Badanie opinii publicznej przeprowadzone przez Whirlpool Corporation
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Nowe badanie Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) pokazuje, że konsumenci oczekują innowacji, które poprawią ich życie w domu. Podczas największych na świecie targów elektroniki użytkowej — Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas zaprezentowano wiele nowych, stylowych i zaawansowanych technologicznie urządzeń. Badanie przeprowadzono na najważniejszych rynkach europejskich, w Polsce na grupie ponad 2000 osób. Okazało się, że polscy konsumenci tak naprawdę cenią sobie te innowacje, które pozwalają na zmniejszenie zużycia energii (40,6%) i mają mniejszy ślad węglowy (38%), jak również oszczędzają pieniądze (37,3%) lub czas (25,7%).
W odniesieniu do sprzętów gospodarstwa domowego wyniki pokazały — pomijając koszty i markę — że za najważniejszą cechę sprzętu AGD polscy konsumenci uważają energooszczędność i oszczędność wody (53,7%), podkreślając przy tym oczekiwania zrównoważonych produktów, bezkompromisowych pod względem rozmiaru lub pojemności.
— W Whirlpool Corporation nasze podejście do innowacji daje ludziom to, czego chcą i potrzebują, aby poprawić zarówno jakość ich życia w domu, jak i stan środowiska — powiedziała Pam Klyn, Starszy Wiceprezes ds. Komunikacji, Spraw Publicznych i Zrównoważonego Rozwoju — Na przykład dużo firm projektuje produkty, które łączą w sobie wiele różnych elementów wyposażenia domu, ale nie wszystkie mają znaczenie dla codziennego życia konsumentów. My dokładnie wyobrażamy sobie domowy ekosystem jako połączenie inteligentnych urządzeń domowych i nowych technologii, które zapewniają oszczędność energii, kosztów i czasu.
Dzięki obecności urządzeń Whirlpool Corporation w około 20 procentach polskich gospodarstw domowych, firma dostrzega potencjał produktów łączących różne cechy, ale przy włączaniu zaledwie pięciu procent inteligentnych funkcji, zalety takich rozwiązań nie są obecnie w pełni wykorzystywane.
— Kiedy mówimy o inteligentnych urządzeniach, nie chodzi tylko o integrowanie różnych urządzeń ze sobą lub z telefonami i asystentami domowymi, ale o tworzenie użytecznych ekosystemów, które łączą się z narzędziami i innymi usługami, aby życie konsumentów przebiegało sprawniej i miało mniejszy wpływ na środowisko — powiedział Andrea Riggio, Dyrektor Zarządzający Regionem Europa Centralna. — Na przykład inteligentne pralki i suszarki, a także zmywarki można ustawić tak, aby działały poza godzinami szczytu, co pozwala zaoszczędzić na kosztach energii elektrycznej, zapewniając jednocześnie wydajność produktu, na którą liczą użytkownicy sprzętów Whirlpoola.
Badanie wykazało również, że oprócz wybierania zrównoważonych produktów konsumenci są gotowi zmienić swoje zachowanie, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, wspierając to, co trend expert - Erica Orange, nazywa po prostu ekologią. Oznacza to, że ludzie przekuwają swoje autentyczne obawy dotyczące środowiska na działanie. Dwie trzecie polskich konsumentów (66,7%) ogranicza lub używa przedmiotów ponownie wytworzonych z tworzyw sztucznych, a prawie połowa (49,7%) planuje w przyszłym roku takie działanie zwiększyć, przy czym tyle samo osób chce obniżyć zużycie wody. Prawie dwie trzecie (66,2%) redukuje tygodniowy wsad prania, oszczędzając wodę i energię, a 49,5% zamierza to jeszcze bardziej ograniczyć.
— To budujące widzieć ludzi podejmujących takie działania — powiedział Ron Voglewede, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju Whirlpool Corporation — Nasze urządzenia znajdują się w sercu domów, a myśląc o największych wyzwaniach stojących przed społeczeństwem, mamy okazję odegrać wyjątkową rolę. Opracowujemy innowacje, które zwiększają ilość materiałów z recyklingu lub podlegających recyklingowi w naszych produktach, współpracujemy ze zrównoważonymi dostawcami, wysyłamy mniej odpadów do recyklingu i ponownie wykorzystujemy materiały z produktów po zakończeniu ich cyklu życia. Takie innowacje są częścią naszego DNA od ponad 110 lat.
To całościowe podejście doprowadziło do zmian, takich jak aktualizacje przez Internet urządzeń podłączonych w domach konsumentów w celu dodania nowych możliwości np. funkcja frytownicy powietrznej w piekarnikach konwekcyjnych lub Technologia 6. Zmysł marki Whirlpool, która wykorzystuje inteligentne czujniki do dostosowania czasu oraz temperatury prania do wielkości i rodzaju wsadu oraz pomaga konsumentom zmniejszyć ślad węglowy i obniżyć rachunki. Kolejną innowacją, która poprawia jakość życia, jest bezwentylatorowa suszarka z pompą ciepła i z jednym z najwyższych wskaźników wydajności w portfolio firmy.
Whirlpool Corporation stosuje również innowacyjne podejście w swoich inicjatywach społecznych, zwanych House + Home, umieszczając energooszczędne urządzenia w domach dzięki wieloletniej współpracy z organizacją Habitat for Humanity International.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.