Ekologiczne opakowania BIC – zobowiązanie na 100%
Do 2025 roku 100% opakowań produktów BIC będzie nadawało się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. To jedno z ekologicznych zobowiązań, podjętych i wdrażanych przez firmę w zakładach produkcyjnych na całym świecie.
BIC to globalny lider w kategorii produktów szkolno-biurowych, zapalniczek i maszynek do golenia. Każdego dnia dostarcza użytkownikom miliony produktów wykonanych w znacznej części z plastiku lub opakowanych w materiały z tworzyw sztucznych. Tym większego znaczenia nabiera ekologiczna deklaracja producenta, która wyznacza kierunek zmian na najbliższe lata.
Zobowiązanie na 100%
Badania nad bezpośrednim wpływem swoich wyrobów na środowisko naturalne BIC rozpoczął już w 1994 roku od analizy cyklu życia produktu. Przyglądano się surowcom, zużyciu energii i wody, ilości wytwarzanych odpadów oraz procesowi utylizacji. Pierwsze wnioski, jakie wtedy wyciągnięto, zapoczątkowały drogę w kierunku zrównoważonego rozwoju i doprowadziły firmę do poniższych zobowiązań.
Do 2025 roku
- 100% opakowań produktów BIC będzie nadawało się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania
- 100% opakowań papierowych i kartonowych BIC będzie pochodziło z certyfikowanych źródeł i/lub recyklingu
- 100% plastikowych opakowań BIC będzie wolnych od polichlorku winylu (PVC)
- 75% materiałów użytych do produkcji opakowań plastikowych będzie nadawało się do ponownego przetworzenia
Zespół BIC nieustannie poszukuje nowych rozwiązań w zakresie produktów i opakowań, by jak najlepiej wspierać gospodarkę o obiegu zamkniętym i minimalizować wpływ odpadów na ekosystem.
W 2020 roku w laboratoriach BIC przetestowano 24 alternatywne surowce, 11 rodzajów tworzyw sztucznych z recyklingu, 10 materiałów hybrydowych i 3 pochodzące z zasobów odnawialnych. Podjęto także decyzję, że od tej pory wszystkie nowe produkty i ich opakowania muszą być zgodne z nowymi zobowiązaniami dotyczącymi tworzyw sztucznych, a zrównoważony rozwój został uznany za kluczowe kryterium przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu na rynek nowej oferty.
Ekologiczna strategia BIC została zdefiniowana w filozofii 4 R:
- REDUCE – zmniejszenie ilości surowców wykorzystywanych do wytwarzania produktów BIC
- RECYCLED – wykorzystywanie do produkcji jak największej ilości materiałów pochodzących z recyklingu lub materiałów alternatywnych
- REFILLABILITY – zwiększenie liczby produktów nadających się do ponownego napełnienia
- RECYCLABILITY – poprawa możliwości ponownego przetwarzania produktów i opakowań
Zobowiązania podjęte przez firmę dwa lata temu już dziś przekładają się na realne zmiany.
- Ograniczono ilość plastiku używanego w opakowaniach.
- Ponad 97% opakowań kartonowych BIC wytwarzanych jest z surowców pochodzących z recyklingu lub z certyfikowanych źródeł
- 80% opakowań produktów jest wykonanych z tektury
- 94% tworzyw sztucznych używanych w opakowaniach BIC nie zawiera PVC (polichlorku winylu)
- 86% swoich wyrobów BIC produkuje we własnych fabrykach
Konsumenci, którzy w swoich wyborach kierują się ekologią, znajdą w ofercie BIC coś dla siebie. Linia BIC ECOlutions została zaprojektowana tak, by chronić naturalne zasoby naszej planety. Należące do niej produkty (m.in. długopisy, ołówki, kredki, markery, kleje czy korektory) wykonano, w co najmniej 50% do 100%, z materiałów powtórnie przetworzonych.
15 produktów szkolno-biurowych BIC posiada certyfikat ekologiczny NF Environnement (NF 400), co świadczy o zaprojektowaniu ich z myślą o zminimalizowaniu wpływu na środowisko w całym cyklu życia produktu.
Wymieniając ołówek czy długopis na wytworzony z surowców wtórnych, każdy może stać się częścią większego dzieła. Wspólnie piszemy zieloną przyszłość naszej planety!

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.