wartość 36 mld euro.
Dzięki gamie produktów eneloop, na którą składają się akumulatorki linii eneloop, eneloop pro i eneloop lite, firma Panasonic jest gotowa do obsłużenia tego wzrostu popytu. Tu można znaleźć porady dotyczące wyboru odpowiedniego akumulatorka do każdego urządzenia, a także korzystania z akumulatorów.
1 Growth From Knowledge, 2019
2 Wewnętrzne testy Panasonic IEC61951-2 2011 (7.5.1.3); 600 cykli według IEC61951-2 2017 (7.5.1.4)
3 Dane GfK
O FIRMIE PANASONIC ENERGY EUROPE NV
Panasonic Energy Europe ma siedzibę w Zellik niedaleko Brukseli, w Belgii. Spółka jest częścią Panasonic Corporation, wiodącego globalnego producenta wyrobów elektronicznych i elektrycznych. Ogromne i długotrwałe doświadczenie firmy Panasonic w dziedzinie elektroniki użytkowej sprawiło, że firma jest dzisiaj największym producentem akumulatorów w Europie. Europejskie zakłady produkcyjne znajdują się w Tessenderlo w Belgii oraz w Gnieźnie. Panasonic Energy Europe dostarcza mobilne rozwiązania energetyczne do ponad trzydziestu krajów Europy. Bogata oferta produktów firmy obejmuje baterie wielokrotnego ładowania, akumulatory cynkowo-węglowe, alkaliczne i specjalne (takie jak cynkowo-powietrzne, fotolityczne, litowe, mikroalkaliczne, srebrowo-tlenkowe) oraz ładowarki. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.panasonic-batteries.com.
INFORMACJE O FIRMIE PANASONIC
Panasonic Corporation z siedzibą w Osace w Japonii jest firmą przodującą na świecie w dziedzinie opracowywania i wytwarzania wyrobów elektronicznych do szerokiej gamy zastosowań domowych, handlowych i przemysłowych. Na zakończenie roku obrotowego, 31 marca 2019 r., Panasonic odnotował skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości około 69,7 miliardów euro. Panasonic z oddaniem działa na rzecz tworzenia lepszego świata i lepszego życia, nieustannie przyczyniając się do rozwoju społeczeństwa i szczęścia ludzi na całym świecie. W 2018 roku firma świętowała setną rocznicę powstania. Więcej informacji o spółce i marce Panasonic znajdziesz na stronie www.panasonic.net.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.