CH Focus inwestuje w zieloną energię
Po realizacji ubiegłorocznej instalacji fotowoltaicznej na dachu CH Focus, przyszedł czas na rozbudowę zielonego projektu. Pod koniec stycznia, w ramach kolejnego etapu inwestycji, bydgoskie centrum zamontowało na swoim obiekcie dodatkowe panele fotowoltaiczne o mocy ponad 85 kWp. Rozbudowa obecnego systemu obejmowała zainstalowanie kolejnych 136 modułów, zwiększających zdolności produkcyjne energii elektrycznej do poziomu 125 MWh rocznie. To korzystne rozwiązanie dla lokalnej społeczności oraz środowiska ze względu na redukcję emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń do powietrza.
Na dachu galerii Focus zainstalowano dodatkowe 136 modułów fotowoltaicznych, w położeniu najkorzystniejszym pod względem efektywności promieniowania słonecznego. Panele rozmieszczono w dwóch miejscach – na zadaszeniu nad wjazdem na parking galerii od strony północnej, na poziomie 3, oraz na dachu obiektu nad kinem. Pierwsza część projektu obejmowała montaż 68 paneli o mocy instalacji 36,04 kWp, natomiast druga dotyczyła instalacji 94 paneli o mocy 49,82 kWp, o łącznej szacunkowej rocznej produkcji energii o wartości 73 MWh.
Dla przypomnienia, dotychczasowa instalacja fotowoltaiczna (zamontowana na podkonstrukcji reklam galerii od strony Jagiellońskiej) złożona jest ze 147 paneli o mocy instalacji 49,98 kWp, dając roczną produkcję energii na poziomie około 52 MWh. Ubiegłoroczna oraz nowa inwestycja obejmuje ogółem 309 modułów fotowoltaicznych o łącznej mocy instalacji 135,84 kWp, produkującej około 125 MWh energii elektrycznej rocznie. Wyprodukowana energia elektryczna zużywana będzie na cele zasilenia systemów wentylacyjnych, oświetleniowych i klimatyzacyjnych w całym obiekcie handlowym. Według przeprowadzonych analiz instalacja znacznie zredukuje szkodliwą emisję dwutlenku węgla do atmosfery i wpłynie na mniejsze zużycie energii elektrycznej w całej galerii.
– Niezmiernie cieszymy się z rozbudowy zielonego projektu, który ma realny, bezpośredni wpływ na nasz ekosystem i jakość życia mieszkańców. Inwestycja w fotowoltaikę to niezwykle ważny i przyszłościowy krok dla wielofunkcyjnych obiektów handlowych typu Focus, wtapiających się w tkankę miejską. Parametry rozbudowanej instalacji fotowoltaicznej odpowiadają aktualnym potrzebom naszej galerii. Niekwestionowanym plusem tego rozwiązania jest brak potrzeby wykorzystania dodatkowej powierzchni pod inwestycję i naruszania krajobrazu - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy. - Będąc centrum usługowo-handlowym, jesteśmy także firmą społecznie odpowiedzialną, aktywnie podejmującą działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Wprowadzając innowacyjne rozwiązania ekologiczne, a tym samym ekonomiczne, włączamy się czynnie w regionalny rozwój społeczno-gospodarczy i dbałość o środowisko naturalne - dodaje Gregory Pertus.
Instalacja paneli fotowoltaicznych na dachu Focusa, to jedno z wielu działań bydgoskiego centrum handlowego w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020-2025.
Więcej informacji na temat aktualnej oferty galerii można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.