Komunikaty PR

Bardzka rozkwitnie na wiosnę

2022-01-26  |  13:48
Biuro prasowe

Nowe, zielone miejsce pojawi się wkrótce na mapie Wrocławia. Dzięki współpracy Dom Development z miastem przy ul. Bardzkiej powstanie łąka kwietna. Ten ekologiczny projekt będzie cieszyć oczy wrocławian, wpłynie też pozytywnie na środowisko oraz jakość życia w mieście.

Łąka kwietna przy ul. Bardzkiej to wspólny projekt Dom Development i Zarządu Zielni Miejskiej we Wrocławiu. Deweloper sfinansuje całe przedsięwzięcie, a miasto zajmie się wykonaniem wysiewu i pielęgnacją łąki.

Czujemy się odpowiedzialni za wspólną przestrzeń, nie tylko tę, która sąsiaduje bezpośrednio z naszymi osiedlami. Dlatego zdecydowaliśmy się po raz kolejny wesprzeć miasto w zagospodarowaniu terenów ogólnodostępnych dla mieszkańców. Na wiosnę łąka pięknie rozkwitnie i będzie cieszyć oczy wrocławian  – mówi Iwona Kołodziejczyk, prezes Dom Development Wrocław.

Bioróżnorodność i czystsze powietrze

Powstająca łąka kwietna będzie miała ponad 600m2. Dzięki porozumieniu z Zarządem Zieleni Miejskiej teren przy Wzgórzu Gajowym zmieni swoje oblicze.

Wysiew łąki realizowany będzie wraz z początkiem wiosny. Na efekt trzeba będzie poczekać kilka tygodni, myślę, że już w okolicach maja Bardzka pięknie rozkwitnie. Zawsze starannie selekcjonujemy roślinność. Zależy nam, by posadzić jak najwięcej roślin kwitnących, które służą owadom – mówi Aleksandra Zienkiewicz z Zarządu Zieleni Miejskiej we Wrocławiu.

Łąki kwietne od kilku lat cieszą się dużą popularnością w miastach, są bowiem świetną alternatywą dla miejskich trawników. Nie trzeba ich często kosić i podlewać, a dla środowiska przynoszą wyłącznie same korzyści. W przeciwieństwie do traw, są niezwykle ważne dla zachowania bioróżnorodności - zapewniają owadom zapylającym pożywne pyłki i nektar.

Dodatkowo, łąki świetnie magazynują wodę – wchłaniają jej dwa razy więcej niż trawnik, co z kolei chroni przed podtopieniami. Kolejny plus to czystsze powietrze – rośliny na łąkach są kilkukrotnie wyższe niż trawy i lepiej zatrzymują szkodliwe pyły oraz obniżają temperaturę powietrza. Ponadto, do ich pielęgnacji nie trzeba używać nawozów czy środków ochrony roślin.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.